Gå til innhold

Hva betaler du dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betaler dere dagmamma i måneden?
Bare nysgerrig 

Anonymkode: 26093...61a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

11.000 kr i måneden.

Anonymkode: a7b96...b27

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

11.000 kr i måneden.

Skattefri? Eller må hun betale skatt

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skattefri? Eller må hun betale skatt

skattefri

Skrevet

Er lenge siden, men jeg betalte barnehagepris+kontantstøtten. På den tiden hadde hun 50 % barnehage. Så det ble halvparten da. Har inntrykk av at den modellen brukes nå også.  

Skrevet

Ingenting som heter skattefri dagmamma, det heter i så fall svart arbeid. Den som betaler har ansvar for å innrapportere (samt mottaker har også ansvar). Vi betalte 11.000 hvitt, hvorav ca 500 var dekning for kostnader. 

Anonymkode: a3610...71d

Skrevet

Åh fy faen 11 000,-? Åssen har folk råd til det?!

Anonymkode: 4b6e6...e46

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kontantstøtte. Koster til sammen det samme som å ha barnet i bhg. (Mellom 1-2 år)z 

• Liker 4
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

7500 kr får vi i konstantstøtte,også har vi noe som heter jobb begge to.Så er ikke så mange tusen vi tar fra egen lomme.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting som heter skattefri dagmamma, det heter i så fall svart arbeid. Den som betaler har ansvar for å innrapportere (samt mottaker har også ansvar). Vi betalte 11.000 hvitt, hvorav ca 500 var dekning for kostnader. 

Anonymkode: a3610...71d

Begge to er jo selvsagt enige om at det skal gjøres svart.

Skrevet

Kan jo heller se det andre veien å lure på hvordan folk kan overleve på det... 

Jeg ble tilbud 10.000 i mnd av en venninnes venninne og tenkte hell yeah men med 8-10 timers arbeidsdag 5 ganger i uka fra 07 når hun skulle på skolen til 17-19 om kvelden når hun var ferdig med dagen sin og sosiale ting, pluss kveld helg ofte så er det jo luselønn. Da fikk jeg bedre timelønn som ungdom når jeg satt barnevakt for naboen et par timer av gangen

Anonymkode: 7e6d5...ebb

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare påpeker at det er spesielle regler for kjøp av dagmammatjenester som gjør at begge parter er ansvarlige dersom det oppdages. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble tilbud 10.000 i mnd av en venninnes venninne og tenkte hell yeah men med 8-10 timers arbeidsdag 5 ganger i uka fra 07 når hun skulle på skolen til 17-19 om kvelden når hun var ferdig med dagen sin og sosiale ting, pluss kveld helg ofte så er det jo luselønn. Da fikk jeg bedre timelønn som ungdom når jeg satt barnevakt for naboen et par timer av gangen

Jeg er selv dagmamma å får 9000 kr i måneden å passer da fire dager per uke å jeg lever helt fint på det. Får jo bostøtte,barnebidrag og barnetrygd itellegg så lander vel på ca 18.000 kr totalt i måneden. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv dagmamma å får 9000 kr i måneden å passer da fire dager per uke å jeg lever helt fint på det. Får jo bostøtte,barnebidrag og barnetrygd itellegg så lander vel på ca 18.000 kr totalt i måneden. 

Jeg har selv vært dagmamma før skulle det stå selvsagt

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så Hun noe til ungen sin selv? 

Anonymkode: 99879...714

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med bostøtten dersom du tas for svart arbeid?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men dersom det oppdages, kan du sitte i klisteret.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

7500 kr får vi i konstantstøtte,også har vi noe som heter jobb begge to.Så er ikke så mange tusen vi tar fra egen lomme.

Så det blir i prinsippet kontantstøtte + det barnehage hadde kostet? Altså netto likt?

Skrevet

Åja passet du et annet barn for penger mens du uansett måtte være hjemme  å passe eget barn? Da skjønner jeg at det er en fin biinntekt. Jeg har ikke barn selv og ble spurt om å ville jobbe som dette da jeg var på jakt etter arbeid.  Fikk meg jobb i kiosk istedet 

Skrevet

Huff, hadde ikke turt å sette bort ungen min til en dagmamma som tok seg svart betalt. Hun kan ikke være godkjent av kommunen heller? 

Anonymkode: bfb5b...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...