Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Far nekter å skrive under

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 16 år. Han er avhengig av legitimasjon. Pga øvelseskjøring osv. Far nekter å skrive under på at barnet kan få både bankkort og pass.. Hva gjør vi? 

Skrevet

Altså, han nekter å skrive under, både på bankkort og pass. Så ungdommen f år ingen av delene. 

Skrevet

Ang pass, så kan du la politet ta seg å innhente hans signatur. Dere drar ned for å fikse pass, politet skriver brev til far om der er god grunn til at sønnen ikke kan få pass (typisk kidnappingsfare). Hvis de ikke får (godt nok) svar innen 2 eller 3 uker, får han passet sitt.

Ang bankkort er jeg usikker, men i verste fall kan du opprette en konto i din egen bank hvor sønnen er den som forvalter konto og tilhørende kort.

Anonymkode: 5da46...f8b

• Liker 4
Gjest Witch24
Skrevet

Nekter han å skrive under pass, kan du gå rettens vei og vinne...alvorlig hvis ene forelder nekter å skrive under pass har jeg hørt:)

Skrevet

Ta en tur til politiet og fortell saken der,.kanskje det holder med at de tar en tlf til han.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Witch24 skrev:

Nekter han å skrive under pass, kan du gå rettens vei og vinne...alvorlig hvis ene forelder nekter å skrive under pass har jeg hørt:)

Neida, ingen nødvendighet å gå rettens vei, det er den som nekter å skrive under pass som må ta det til retten. 

Som en annen skriver her. Pass fikser du lett. Det er bare å dra å bestille/søke nytt pass, så får far et brev i posten med en frist for å bringe det opp i retten. Og grunnen må være ganske alvorlig. Når det ikke skjer, eller det blir avvist så får han pass. Så eneste med at en forelder nekter å skrive under på pass er at det kan ta litt lenger tid om den skriver under. 

I forhold til bank så hadde jeg tatt en prat med banken om det er noe lignende greier der. 

Anonymkode: 0b9bf...0ea

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, jonnejinta skrev:

Jeg har en sønn på 16 år. Han er avhengig av legitimasjon. Pga øvelseskjøring osv. Far nekter å skrive under på at barnet kan få både bankkort og pass.. Hva gjør vi? 

Mitt barn har ungdomskonto i mitt navn, det gikk greit i banken! 14 år.

Anonymkode: 11432...919

Skrevet

Jeg laget et rabalder i banken da damen bak kassen sa at min far også måtte skrive under da jeg skulle få mitt første bankkort! Han hadde ikke godkjent dette og det sa jeg og så begynte jeg å gråte! Skulle på klassetur til utlandet så vi hadde heller ikke så god tid på oss. Damen ble så forfjamset og syntes veldig synd i meg, så hun bare ordnet det sånn at det holdt med mammas underskrift! Men dette var i 2005, så reglene er sikkert blitt enda strengere i dag da...

Anonymkode: b1b32...f23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...