Nysgjerrig95 Skrevet 21. januar 2020 #1 Skrevet 21. januar 2020 Heihei! Jeg skal nå invistere i noen nye hudpleie produkter og lurer på om noen har noen gode forslag å komme med. Jeg pleier å investere en god del penger i min hudpleie-rutine, men nå da jeg begynner å gå tom, og ikke har vært strålende fornøyd med den jeg har brukt, tenkte å prøve noe nytt. Til info: Jente (24). Min hudtype endres støtt og stadig, men oppfatter huden min nå som litt tørr. Får sjeldent urenheter, men har litt synlige porer. Rensen jeg har brukt heter Clarins One-Step Gentle Exfoliating Cleanser, -ja jeg har brukt en mild skrubb hver dag, fikk beskjed om der jeg kjøpte den at den skulle fint gå an å bruke hver dag, men ønsker nå å gå bort i fra det igjen, liker heller ikke at den lukter sterkt av parfyme (ønsker aller helst parfyme-frie produkter). Det jeg har likt med den er at ansiktet ikke føles strippet etter rens, ønsker altså en som ikke fjerner all fukt fra ansiktet. Noen gode tips? Toneren jeg har brukt er fra samme serie som rensen og heter Clarins Extra-Comfort Toning Lotion. Den har jeg egentlig vært veldig fornøyd med, den inneholder aloe vera og fukter huden. Det store minuset her er igjen parfyme-lukten. Noen som har noen gode pleiende tonere å anbefale, uten parfyme? Som dagkrem har jeg nå brukt Filorga Oxygen-Glow. Denne har jeg likt svært godt på mange måter, huden ser fantastisk ut etter man bruker den, men er litt redd for at den ikke gjør stort mer enn å få huden til å se umiddelbart fin ut etter påføring, forbinner dette litt med sminke. Føler heller ikke at den tilfører tilstrekkelig med fukt, hadde det vært på plass hadde jeg nok fortsettet med denne kremen. Brukte for noen år siden Lancome Hydra Zen som jeg var svært fornøyd med, men i og med at det er noen år siden sist, og min hudtype har endret seg siden da, vil jeg ta i mot tips her før jeg evt. går tilbake til den. Nattkremen jeg har brukt er også fra Filorga, den er jeg henholdsvis fornøyd med og kommer ikke til å bytte med det første. Om noen har noen innspill/gode erfaringer så tar jeg det i mot med glede! Er også interessert i å høre andres erfaringer med disse produktene dersom du har prøvd dem. Til sist lurer jeg på om noen har noen erfaringer/anbefalinger med Foreo sine silikon rense-børster. Jeg har hatt en tidligere, men den gikk på batteri og man kunne ikke bytte batterier. Dersom jeg skal investere i en slik vil jeg at den skal være oppladbar. TAR MED GLEDE I MOT ALLE INNSPILL :))))
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #2 Skrevet 21. januar 2020 Just now, Nysgjerrig95 said: Heihei! Jeg skal nå invistere i noen nye hudpleie produkter og lurer på om noen har noen gode forslag å komme med. Jeg pleier å investere en god del penger i min hudpleie-rutine, men nå da jeg begynner å gå tom, og ikke har vært strålende fornøyd med den jeg har brukt, tenkte å prøve noe nytt. Til info: Jente (24). Min hudtype endres støtt og stadig, men oppfatter huden min nå som litt tørr. Får sjeldent urenheter, men har litt synlige porer. Rensen jeg har brukt heter Clarins One-Step Gentle Exfoliating Cleanser, -ja jeg har brukt en mild skrubb hver dag, fikk beskjed om der jeg kjøpte den at den skulle fint gå an å bruke hver dag, men ønsker nå å gå bort i fra det igjen, liker heller ikke at den lukter sterkt av parfyme (ønsker aller helst parfyme-frie produkter). Det jeg har likt med den er at ansiktet ikke føles strippet etter rens, ønsker altså en som ikke fjerner all fukt fra ansiktet. Noen gode tips? Toneren jeg har brukt er fra samme serie som rensen og heter Clarins Extra-Comfort Toning Lotion. Den har jeg egentlig vært veldig fornøyd med, den inneholder aloe vera og fukter huden. Det store minuset her er igjen parfyme-lukten. Noen som har noen gode pleiende tonere å anbefale, uten parfyme? Som dagkrem har jeg nå brukt Filorga Oxygen-Glow. Denne har jeg likt svært godt på mange måter, huden ser fantastisk ut etter man bruker den, men er litt redd for at den ikke gjør stort mer enn å få huden til å se umiddelbart fin ut etter påføring, forbinner dette litt med sminke. Føler heller ikke at den tilfører tilstrekkelig med fukt, hadde det vært på plass hadde jeg nok fortsettet med denne kremen. Brukte for noen år siden Lancome Hydra Zen som jeg var svært fornøyd med, men i og med at det er noen år siden sist, og min hudtype har endret seg siden da, vil jeg ta i mot tips her før jeg evt. går tilbake til den. Nattkremen jeg har brukt er også fra Filorga, den er jeg henholdsvis fornøyd med og kommer ikke til å bytte med det første. Om noen har noen innspill/gode erfaringer så tar jeg det i mot med glede! Er også interessert i å høre andres erfaringer med disse produktene dersom du har prøvd dem. Til sist lurer jeg på om noen har noen erfaringer/anbefalinger med Foreo sine silikon rense-børster. Jeg har hatt en tidligere, men den gikk på batteri og man kunne ikke bytte batterier. Dersom jeg skal investere i en slik vil jeg at den skal være oppladbar. TAR MED GLEDE I MOT ALLE INNSPILL :)))) Hei! Vil sterkt anbefale deg Paula’s Choice! Gå inn på Skincity og ta en hudtest der og oppgi at du vil ha produktanbefaling fra det merket. De er helt alkohol- og parfymefri, og de beste produktene jeg har prøvd. Firmaet er også «gjennomsiktig», altså at de alltid har kilder til forskningen sin og bruker kun ingredienser som faktisk funker, og fyller ikke opp produktene med dritt for å spare penger. De er også mye rimeligere enn andre gode produkter, feks Elixir. Problemet mitt med Elixir er at de bruker en del parfyme, selv om de kaller den for «naturlig parfyme». Det er likevel irriterende for huden. I tillegg er de altfor dyre. Hvis du tar hudtesten (ta den lange versjonen) så får du også 10% på produktene dersom du handler de. Nå høres det kanskje ut som jeg jobber for PC eller Skincity, men jeg er bare en veldig fornøyd kunde:) Jeg bruker serien som heter Calm+ en rekke av boosterne de har. Kanskje du blir anbefalt noe som passer deg bedre, og så kan du fylle på med boostere etter hvert. Bruk gjerne litt tid og les om produktene, jeg kose meg skikkelig med å gjøre egen research også. Nettsiden til PC er veldig god. ps. Styr unna alt av rensebørster og lignende, det ødelegger huden din. Virkelig. Du skrubber og irriterer huden din, i tillegg kan du faktisk gjøre porene tydeligere ved hard skrubbing. Du vil også risikere å dytte sminke- og solkremrester ned i huden. Bruk heller en kjemisk eksfolierende variant, feks BHA eller AHA fra PC, bruk den hver kveld (må tilvennes bruk). Angående toner, det trenger du ikke, det er et produkt som er unødvendig, for rensen din skal fjerne all sminke hvis du dobbelrenser. Toneren bør ikke ha som mål å fjerne sminkerester. Hvis du absolutt vil ha toner, kikk på PC som sagt eller Klairs Unscented Supple Toner. Hvis du vil ha toner for å få mer fukt, kjøp heller et godt serum eller booster. Gjerne begge. Toneren er bare et unødvendig fyllprodukt, litt som øyekrem. Kjøper man psrfymefri produkter trenger man ikke en egen krem til under øyet... bare bruk samme som dagkrem/nattkrem. PC selger nå øyekrem fordi det er så mange som ønsket det, men Paula sier selv det er helt unødvendig. Hvis du vil lære mer så vil jeg anbefale deg å lese bloggen beautifulwithbrains, her kan du virkelig kose deg! Anonymkode: 494d7...4b3 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #3 Skrevet 21. januar 2020 Btw; du må få deg niacinamide. Det gjør ALT for porene dine. Hvis du vil teste ingrediensen først så kjøp en Niacinamide fra The Ordinary på nett eller Hennes og M. Liker du den så fortsett gjerne eller kjøp fra PC. Er noen få som ikke reagerer godt på Niacinamide, får kviser. Men jeg reagerer på ALT og har hatt kviser hele livet ved bruk av feil produkter, men niacinamide har reddet huden min. Anonymkode: 494d7...4b3 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #4 Skrevet 22. januar 2020 Det er litt kjedelig å lage et langt innlegg for å hjelpe, og så er det ingen respons:/ Anonymkode: 494d7...4b3 4
Roci Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er litt kjedelig å lage et langt innlegg for å hjelpe, og så er det ingen respons:/ Anonymkode: 494d7...4b3 Jeg er ikke TS, men har tatt hudpleietesten hos Skincity nå og gleder meg å høre fra dem Tusen takk for tips! 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 11 minutter siden, Roci said: Jeg er ikke TS, men har tatt hudpleietesten hos Skincity nå og gleder meg å høre fra dem Tusen takk for tips! Jeeeij så bra! Kjekt jeg kunne hjelpe noen i hvert fall 😃 du får nok raskt svar, har fått svar på dagen eller dagen etter vanligvis😁 Anonymkode: 494d7...4b3
Nysgjerrig95 Skrevet 23. januar 2020 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er litt kjedelig å lage et langt innlegg for å hjelpe, og så er det ingen respons:/ Anonymkode: 494d7...4b3 Hei du! TS her! Beklager så mye, det skjønner jeg veldig godt, må være ærlig å si at jeg har hatt det så hektisk i det siste, så jeg har ikke tatt meg tid til å lese svaret ditt før nå. Vil bare si tusen takk! Var akkurat inne på skincity og tok den lengste testen deres, og gleder meg til svar. Da dropper jeg rense-børste, og øyekrem for den saks skyld, hudpleie er dyrt nok som det er allerede. Legger igjen en oppdatering her når jeg får svar på hudtesten min! Takk for at du tok deg tid til å svare, du var virkelig til hjelp. Bloggen din, er den på blogg.no? 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #8 Skrevet 24. januar 2020 18 hours ago, Nysgjerrig95 said: Hei du! TS her! Beklager så mye, det skjønner jeg veldig godt, må være ærlig å si at jeg har hatt det så hektisk i det siste, så jeg har ikke tatt meg tid til å lese svaret ditt før nå. Vil bare si tusen takk! Var akkurat inne på skincity og tok den lengste testen deres, og gleder meg til svar. Da dropper jeg rense-børste, og øyekrem for den saks skyld, hudpleie er dyrt nok som det er allerede. Legger igjen en oppdatering her når jeg får svar på hudtesten min! Takk for at du tok deg tid til å svare, du var virkelig til hjelp. Bloggen din, er den på blogg.no? Det går veldig bra, var redd du ikke ville sjekke her igjen noen gang!;P Så bra, håper du finner noen produkter du blir fornøyd med. Ser at de har 20% på PC i helga, og du kan også bestille prøver eventuelt. Gleder meg til å høre hva du får til svar. Det er ikke min blogg, det er en engelsk dame som driver den. Skal legge ved link. https://www.beautifulwithbrains.com Anonymkode: 494d7...4b3
Roci Skrevet 27. januar 2020 #9 Skrevet 27. januar 2020 Fikk svar på hudtesten fra SkinCity etter kort tid, og ba om produktforslag i "lavere prisklasse". Etter min mening er ikke en øyekrem til kr. 969,- lavere prisklasse....Jeg tviler ikke på at det er bra produkter, men forslagene jeg fikk var langt over mitt budsjett. Skulle jeg ha kjøpt alle produktene ville jeg minst ha havnet på en 5000-6000 kr., og det synes jeg er for mye. 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #10 Skrevet 27. januar 2020 20 minutter siden, Roci said: Fikk svar på hudtesten fra SkinCity etter kort tid, og ba om produktforslag i "lavere prisklasse". Etter min mening er ikke en øyekrem til kr. 969,- lavere prisklasse....Jeg tviler ikke på at det er bra produkter, men forslagene jeg fikk var langt over mitt budsjett. Skulle jeg ha kjøpt alle produktene ville jeg minst ha havnet på en 5000-6000 kr., og det synes jeg er for mye. Ja, det var virkelig ikke lavere prisklasse. Jeg hadde skrevet tilbake og bedt om ny vurdering. Tror det har skjedd en feil der. Kanskje du kunne bedt om ny vurdering innenfor PC? Anonymkode: 494d7...4b3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #11 Skrevet 27. januar 2020 Hvilket merke var det btw? Anonymkode: 494d7...4b3
Nysgjerrig95 Skrevet 27. januar 2020 Forfatter #12 Skrevet 27. januar 2020 Da har jeg også fått svar! Fikk ikke av det merket du anbefalte, selv om jeg spurte om fra det merket, men det står jo at hvis de mener noe annet passer bedre for huden din så er det det de vil anbefale... vil også be om ny vurdering bare for å se hva de kan anbefale meg innen Paula's choise. Har allerede vært inne og bare lest litt om merket generelt, må si det var utrolig gode priser! Hvis ikke kan det godt hende jeg også forsøker det merket jeg ble anbefalt, husker ikke helt hva det het akkurat nå... Blir spennende dette, vurderer å kjøpe de minste størrelsene først, slik du anbefalte. Takk igjen!
Nysgjerrig95 Skrevet 27. januar 2020 Forfatter #13 Skrevet 27. januar 2020 11 timer siden, Roci skrev: Fikk svar på hudtesten fra SkinCity etter kort tid, og ba om produktforslag i "lavere prisklasse". Etter min mening er ikke en øyekrem til kr. 969,- lavere prisklasse....Jeg tviler ikke på at det er bra produkter, men forslagene jeg fikk var langt over mitt budsjett. Skulle jeg ha kjøpt alle produktene ville jeg minst ha havnet på en 5000-6000 kr., og det synes jeg er for mye. Så rart forresten! Jeg ba om middels prisklasse og det dyreste produktet som kom på min liste kostet i overkant av 700
Vikkimakaroni94 Skrevet 27. januar 2020 #14 Skrevet 27. januar 2020 Ser at du allerede har fått litt tips men deler gjerne mine favoritter likevel :) alt er prisvennlig da jeg er student, men elsker hudpleie! Har også tørr hud så disse produktene har mye fukt. Som dagkrem bruker jeg en som heter lait creme concentre fra merket embryolisse, en veldig prisvennlig og digg krem som fukter, er lett og er fantastisk å ha under sminke! har hørt at mange modeller og makeup artister elsker denne, og den er virkelig nice. for øyeblikket bruker jeg rose hip seed oljen fra the ordinary som også fukter skikkelig og er rimelig. lukter nærmest ingen ting, og føles virkelig som et naturlig produkt. en annen olje jeg bruker er en av de med rose fra korres, husker ikke navnet men de har to med rose og begge er gode! elsker korres! <3 litt dyrere men ikke helt vilt. vil også anbefale produktene fra cosmica som er beregnet til tørr hud. de er prisvennlige og jeg har brukt både ansiktsoljen og nattkremen og vært svært fornøyd med disse! naturlige og snille produkter. jeg har hørt mye bra om merket weleda og har nettopp kjøpt rensekremen deres med mandel, men ikke testet den ennå, men den skal visstnok være fuktende og ikke etterlate huden stram og knusktørr har jeg hørt. håper du finner noe du blir fornøyd med :D
Roci Skrevet 29. januar 2020 #15 Skrevet 29. januar 2020 På 27.1.2020 den 10.19, AnonymBruker skrev: Ja, det var virkelig ikke lavere prisklasse. Jeg hadde skrevet tilbake og bedt om ny vurdering. Tror det har skjedd en feil der. Kanskje du kunne bedt om ny vurdering innenfor PC? Anonymkode: 494d7...4b3 Ja, vet du - det tror jeg kanskje jeg skal gjøre
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #16 Skrevet 31. januar 2020 On 1/27/2020 at 9:57 PM, Nysgjerrig95 said: Da har jeg også fått svar! Fikk ikke av det merket du anbefalte, selv om jeg spurte om fra det merket, men det står jo at hvis de mener noe annet passer bedre for huden din så er det det de vil anbefale... vil også be om ny vurdering bare for å se hva de kan anbefale meg innen Paula's choise. Har allerede vært inne og bare lest litt om merket generelt, må si det var utrolig gode priser! Hvis ikke kan det godt hende jeg også forsøker det merket jeg ble anbefalt, husker ikke helt hva det het akkurat nå... Blir spennende dette, vurderer å kjøpe de minste størrelsene først, slik du anbefalte. Takk igjen! Kan du sjekke hva merket heter? Det du fikk anbefalt. Bruk litt tid på å lese deg opp på produktene og gjerne ta hudprøve på paulas Choice egne hjemmesider, så finner du muligens ut hva som passer deg:) Siden du har bekymring for porer og noe tørr hud, og sjelden får kviser, så er det egentlig ganske «enkelt» for deg:) da jobber du med å tilføre nok fukt, så tar du andre «problemer» underveis. Se litt på hvilke produkter som er kjent for å gi fukt innenfor PC, og så tenk på hva du kan gjøre for porene. Mangler du glød også? Jeg tror absolutt du vil bli glad i niacinamide, og der finnes det en booster med 10% niacinamide i PC, men test gjerne ut The Ordinary sin også (den er billigere, men uten så mye antioksidanter). Du bør absolutt bruke et serum som tilfører mye fukt i tillegg. Anonymkode: 494d7...4b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå