Gå til innhold

Skolesvømming og badehette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her må de ha badehette under svømmeundervisning og det er ellers også krav om badehette når skolens basseng brukes til folkebad i helgene. Da jeg var liten måtte vi også bruke badehette (men enig med den som sa at det er lite relevant med tanke på at vi stort sett er mer opplyst nå). Jeg pleier å flette datteren min sitt hår når de har svømming, da er det kjapt og enkelt å få på badehette uten hjelp. 

Skrevet

Ingen badehette her

Anonymkode: 62ccf...029

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Thyra said:

Så praktisk og greit er det vel strwngt tatt ikke for jenter med langt tykt hår å få alt inn i hetta... 

Det et jo akkurat de som må bruke badehette... om de ikke får det til selv får foreldre lære de opp.

Anonymkode: d80b0...f4b

Skrevet
3 hours ago, Thyra said:

Badehetter skal jo være stramne. Men min erfaring er at de uansett ikke hindrer håret i å bli vått av klorvann dersom man dukker/svømmer under vann. 

Badehette er jo ikke for at håret ikke skal bli vått. Det er jo først og fremst for bassengets skyld...

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Thyra said:

Null problem med en skokk småjenter som alle trenger hjelp til å få på hetta? 

Det tar maks 10 sekunder per jente. De aller fleste får dette til på egen hånd 😊

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Badehette er jo ikke for at håret ikke skal bli vått. Det er jo først og fremst for bassengets skyld...

Det vet jeg. Jeg svarte en debattant som skrev at det var praktisk med badehette siden man sparte mye tid til vasking og skylling av håret. 

Skrevet

Her brukes badehette i skolebassenget. Det er for at ikke silene i renseanlegget skal tettes av hår. De fleste ungene nå har badehetter i stretchstoff som er lette å få på og som rommer jentenes lange og tykke hår, jeg jobber selv i skolen og det tar ikke lange tiden å hjelpe dem som trenger det. Med de stretchy badehettene klarer de fleste det helt fint selv allerede i første klasse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...