AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #1 Skrevet 21. januar 2020 De skal begynne med svømming nå, men får her beskjed om å bruke badehette😛 Er oppvokst en annen plass i landet og vi brukte ikke badehette i svømmingen. Mannen måtte i sin tid bruke badehette, men er jo også fra det samme stedet som barnet vårt.. Hvordan var det med dere? 😅 Anonymkode: a3ab4...0a1
Ariam Skrevet 21. januar 2020 #2 Skrevet 21. januar 2020 Min 2.klassing må ha badehette ja. Det måtte jeg også i oppveksten 😊
Amatariel Skrevet 21. januar 2020 #3 Skrevet 21. januar 2020 Da jeg gikk på barneskolen måtte vi ha badehette. Men når mine barn har hatt svømming på skolen så har det ikke vært påbudt. Kun hårstrikk til jentene.
Kitcat Skrevet 21. januar 2020 #4 Skrevet 21. januar 2020 Her må også skolebarna bruke badehette. Praktisk og greit det. Tenker det ikke er så relevant å sammenligne med tidligere tider. Man er mer opptatt i våre dager av å kunne redusere klorbruken. Derav strengere hygienekrav. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #5 Skrevet 21. januar 2020 6 minutter siden, Kitcat skrev: Her må også skolebarna bruke badehette. Praktisk og greit det. Tenker det ikke er så relevant å sammenligne med tidligere tider. Man er mer opptatt i våre dager av å kunne redusere klorbruken. Derav strengere hygienekrav. Er jo barn som både spytter og tisser i bassenget, så håper de klorer vannet godt😅 Anonymkode: a3ab4...0a1 1
Kitcat Skrevet 21. januar 2020 #6 Skrevet 21. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jo barn som både spytter og tisser i bassenget, så håper de klorer vannet godt😅 Anonymkode: a3ab4...0a1 De bassengene jeg bruker er pålagt å ta bakterieprøve hver morgen. Kloringen tilpasses hvordan bakterienivået til enhver tid er. Så jo flere som er rene og unngår tissing, spytting osv), jo bedre for fellesskapet. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #7 Skrevet 21. januar 2020 Da jeg vokste opp måtte vi bruke badehette. Nå har mine barn svømming i barnehagen og der er det også krav om badehette. Anonymkode: ec6d2...6ba
Thyra Skrevet 21. januar 2020 #8 Skrevet 21. januar 2020 15 minutter siden, Kitcat skrev: Her må også skolebarna bruke badehette. Praktisk og greit det. Tenker det ikke er så relevant å sammenligne med tidligere tider. Man er mer opptatt i våre dager av å kunne redusere klorbruken. Derav strengere hygienekrav. Så praktisk og greit er det vel strwngt tatt ikke for jenter med langt tykt hår å få alt inn i hetta... 4
Sokkar Skrevet 21. januar 2020 #9 Skrevet 21. januar 2020 Her er det krav og svømmehwtte. Der vi budde før var det også krav om svømmehette.. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #10 Skrevet 21. januar 2020 3 minutter siden, Kitcat skrev: De bassengene jeg bruker er pålagt å ta bakterieprøve hver morgen. Kloringen tilpasses hvordan bakterienivået til enhver tid er. Så jo flere som er rene og unngår tissing, spytting osv), jo bedre for fellesskapet. Er ikke sikker på hvor nøye dem er med dette på bygda. Innsparingstiltakene er av en annen verden, så vet ikke helt hva jeg skal tro. Anonymkode: a3ab4...0a1
Kitcat Skrevet 21. januar 2020 #11 Skrevet 21. januar 2020 2 minutter siden, Thyra skrev: Så praktisk og greit er det vel strwngt tatt ikke for jenter med langt tykt hår å få alt inn i hetta... Nei, det er klart. (Går det an å få tak i med bedre elastikk eller større størrelse?) Jeg har også unger med langt tykt hår og her har det vært praktisk å slippe omfattende vasking og tørking av håret i forbindelse med skolesvømmingen. Særlig vinterstid.
Thyra Skrevet 21. januar 2020 #12 Skrevet 21. januar 2020 3 minutter siden, Kitcat skrev: Nei, det er klart. (Går det an å få tak i med bedre elastikk eller større størrelse?) Jeg har også unger med langt tykt hår og her har det vært praktisk å slippe omfattende vasking og tørking av håret i forbindelse med skolesvømmingen. Særlig vinterstid. Badehetter skal jo være stramne. Men min erfaring er at de uansett ikke hindrer håret i å bli vått av klorvann dersom man dukker/svømmer under vann.
Hjerte Skrevet 21. januar 2020 #13 Skrevet 21. januar 2020 Selvsagt brukes badehette! Hår i sileanlegget er ikke bra. Slik var det også i min barndom. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #14 Skrevet 21. januar 2020 Brukte badehette i min barndom ja, både i svømmehall og skolesvømming (forskjellige steder). Husker jeg hadde en gul i sånt boble-gummistoff🙈 Det er fremdeles påbudt med badehette både i svømmehallen, der de har barnehagesvømming og skolesvømming (forskjellige steder). Synes nådagens hetter i stoff er enklere å ta på. Anonymkode: 67788...7a0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #15 Skrevet 21. januar 2020 Sønnen min har akkurat hatt svømming med klassen nå, ingen krav til badehette. Han går på svømming ellers også og da brukes både badehette og briller. Anonymkode: b68ac...b8c
hanneha Skrevet 21. januar 2020 #16 Skrevet 21. januar 2020 2 hours ago, Thyra said: Så praktisk og greit er det vel strwngt tatt ikke for jenter med langt tykt hår å få alt inn i hetta... Null problem.
Ulrikke Skrevet 21. januar 2020 #17 Skrevet 21. januar 2020 Her har de måttet ha badehette både på svømming med skolen og på svømmekurs. 1
Thyra Skrevet 21. januar 2020 #18 Skrevet 21. januar 2020 55 minutter siden, hanneha skrev: Null problem. Null problem med en skokk småjenter som alle trenger hjelp til å få på hetta? 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #19 Skrevet 21. januar 2020 3 timer siden, Thyra skrev: Så praktisk og greit er det vel strwngt tatt ikke for jenter med langt tykt hår å få alt inn i hetta... Kjøp ei skikkelig god badehette så går det fint. Og dryss litt potetmel inni før den tas på😁 jeg har uvanlig tykt og langt hår, og da går det fint😁 Anonymkode: 74745...5a5 1
Matas Skrevet 21. januar 2020 #20 Skrevet 21. januar 2020 3 timer siden, Thyra skrev: Så praktisk og greit er det vel strwngt tatt ikke for jenter med langt tykt hår å få alt inn i hetta... 3 timer siden, Kitcat skrev: Nei, det er klart. (Går det an å få tak i med bedre elastikk eller større størrelse?) Jeg har også unger med langt tykt hår og her har det vært praktisk å slippe omfattende vasking og tørking av håret i forbindelse med skolesvømmingen. Særlig vinterstid. Man får kjøpt badehette for langt hår og tykt hår, de kalles Arena Smartcap. Har slik selv👍 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå