AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #161 Del Skrevet 21. januar 2020 Synes oppriktig synd i unger som har så trangsynte foreldre. Anonymkode: d7f21...364 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvartz Skrevet 21. januar 2020 #162 Del Skrevet 21. januar 2020 1 time siden, OnFire skrev: Men har man tatt en prat med barna og følger opp, så er jo voldelige spill verre. Handler om å være en dyktig forelder. Dessverre er det veldig få foreldre som følger opp fordi de har dårlig kjennskap til både forskjellige spill plattformer og spill. Mange vet ikke engang hvordan man slå på en ps4 eller Xbox. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #163 Del Skrevet 21. januar 2020 4 timer siden, OnFire skrev: Nei, feil. Skyldes enten uvitenhet eller trolling. Sjakk er ferdig diskutert i denne tråden nå. Du tok feil, deal with it. Ja, ok. Jeg skjønner nå at du bare er ute etter å provosere. Også basert på dine andre innlegg. Anonymkode: 90b41...130 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #164 Del Skrevet 21. januar 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en sønn på 8 år som går i 3. Klasse. Ifølge ham får flere av kompisene hans lov til å spille Fortnite til tross for at aldersgrensen er 12 år. Lurer på om det bare er noe disse guttene sier for å tøffe seg. Dere med sønner på 8 år, hvordan er det i klassene til barna deres? Er det virkelig 8-åringer som spiller Fortnite? Anonymkode: 6c716...688 Stakkars unge, som ikke skal få Fortnite! Det er da ikke GTA det er snakk om heller. Som forøvrig halve klassen har, før de går ut barneskolen. Logg deg på, se hva de på vennelisten spiler, så ser du det er fortnite, litt FIFA og kanskje litt minecraft. Du bør i den alderen ha litt oppsyn. Av med øretelefonene, volum så du kan høre praten når du går forbi. (husk de da også hører deg/dere) Du bør av og til sette deg ned attmed å bli litt kjent med PS livet. Det er mye som skjer der, del det med ungen din. Og la han nå få Fortnite! Anonymkode: c8cfa...8f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #165 Del Skrevet 22. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakkars unge, som ikke skal få Fortnite! Det er da ikke GTA det er snakk om heller. Som forøvrig halve klassen har, før de går ut barneskolen. Logg deg på, se hva de på vennelisten spiler, så ser du det er fortnite, litt FIFA og kanskje litt minecraft. Du bør i den alderen ha litt oppsyn. Av med øretelefonene, volum så du kan høre praten når du går forbi. (husk de da også hører deg/dere) Du bør av og til sette deg ned attmed å bli litt kjent med PS livet. Det er mye som skjer der, del det med ungen din. Og la han nå få Fortnite! Anonymkode: c8cfa...8f6 Det er virkelig ikke dette barnet, som har så oppegående foreldre at de følger anbefalingene, det er synd på! Herre Gud🙄 Anonymkode: c59be...20f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #166 Del Skrevet 22. januar 2020 Anonymkode: 73a23...f69 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #167 Del Skrevet 27. januar 2020 Det ENESTE jeg ville tatt hensyn til angående barn og spilling, er om barnet blir redd eller ikke. Ville ikke latt de spille et spill som ga dem mareritt on natten, for eksempel. All vitenskapelig forskning tyder på at spill ikke er skadelig for barn, og at det ikke dem voldelige. Barn skjønner at det ikke er ekte. Anonymkode: 293c3...e18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #168 Del Skrevet 27. januar 2020 En ting som jeg kan konkludere med etter flere slike diskusjoner og tråder på foskjellige forum. Det nytter ikke, og da mener jeg at det VIRKELIG IKKE NYTTER å diskutere dette med folk som ikke har spilt selv, eller i det minste sett litt av disse spillene. Disse såkalte bedrevitere og motstandere av online spill, er nettopp de som ikke har peiling. Spill er spill... ja det er nok skytespill som er mest populære. Fortnite, PUGB, Batlefield. CoD osv osv. Selv om det er skytespill, så er det ikke selve skytingen som er det mest interesante. Det er hele opplevelsen og måten det spilles på. Nedenfor lister jeg opp noen punkter: Disse spillene har den råeste og beste grafikken av dagens spill. Det gjør det hele mer realistisk og artig! Online spilling: Det at du kan spille sammen med venner gjør det ekstra intereasant. Man spiller, prater sammen, legger en plan, prøver å vinne, man jobber for laget sitt, planlegger taktikk osv osv.. Det er altså hele opplevelsen som gjelder. Når vi spiller f.eks CoD eller batlefielt, og man springer rundt med ett våpen og skyter en person på motsatt lag. Vi tenker ikke "Ohh YES, nå blåste jeg en kule gjennom hodet på han fyren! Hjernen må ha blitt strød utover som gele.." NEI NEI NEI Det eneste man fokuserer på er at man har "fjernet" en person på motsatt lag, og vunnet poeng for sitt eget lag. Så snart man har skutt en person, så er fokuset over på de andre, og man håper på å vinne flere poeng for laget sitt, og at laget til slutt vinner. Skjønner? Det her er nytter ikke å forklare til dere som ikke har spilt selv, og kjenner ikke følelsen... Tenk dere følgende situasjon: Martin, Ole, Henrik og Jacob spiller Batlefield eller CoD online sammen. De spiller som ett lag. De snakker sammen mens de spiller, planlegger, bruker taktikk osv osv. De spiller f.eks mot et annet lag fra Frankrike eller Norge for den saks skyld. Når de vinner, så får de en mestringsfølelse, Og da blir det artig! Underveis i spillet skjer det morsome ting eller at noen får til noe "kult".. som igjen trigger de til å ha det artig. Og til slutt: fokuset er ikke på dreping og blod i seg selv... Håper dere skjønner dette. Jeg vet dette fordi jeg selv har spilt siden jeg var 12-13 år gammel. Og da var der rett på skytespill med 18-års grense. Tro meg, disse spillene var de morsomste. Og til slutt: Idag er jeg, som alle mine venner got voksne mennesker med egen familie og barn, og nei.. vi går ikke rundt som potensielle drapsmenn. Anonymkode: 65a4d...efb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #169 Del Skrevet 27. januar 2020 På 21.1.2020 den 19.30, OnFire skrev: Best a alliere seg med andre foreldre. Bli enige. Hehe det hjelper ikke! Var en som prøvde det på foreldremøtet å det ble ikke godt mottatt . Der sa mange at barna på 8 år får spille Fortnite,å en del sa at ungene var på diverse sosiale medier. Anonymkode: c4fff...bf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #170 Del Skrevet 27. januar 2020 På 21.1.2020 den 20.55, Fornuftig-mann skrev: Ja, dette er dessverre veldig vanlig. Har ikke sønner på 8 år, men jobber i skolen og barn ned til 2.klasse snakker om Fortnite. Dumt at foreldre ikke følger mer med/bryr seg mer om slikt. Har som sagt ett barn på 8 år å når vi diskuterte aldersgrenser på foreldremøtet da var det mange som fikk spille Fortnite allerede og 7 unger som allerede var på diverse sosiale medier. Så jo det stemmer at mange ikke bryr seg om aldersgrenser. Anonymkode: c4fff...bf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #171 Del Skrevet 27. januar 2020 På 21.1.2020 den 23.49, AnonymBruker skrev: Stakkars unge, som ikke skal få Fortnite! Det er da ikke GTA det er snakk om heller. Som forøvrig halve klassen har, før de går ut barneskolen. Logg deg på, se hva de på vennelisten spiler, så ser du det er fortnite, litt FIFA og kanskje litt minecraft. Du bør i den alderen ha litt oppsyn. Av med øretelefonene, volum så du kan høre praten når du går forbi. (husk de da også hører deg/dere) Du bør av og til sette deg ned attmed å bli litt kjent med PS livet. Det er mye som skjer der, del det med ungen din. Og la han nå få Fortnite! Anonymkode: c8cfa...8f6 Ja stakkars unge som lærer at aldersgrenser er for å følges.. Anonymkode: c4fff...bf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #172 Del Skrevet 27. januar 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja stakkars unge som lærer at aldersgrenser er for å følges.. Anonymkode: c4fff...bf9 Følger du absolutt alle andre anbefalinger også? Helt uten å gjøre opp egne meninger om risiko, konsekvenser osv? For det du kaller aldersgrenser er bare anbefalinger. Det er ikke som aldersgrense på alkohol. Anonymkode: 85afd...74c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå