AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #121 Del Skrevet 21. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen driter i det, men vi har enten kunnskap eller evne til å tilegne oss ny kunnskap... Jeg går 100% for Fortnite. Da gidder jeg ikke sette begrensninger for min sønn pga at andre foreldre ikke engasjerer seg i sine barn. Anonymkode: d7f21...364 Veldig mange bare driter i det ja. Anonymkode: c59be...20f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 21. januar 2020 #122 Del Skrevet 21. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når jeg var 8 spilte jeg GTA som hadde 18 års grense. Det går helt fint Anonymkode: 7b013...581 Det er for ungt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 21. januar 2020 #123 Del Skrevet 21. januar 2020 Min åtteåring for spille 12års spill etter at jeg har spilt gjennom de. Fortnite er han ikke så interessert i ennå men det er tilgjengelig hvis han vil. Han spiller Zelda BOTW, den er det 12 år på men er ikke på grunn av at det er så skummelt er vel heller vanskelighetsgraden. Ellers går det i Minecraft og Roblox. 🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #124 Del Skrevet 21. januar 2020 Vil tro spillet som ble snakket om ang. voldtekt er dette https://www.dagbladet.no/kultur/voldtektsspillet-sjokkerer/70843030. Jeg og mannen spiller en del selv, og har alltid gjort det. Derfor vet vi veldig godt hva barnet kan spille og ikke. Det er perspektiv, språk og holdninger jeg er bekymret for. Når det er normalt å snakke om headshots og drap, banne og styre seg, i en alder av 8-9, da blir jeg bekymret. Det er ikke slikt språk eller holdninger jeg vil at barnet skal ha. Jeg tror og mener at for en del barn er det vanskelig å skille mellom skjerm og virkelighet, selv om Fortnite ikke er veldig realistisk laget. I tillegg er det selvsagt hvem de snakker med ingame, viktig å følge med på. Det er selvsagt forskjell på hva barn tåler. Det er bare VELDIG VANSKELIG å være foreldre til det barnet som ikke bør spille slike spill før "tiden", og "alle andre får lov"... Anonymkode: e39f0...cc2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 21. januar 2020 #125 Del Skrevet 21. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: du kan ikke voldta noen overhodet. Jo, du kan voldta folk hvis du installer mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 21. januar 2020 #126 Del Skrevet 21. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man slår ut brikkene til hverandre. Hvordan skal dette foregå uten sammenstøt...? Anonymkode: 90b41...130 Har du noen gang spilt sjakk? Nok trollesvar i denne tråden nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #127 Del Skrevet 21. januar 2020 48 minutter siden, OnFire skrev: Vil tro at de aller fleste spiller det først og fremst for å drepe og vinne ved å ikke bli drept. Null dreping = ingen spiller Fortnite. Det er helt feil, jeg spiller aktivt og har spilt på både konsoll og pc siden 90 tallet og jeg har aldri oppfattet at det er selve drepingen og skytingen som er det som fenger. Har aldri hørt om noen som spiller bare på grunn av dreping og skyting. Det virker som om du henger deg opp i akkurat dette uten å ha kunnskap om hva som faktisk gjør et spill attraktivt, for de aller fleste som spiller denne typen spill så handler det om samarbeid, lagspill og det å vinne eller grinde etter poeng og belønninger man får i spillet. Du må se det store bildet og ikke henge deg opp i detaljer, jeg tviler veldig sterkt på at barn som spiller f.eks Fortnite gjør det på grunn av dreping og skyting. De tenker vel knapt over dette aspektet men likevel finnes det voksne mennesker som påstår at spill forårsaker voldelig atferd hos barn uten å ha et snev med egne erfaringer fra spilling eller støtte fra seriøs forskning. Denne typen diskusjon har pågått helt siden fjernsynet var oppfunnet, mange var i mot farge tv og senere så kom diskusjonen om voldelige filmer. Anonymkode: e261a...ae2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #128 Del Skrevet 21. januar 2020 26 minutter siden, OnFire skrev: Har du noen gang spilt sjakk? Nok trollesvar i denne tråden nå. Ja, jeg har spilt sjakk tusenvis av ganger. Den som ikke tar til seg virkeligheten her er du. Det er masse sammenstøt i sjakk, og som en annen i tråden påpeker slående likheter med andre spill. Det er bare du som ikke vil se det. Anonymkode: 90b41...130 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #129 Del Skrevet 21. januar 2020 Ja, i 2.klasse her er det flere barn som spiller Fortnite. De er 7 år. Mitt barn får ikke, tenkte vente til de var 11... Anonymkode: c60c4...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #130 Del Skrevet 21. januar 2020 De fleste Gutter spiller Fortnite i 4.trinn (9 og 10 år) her vi bor i alle fall. Anonymkode: 22900...760 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #131 Del Skrevet 21. januar 2020 https://www.nrk.no/viten/ny-ntnu-studie-viser-at-gaming-ikke-pavirker-barns-sosiale-utvikling-negativt-1.14508488 Anonymkode: 22900...760 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #132 Del Skrevet 21. januar 2020 Super Mario Smash Bros for Switch har 12-års aldersgrense. Noen spill så må man bare se og sette seg inn i hva handler om, så må man føle litt på om man syns det er greit eller ikke. Jeg sier ja til noen og nei til mange. Jeg har selv en sønn som går i 4. klasse og han var den siste som fikk Fornite. På et tidspunkt der så kommer det til at man må vurdere at nå er barnet mitt den eneste som ikke har det, og blir tydelig holdt utenfor. Anonymkode: 49d15...b15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 21. januar 2020 #133 Del Skrevet 21. januar 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har spilt sjakk tusenvis av ganger. Den som ikke tar til seg virkeligheten her er du. Det er masse sammenstøt i sjakk, og som en annen i tråden påpeker slående likheter med andre spill. Det er bare du som ikke vil se det. Anonymkode: 90b41...130 Nei, feil. Skyldes enten uvitenhet eller trolling. Sjakk er ferdig diskutert i denne tråden nå. Du tok feil, deal with it. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 21. januar 2020 #134 Del Skrevet 21. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Super Mario Smash Bros for Switch har 12-års aldersgrense. Noen spill så må man bare se og sette seg inn i hva handler om, så må man føle litt på om man syns det er greit eller ikke. Jeg sier ja til noen og nei til mange. Jeg har selv en sønn som går i 4. klasse og han var den siste som fikk Fornite. På et tidspunkt der så kommer det til at man må vurdere at nå er barnet mitt den eneste som ikke har det, og blir tydelig holdt utenfor. Anonymkode: 49d15...b15 Best a alliere seg med andre foreldre. Bli enige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #135 Del Skrevet 21. januar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes ingenting i fortnite som er grafisk nok at en 8 åring ikke kan spillet det spillet der. Ser ut som de løper rundt å skyter dart piler, mens de bygger trehytter her og der. Grafikken er barnevennlig i seg selv Anonymkode: 39db3...b49 Det er ikke bare grafikken, men at barna kan få kontakt med fremmede Anonymkode: 3c34c...82d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 21. januar 2020 #136 Del Skrevet 21. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare grafikken, men at barna kan få kontakt med fremmede Anonymkode: 3c34c...82d Det skjer i mange spill, og på konsoller (uavhengig av hvilket spill man spiller). På for eksempel PS4 kan man skrive til hvem som helst som ikke har blokkert for det, og man kan sende venneforespørsel med tekstinnhold om mld blir blokkert. Kan blokkere for begge deler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #137 Del Skrevet 21. januar 2020 Jeg vet om mange tilfeller av barn på mellomtrinnet (10-12 år) som spiller GAT med 18år+ Så vidt meg bekjent er dette et spill som viser voldtekter, gruppevoldtekter og henrettelser.. Anonymkode: 73a23...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #138 Del Skrevet 21. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om mange tilfeller av barn på mellomtrinnet (10-12 år) som spiller GAT med 18år+ Så vidt meg bekjent er dette et spill som viser voldtekter, gruppevoldtekter og henrettelser.. Anonymkode: 73a23...f69 *GTA mener jeg Anonymkode: 73a23...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #139 Del Skrevet 21. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet om mange tilfeller av barn på mellomtrinnet (10-12 år) som spiller GAT med 18år+ Så vidt meg bekjent er dette et spill som viser voldtekter, gruppevoldtekter og henrettelser.. Anonymkode: 73a23...f69 Det er ingen voldtekter eller gruppevoldteker i GTA. Husker ingen henrettelser heller, men i og med at ganske mange dør i det spillet så har det sikkert skjedd. Hva med å undersøke litt før man sprer løgner og myter? Det finnes mye verre spill enn GTA. Vil påstå det egentlig er et ganske uskyldig spill. Det har definitivt et ufortjent dårlig rykte. Hadde lett latt en 12-åring spille det. Anonymkode: 293c3...e18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #140 Del Skrevet 21. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen voldtekter eller gruppevoldteker i GTA. Husker ingen henrettelser heller, men i og med at ganske mange dør i det spillet så har det sikkert skjedd. Hva med å undersøke litt før man sprer løgner og myter? Det finnes mye verre spill enn GTA. Vil påstå det egentlig er et ganske uskyldig spill. Det har definitivt et ufortjent dårlig rykte. Hadde lett latt en 12-åring spille det. Anonymkode: 293c3...e18 Barna forteller selv at det er voldtekter i spillet og hoder som ruller på bakken etter halshogging.. Anonymkode: 73a23...f69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå