OnFire Skrevet 21. januar 2020 #101 Del Skrevet 21. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan man si om sjakk også. Anonymkode: 90b41...130 Det er ingen vold i sjakk. Du tar ut brikker som står på felter som du har lov til å bevege deg til, helt uten våpen, slag eller spark. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #102 Del Skrevet 21. januar 2020 23 minutter siden, OnFire skrev: Skyldig, bare bytt ut barn og skole med voksen og jobb 😂 jeg har satt på alarm for å rekke noe som foregår om morgenen på torsdager. Bare trading, ikke vanlig spilling, for å utnytte et markedskræsj 😄 Da har jeg jobbet ettermiddag/kveld, og kunne egentlig sovet lenger. Forskjellen er at et barn evner ikke å regulere det selv. Det er forskjell på å rekke trading og å aktivere hjernen med spilling. Anonymkode: 7184f...a9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 21. januar 2020 #103 Del Skrevet 21. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Riktig, men det er ikke det vi spillerene gleder oss over. Anonymkode: d7f21...364 Vil tro at de aller fleste spiller det først og fremst for å drepe og vinne ved å ikke bli drept. Null dreping = ingen spiller Fortnite. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #104 Del Skrevet 21. januar 2020 9 minutter siden, OnFire said: Jeg skrev basert på vold, hvis du leser det du selv har sitert. Skyting er 100 % vold, uansett hvordan du vrir og vender på det. Nytter ikke å argumentere med at grafikken er sånn eller sånn. Jeg har da aldri argumentert for at Fortnite ikke er voldelig. Trur du blander meg med noen andre. Men den diskusjonen er rimelig poengløs uansett. For meg er det ikke noe poeng i å beskytte barn mot all slags vold, fordi jeg vet at det er umulig. Faktisk trur jeg ikke barn har noe godt av det heller. Vold er naturlig. Den typen vold man finner i Fortnite kan jeg umulig tenke meg er skadelig for barn. Anonymkode: 293c3...e18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #105 Del Skrevet 21. januar 2020 2 minutter siden, OnFire skrev: Vil tro at de aller fleste spiller det først og fremst for å drepe og vinne ved å ikke bli drept. Null dreping = ingen spiller Fortnite. Du vil ganske enkelt ikke forstå. Anonymkode: d7f21...364 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #106 Del Skrevet 21. januar 2020 7 minutter siden, OnFire said: Det er ingen vold i sjakk. Du tar ut brikker som står på felter som du har lov til å bevege deg til, helt uten våpen, slag eller spark. Er da like mye vold i sjakk? Brikkene dreper hverandre. Eneste forskjellen er at man må bruke litt mer fantasi for å se det for seg. Volden som skjer i Fortnite er ikke ekte, akkurat som at volden i sjakk ikke er ekte. Begge to er kun simulert. Anonymkode: 293c3...e18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 21. januar 2020 #107 Del Skrevet 21. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har da aldri argumentert for at Fortnite ikke er voldelig. Trur du blander meg med noen andre. Men den diskusjonen er rimelig poengløs uansett. For meg er det ikke noe poeng i å beskytte barn mot all slags vold, fordi jeg vet at det er umulig. Faktisk trur jeg ikke barn har noe godt av det heller. Vold er naturlig. Den typen vold man finner i Fortnite kan jeg umulig tenke meg er skadelig for barn. Anonymkode: 293c3...e18 Jeg har svart på spesifikke innlegg, med sitater. Bryr meg egentlig ikke om hvem som gjemmer seg bak AB og er redde for å stå for noe. Om jeg har svart 1 eller 5 forskjellige personer spiller ingen rolle. Jeg har ikke sagt at det er noe galt i å spille Fortnite. Jeg sier bare at dreping er helt avgjørende for at folk gidder å spille, og at det er et voldsbasert spill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 21. januar 2020 #108 Del Skrevet 21. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vil ganske enkelt ikke forstå. Anonymkode: d7f21...364 Nå glemte du å argumentere 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #109 Del Skrevet 21. januar 2020 11 minutter siden, OnFire skrev: Det er ingen vold i sjakk. Du tar ut brikker som står på felter som du har lov til å bevege deg til, helt uten våpen, slag eller spark. Man slår de ut. Det kan være tungt for de under 12. Og kongen må hele tiden gjemme seg. Anonymkode: 90b41...130 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #110 Del Skrevet 21. januar 2020 Akkurat nå, OnFire skrev: Nå glemte du å argumentere 😂 Huff da... Anonymkode: d7f21...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #111 Del Skrevet 21. januar 2020 1 minutt siden, OnFire said: Jeg har svart på spesifikke innlegg, med sitater. Bryr meg egentlig ikke om hvem som gjemmer seg bak AB og er redde for å stå for noe. Om jeg har svart 1 eller 5 forskjellige personer spiller ingen rolle. Jeg har ikke sagt at det er noe galt i å spille Fortnite. Jeg sier bare at dreping er helt avgjørende for at folk gidder å spille, og at det er et voldsbasert spill. Er det noen her som er uenig i at det er vold i Fortnite? Men volden er så karikert og tegneserieaktig at det er helt OK for barn å spille det, mener jeg. Anonymkode: 293c3...e18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #112 Del Skrevet 21. januar 2020 7 minutter siden, OnFire skrev: Vil tro at de aller fleste spiller det først og fremst for å drepe og vinne ved å ikke bli drept. Null dreping = ingen spiller Fortnite. Hvis man tar vekk drepingen er Fortnite veldig likt Minecraft. Å spille i creative er ekstremt populært, men det vet du ikke når du baserer dine bastante meninger på "vil tro". Du har med andre ikke peiling. Veldig mange spiller Fortnite i et modus der det ikke handler om å drepe eller vinne. Når du hevder at ingen hadde spilt Fortnite uten drepingen, hevder du jo samtidig at spill uten vold ikke finnes. Det finnes, og spilles, massevis av spill uten dreping eller vold. Anonymkode: 85afd...74c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 21. januar 2020 #113 Del Skrevet 21. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man slår de ut. Det kan være tungt for de under 12. Og kongen må hele tiden gjemme seg. Anonymkode: 90b41...130 Nei, det er i utgangspunktet ingen sammenstøt i sjakk. Må nok bare innse at sjakkeksempelet feilet fullstendig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #114 Del Skrevet 21. januar 2020 Akkurat nå, OnFire skrev: Nei, det er i utgangspunktet ingen sammenstøt i sjakk. Må nok bare innse at sjakkeksempelet feilet fullstendig. Veldig mange sammenstøt. Hele spillet er basert på det. Anonymkode: 90b41...130 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 21. januar 2020 #115 Del Skrevet 21. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som er uenig i at det er vold i Fortnite? Men volden er så karikert og tegneserieaktig at det er helt OK for barn å spille det, mener jeg. Anonymkode: 293c3...e18 Jepp. Derfor jeg begynte å svare i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #116 Del Skrevet 21. januar 2020 Akkurat nå, OnFire skrev: Jepp. Derfor jeg begynte å svare i tråden. Trodde du var ENIG i at det er vold i Fortnite, jeg... Men, men. Anonymkode: 90b41...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 21. januar 2020 #117 Del Skrevet 21. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Veldig mange sammenstøt. Hele spillet er basert på det. Anonymkode: 90b41...130 Nei. Kanskje små barn velger å spille på den måten, men i utgangspunktet null vold i sjakk. Egentlig ingen sammenstøt overhodet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 21. januar 2020 #118 Del Skrevet 21. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trodde du var ENIG i at det er vold i Fortnite, jeg... Men, men. Anonymkode: 90b41...130 Ja, jeg startet med å påpeke at det er vold i Fortnite 🤦♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #119 Del Skrevet 21. januar 2020 Når jeg var 8 spilte jeg GTA som hadde 18 års grense. Det går helt fint Anonymkode: 7b013...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #120 Del Skrevet 21. januar 2020 1 minutt siden, OnFire skrev: Nei. Kanskje små barn velger å spille på den måten, men i utgangspunktet null vold i sjakk. Egentlig ingen sammenstøt overhodet. Man slår ut brikkene til hverandre. Hvordan skal dette foregå uten sammenstøt...? Anonymkode: 90b41...130 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå