Gå til innhold

Hoppa du strikk då du var lita?

Samantha

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hoppet alltid noe vi kalte Dobbel...

Hvor vi brukte to strikker, en i ankelhøyde, og en i knehøyde, og så avanserte vi oppover etter hvert som vi mestret det.

ankel/kne

ankel/lår

ankel/liv

kne/liv....

Vi hoppet sløyfa, stjerna, trekant også da :D

Jeg husker vi hadde en "Stjerneprøve", altså lov til å gjøre en feil før vi måtte stå. Men det gjaldt ikke i kne eller lårhøyde, kun livet og oppover.

Fikk lyst til å hoppe strikk jeg nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Jeg kjøpte strikk til guttene mine og prøvde å hoppe sammen med dem. Men fytte.... *spensten* en nok ikke som den en gang var.

Ser aldri unger hoppe strikk lenger. Er det bare i nærmiljøet hos meg eller er det slik jevnt over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Jeg kjøpte strikk til guttene mine og prøvde å hoppe sammen med dem. Men fytte.... *spensten* en nok ikke som den en gang var.

Ser aldri unger hoppe strikk lenger. Er det bare i nærmiljøet hos meg eller er det slik jevnt over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk
Husker ikke navnene, men det var særlig denne:

"Oppi, til sidene, på de - ut"

"Oppi, til sidene, oppi - ut"

"På de - ut"

"På de, oppi - ut!"  

Den var delt sånn, eller vi hoppet alt sammen i ett.

:ler::ler::ler:

... jeg skjønte ingenting...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hoppet masse strikk, men jeg husker ikke noen andre enn trekanten og firern. Mener å huske at jeg var ganske så god og kunne hoppe over høyt, men når jeg tenker meg om skyldes det kanskje litt at jeg var en god del høyere enn mange av de andre. Foressten, pytt med det, jeg var sikkert kjempeflink! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

no fikk eg orntlig lyst til å hoppe strikk... så samantha og tirill... på mandag blir det hopping:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trill: Ching chang kinamann hadde eg heilt gløymt! Det var den der to stk laga til strikken sånn at det skulle bli vanskelig å komme seg forbi uten å røre eller noko sånt? Festlig!!

Eg ser ingen som hoppar strikk lenger altså... Har ikkje sett det på mange år. Synd egentlig, det var jo kjempemorsomt! Men data og playstation fengar vel meir :wink:

Jepps- det var det.

Dei gjer ingenting no for tida. E kun på MSN og blink og sånn.

Robinie- spørs om spensten e so god. Veit ikkje om eg klare å hoppe "kne" en gong! :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Nei, jeg har ikke sett noen barn som hopper strikk lenger, men det er jo ikke verre enn at det går an å prøve å få tak i strikk, og lære dem?

Jeg har aldri vært så flink i sånne ting, så jeg husker ikke så mye av det. Men en del av de tingene som nevnes her vekker minner likevel... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Vi må hoppe strikk ja, Trill og Robinie :ler:

Men ikkje Ching Chong Kinamann!! Trur det er cirka 40 kilo sidan eg klarte å smyge meg gjennom det nettet. :wink:

Trur folk hadde sett rart på oss om vi pluttselig stod ned i veien og hoppa og sang, hoho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ching Chang kinamann- kinamann er DØØØØD!

So var det om å gjere å komme seg gjennom strikken uten å komme borti den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at den kinamannen er det samme som vi hadde til "sim, sam, sillebimbam, BOM!"

Tror definitvt det ville vært morro fortsatt å hoppe strill, men akkurat den kunne blitt litt komplisert ja. Man hadde ikke hofter lår og pupper på den tida... Spensten er kanskje så som så, men det hadde vært knakande GØY å hoppe strikk igjen.

Om jeg får en datter noen gang skal jeg lære henne å hoppe strikk. Om jeg får en sønn som ligner på andre gutter kan han kanskje allernådigst overtales til "å stå". Husker guttene på skolen kunne være med og hoppe strikk eller "langhoppetau" dersom de bare måtte stå, slaåå å hoppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera

Jeg har lært datteren min å hoppe strikk. Har prøvd å lære henne noen av måtene våre og (det lille jeg husker), men hun vil visst helst bare rote seg inn i strikken...

Jeg har prøvd meg selv og, da. Men puh, det varte jaggu ikke lenge! Noen få hopp, så var jeg utslitt. Tenk at vi holdt på i timevis da vi var småjenter! Uten å bli trøtte!

Nå melder jeg meg gjerne frivillig til å stå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...