Gå til innhold

Hoppa du strikk då du var lita?

Samantha

Anbefalte innlegg

Isåfall: Huskar du kva dokke kallte dei forskjellige typane strikkhopping? :kul:

Eg irriterar meg grønn på at eg ikkje huskar kva alle heitte og har spurt søstra mi og barndomsvenninda mi, så no har vi komt på et par stykker.

-Sløyfa

-Trekanten

-Firen

-Tress

-Ballongen

Hoppa dokke dei?

Men vi hadde jo maaange fleire og. Trur vi hadde navn på alle.

Og så var det forskjellige vanskelighetsgrader. Bakke, kne, rompe, liv, under armane, hals, øyre, hovud og strak arm trur eg vi kallte våre. :ler: (Strak arm var kanskje litt vel ambisiøst, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Étoile

Ja, og det var så gøy! Savner det litt jeg.

Husker egentlig ikke navnet på sa mange, men firen og trekant husker jeg godt.

I tillegg til høyde-vanskelighetsgradene hadde vi ofte også sånn at opp til kne/hofte var det ikke lov å være borti strikken, og over livet kunne man holde med en hånd osv.

Åh, det var gøy! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi hoppet strikk.

Husker ikke navnet på dem, men hadde de samme reglene som Étoile forklarte.

Synd det blir slutt på alt sånn når man blir eldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skikkelig dårlig på å hoppe strikk, så kanskje like greit at man ikke fortsatte med det, men det var gøy da. Husker særlig at vi ikke skulle være nær strikken når vi hoppa sløyfa, også hendte det at vi hadde med en "frelser". Sukk, ja, det var tider!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEpp, jeg var megaflink. Husker ikke navn, men jeg husker regler. Så husker jeg hvem vi ikke ønsket å ha med, f.eks de som ikke klarte 9 a. Den lå under armene, tia lå i halsen, 11a på ørene og 12 a høyt oppe i luften. Det var kjempegøy å hoppe stikk, ser ikke så mye av det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også MÅ det jo være god trening!!

jeg mener, man hopper jo hele tiden, og jo bedre man blir, jo høyere må man hoppe!

kanskje man skulle tatt det opp igjen som treningsform!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

-badekaret

-emil

-grasset gror

-store badekaret

noen vi hoppet som ikke er nevnt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Åh, hoppe strikk var artig!

Trøndern, trekanten, stjernen, halv-stjernen, krysset, 3-ern, sikk-sakk. Åh, *mimremimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker at alle vennene mine synes det var kjempe moro å hoppe strikk. jeg derimot synes det var kjedelig. var flink når jeg en sjelden gang var med, men synes hele greia egentlig bare var teit. synes det var mye mer moro å hoppe tau jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, strikkhopping var populært da jeg var liten. Husker ikke navnene på noen da, men gøy var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppa masse strikk på barneskolen, men husker ikke navn lenger :-?

Burde kanskje hoppa strikk nå og, for det er himla god trening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper ikke barn strikk og tau lenger? Når jeg tenkte etter nå, så ser jeg det aldri lenger, selvom jeg bor i et borettslag med mye barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hoppa masse strikk! For noen år siden skulle vi prøve gamle kunster. Det var deprimerende det! Spensten hadde ikke akkurat holdt seg ved like. Følte meg som en elefant som i høydehopp. Gamle kunster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet enormt mye strikk, det var utrolig gøy!!!

Husker ikke navnene, men det var særlig denne:

"Oppi, til sidene, på de - ut"

"Oppi, til sidene, oppi - ut"

"På de - ut"

"På de, oppi - ut!"

Den var delt sånn, eller vi hoppet alt sammen i ett.

Og så var det 1-2-3. Den hoppet vi både i vanlig strikk og trekant.

Stjernen høres kjent ut, men husker ikke hva det var... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Stjernen hoppet du tre ganger på den ene siden, hoppet over til den andre og tre ganger der, så hektet du med deg strikken og hoppet over den andre siden - tre ganger der - så tråkket du inni løkken som blir av strikken - tre ganger der - og så ut av strikken og lander med en fot på hver side . Den var -vanskelig-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt du kjeme på å spørre om, Samantha!! ;)

Vi hoppa sløyfa og ching chang kinamann..

Ellers huska eg ikkje navna eg altso..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Røkkar`n, der det var om å gjøre å treffe strikken som de som stod prøvde å røkke vekk.

Husker ikke reglene,desverre.

+ mange flere, vi lagde også noen egne.

Hoppet strikk i alle friminuttene(særlig på våren) på barneskolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker vi hoppet en "ti-lek" som jeg ikkehusker helt hva heter.

EN var i midten. TO var først en, så andre. TRE var utenfor, midt i og utenfor osv. Det var morro. Ja, vi hoppmange andre også.

Jeg synes det var litt dumt at enkelte hadde "lettere" regler, de kunne dra ned med fot og hånd, og påden måten klarte jo de mye høyere enn meg, som ikke hadde samvittighet til denne "juksinga" men HOPPA i alle fall til midja, og måtte vel ty til litt av hvert når vi kom opp på halshøyde og sånn ja.

Pappa laga til så jeg kunne hoppe alene også, festet krokerpå husveggen og på muren som var passe langt unna, i høyde for ankel, kne, hofte og midje (kanskje derfor jeg taklet disse høydene best?)

Barn burde leke litt mer sånn, bevegelse er viktig. Og det er gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Huskar masse meir no! Takk for svar folkens!

Trill: Ching chang kinamann hadde eg heilt gløymt! Det var den der to stk laga til strikken sånn at det skulle bli vanskelig å komme seg forbi uten å røre eller noko sånt? Festlig!!

Eg ser ingen som hoppar strikk lenger altså... Har ikkje sett det på mange år. Synd egentlig, det var jo kjempemorsomt! Men data og playstation fengar vel meir :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...