AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #1 Skrevet 21. januar 2020 Jeg har fått en e-resept der det står "må vurderes hos apotek", vanligvis står det "denne resepten kan fortsatt brukes". Noen som har vært borti det før? Er det noe ekstra dokumentasjon jeg må ha med til apoteket, eller beregne ekstra tid eller andre ting jeg bør være obs på? Anonymkode: fe61a...ca4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #2 Skrevet 21. januar 2020 Kan beregne at det vil ta ekstra tid og mulig de stiller noen spørsmål. Sikkert lurt å ta med noe form for identifikasjon, men det gjør du vel til vanlig). Er dette medisiner du har brukt over lengre tid? Anonymkode: e5b6d...8ca
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #3 Skrevet 21. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan beregne at det vil ta ekstra tid og mulig de stiller noen spørsmål. Sikkert lurt å ta med noe form for identifikasjon, men det gjør du vel til vanlig). Er dette medisiner du har brukt over lengre tid? Anonymkode: e5b6d...8ca Lurt å ta med id? ingen får ut medisiner uten id,så det er obligatorisk uansett! Anonymkode: 57546...9f0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #4 Skrevet 21. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan beregne at det vil ta ekstra tid og mulig de stiller noen spørsmål. Sikkert lurt å ta med noe form for identifikasjon, men det gjør du vel til vanlig). Er dette medisiner du har brukt over lengre tid? Anonymkode: e5b6d...8ca Har ikke fått denne medisinen før. Har lest et sted at fastlegen må søkes om registreringsfritak på denne medisinen, men legen nevnte det ikke. Bare skrev ut resepten. Anonymkode: fe61a...ca4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #5 Skrevet 21. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurt å ta med id? ingen får ut medisiner uten id,så det er obligatorisk uansett! Anonymkode: 57546...9f0 Er klar over det da. Noen må ha alt svart på hvit.. jeg mente det mere som en vennlig måte å si «ikke glem id». Så seriøst ikke at det kunne bli tatt noen andre måter :s. Har selv hatt «resept» på vanlige reseptfrie medisiner og vitaminer og da trenger du strengt tatt ikke ha med noe annet enn penger. Regner dog med dette er A-resept eller blåresept på noe litt sterkere. Anonymkode: e5b6d...8ca
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #6 Skrevet 21. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er klar over det da. Noen må ha alt svart på hvit.. jeg mente det mere som en vennlig måte å si «ikke glem id». Så seriøst ikke at det kunne bli tatt noen andre måter :s. Har selv hatt «resept» på vanlige reseptfrie medisiner og vitaminer og da trenger du strengt tatt ikke ha med noe annet enn penger. Regner dog med dette er A-resept eller blåresept på noe litt sterkere. Anonymkode: e5b6d...8ca legen må sende inn søknad for at jeg kan få disse medisinene, derfor jeg ble usikker da jeg så ordlyden om at det må vurderes. Kanskje den ikke kan hentes før den er vurdert eller noe sånt? Anonymkode: fe61a...ca4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #7 Skrevet 21. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: legen må sende inn søknad for at jeg kan få disse medisinene, derfor jeg ble usikker da jeg så ordlyden om at det må vurderes. Kanskje den ikke kan hentes før den er vurdert eller noe sånt? Anonymkode: fe61a...ca4 Det kan hende, men det skal gå ganske fort. Kan også hende apoteket må vurdere om de kan gi en billigere variant eller noe som ligner dersom det er veldig spesielle bivirkninger eller om de ikke har akkurat den medisinen inne (hvis den er veldig uvanlig/ny for eksempel). Kan også være andre faktorer de skal vurdere. Anonymkode: e5b6d...8ca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå