Gå til innhold

Bruker din førsteklassing ullundertøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker ditt skolebarn ullundertøy/superundertøy på vintertid? Hva har de på seg de som ikke bruker? Har de bare ett lag klær og yttertøy? Hadde en diskusjon med en kollega som mente at nesten ingen skolebarn gikk med noe under. Stusser litt på det jeg da.

Anonymkode: 3a7e1...677

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en 3.klassing som bruker stillongs. Når de skal være mye ute/har turdag bruker hun også ullskjorte. Ellers bruker hun stortsett bare genser og t-skjorte, de kaldeste dagene har hun ullsinglet under genseren. Bruker selv stillongs når det er kaldere en +5 grader.

Anonymkode: 99c2c...4bf

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker ditt skolebarn ullundertøy/superundertøy på vintertid? Hva har de på seg de som ikke bruker? Har de bare ett lag klær og yttertøy? Hadde en diskusjon med en kollega som mente at nesten ingen skolebarn gikk med noe under. Stusser litt på det jeg da.

Det har vel ikke noe med alderen å gjøre, men med været og temperaturen.

Anonymkode: cb804...efe

• Liker 3
Skrevet

Nei. Hun nekter å gå i det. Kun vanlige klær og vintertøy. Bor i Nordland, opp mot 15- noen dager.

Anonymkode: f3342...25c

• Liker 1
Skrevet

Her «bor» de i ullundertøy fra høst til vår fra de blir født og frem til 6-7 klasse. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, mitt/mine skolebarn bruker og har brukt ullundertøy hele vinteren. Ullundertøy, ullsokker, bukse og genser, evt. fleecebukse og fleecegenser når det har vært veldig kaldt.

Først i 7. - 8. klasse har de fått lov til å velge det bort.

Anonymkode: 86723...063

• Liker 1
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hva de andre i klassen til gutten min bruker (første klasse) Han har ulltrøye og ullstilobgs under bukse og genser, hvis ikke fryser han noe innmari. Men det virker som at nesten ingen i klassen hns bruker ull. De springer rundt med åpen og jakke og t skjorte i friminuttene når det er minusgrader ute. 

Anonymkode: 3507e...159

• Liker 1
Skrevet

Min 1.klassing bruker ullundertøy, men vil helst ikke ha noe over for da er det ubehagelig under utebuksa. Men min samboers 2 barn, 3. Og 5.klassinger bruker ingenting under buksa. Det hender noen ganger at dem bruker strømpebukse i bomull. (De er hos oss annenhver helg). 

Anonymkode: 54c43...f15

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vel ikke noe med alderen å gjøre, men med været og temperaturen.

Anonymkode: cb804...efe

Nei trodde jeg også nemlig. Derfor reagerte jeg på kollagens påstand. Ts

Gjest spinjitzu
Skrevet

Ja, går stort sett alltid i ulltights og ulltrøye, uten noe over. Av og til bambus i stedet, og en sjelden gang en strikkekjole over. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Hun nekter å gå i det. Kun vanlige klær og vintertøy. Bor i Nordland, opp mot 15- noen dager.

Anonymkode: f3342...25c

Regner med hun er varmblodig da. Ts

• Liker 1
Skrevet

Brukte strømpebukse (ikke ull) da jeg var liten under bukser og sånt. Hadde jeg dress, brukte jeg strømpebukse og ullbukse. Og vanlig genser med ullgenser over. 

Anonymkode: d21c4...172

• Liker 1
Skrevet

Min andre klassing bruker ull longs de dagene de har tur, uteskole eller annen uteaktivitet. De andre dagene med vanlig skole holder det med bukse, t-skjorte og genser. Det er ikke så mye utetid ila en dag og fleece og ull er alltid tilgjengelig i skiftekurven. Tykk Utebukse og jakke er på stort sett hele vinterhalvåret. Så reguleres klærne under heller. 

Anonymkode: 0e54c...528

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en 3.klassing som bruker stillongs. Når de skal være mye ute/har turdag bruker hun også ullskjorte. Ellers bruker hun stortsett bare genser og t-skjorte, de kaldeste dagene har hun ullsinglet under genseren. Bruker selv stillongs når det er kaldere en +5 grader.

Anonymkode: 99c2c...4bf

Akkurat samme med min 3. klassing. Det blir ikke veldig kaldt her, så hadde ikke trengt longs hvis han hadde brukt dress eller utebukse, men det vil han ikke. Han får velge selv på vanlige dager, men må ha begge deler på utedager.

Anonymkode: a7300...1bd

Skrevet

Selvfølgelig 

Skrevet

Han hater ull, så jeg tvinger det ikke på han. Han bruker stilongs av bomull og en t skjorte under i stedet.

Skrevet

Denne vinteren har det jo ikke vært særlig kaldt i Oslo-området. Har litt større barn nå, men det går i superundertøy når gradestokken knapt nok har vært under 0 hittil i vinter. 
Unntak er treninger utendørs. Da er det ull.

Anonymkode: 398f5...400

Skrevet

3 klassingen her bruker ullstilongs og ulltrøye. Har joggebukse, jeans, collegegenser, t-skjorte eller fleece over, alt ettersom været. Hva andre har på seg gir jeg blaffen i, de er ikke mitt ansvar.

Anonymkode: 10661...42e

Skrevet

Ullongs, noen ganger to, og ulltrøye med ullgenser over om det er veldig kaldt. Vinterdress over. 

Hun går i 5.klasse 

Anonymkode: 7f866...0c2

Skrevet

Min 2. Klassing bruker merinoulltrøyer/ gensere, men han nekter ullongs. Vil bare ha strømpebukse i bomull, så det går greit her i Oslo-området. Er det mange minus bruker han tykk ullbukse over vanlig bukse inni boblebuksen. 

Anonymkode: dab35...b81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...