Tistelblad Skrevet 20. januar 2020 #1 Skrevet 20. januar 2020 Dette er vel like mye et spørsmål om organisering som om mat. Vi har alltid mye frukt hjemme, og dette ligger i skåler på den ene siden av kjøkkenbenken. Dette er fordi jeg vil det skal være enkelt g lettvint både for barna og oss voksne å ta seg en frukt. I tillegg har jeg smågulrøtter,cherrytomater og sukkererter der. Problemet er at det blir så mye og så rotete! Hvordan ville dere fiksa problemet? Hvordan gjør dere det med frukt?
Brunhilde Skrevet 21. januar 2020 #2 Skrevet 21. januar 2020 Jeg har frukt på et lite stettfat på kjøkkenbenken. Cherrytomater har jeg i en liten skål, sukkererter og små gulrøtter bruker jeg ikke. Hvis jeg har druer ligger de i en egen skål. 1
Guidet Kvinne Skrevet 21. januar 2020 #3 Skrevet 21. januar 2020 Epler i fat/skål på benken eller på kjøkkenbordet. Annen frukt på dette fatet, vel vitende om at epler påvirker modning til annen frukt (men jeg kjøper ikke mye om gangen). Cherrytomater i egen liten skål på kjøkkenbenken. Sukkererter og gulrøtter i kjøleskapet. Husk at utenlandske sukkererter ikke skal spises rå. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #4 Skrevet 21. januar 2020 Bananer har vi på en hylle på kjøkkenet. Annen frukt har vi vanligvis i kjølskapet, men vi setter fram et lite utvalg i en skål på kjøkkenbordet så det er lett å forsyne seg. I plommrsesongen setter vi ofte også en skål plommer på sofabordet, så det forsvinner mens vi ser TV. Anonymkode: 47478...863 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #5 Skrevet 21. januar 2020 Har et stativ med tre etasjer på kjøkkenet og en skål i stuen. Anonymkode: 781cb...bb8 1
Arkana Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 Vi har en bolle på kjøkkenbenken til frukt. Der ligger bl.a. epler, pærer. appelsiner, avocado og banan. Druer, sukkererter, cherrytomater og gulrøtter går i kjøleskapet, det samme gjelder f.eks. også melon. Siden frukten fordeles på flere steder opplever jeg ikke plassproblemer selv om vi er fem og handler frukt for en uke om gangen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #7 Skrevet 23. januar 2020 Epler for seg, og alt annet i en kurv på kjøkkenbenken. Syntes ikke det er så rotete, men vi har et enormt kjøkken da... Anonymkode: bbdb3...b86 1
Tistelblad Skrevet 25. januar 2020 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2020 Problemet er nok litt at vi har for lite kjøkken, ja. Takk for betraktninger, alle sammen! Og det med sukkererter har visst gått meg hus forbi... gulp. Vi får slutte å knaske dem rå fra nå av 🙂
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #9 Skrevet 25. januar 2020 Alt står i kjøleskapet. Anonymkode: 3e988...200
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå