Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2005 #1 Skrevet 5. juni 2005 Jeg leste noe i en annen tråd som fikk meg til å stusse. Tror du virkelig at livet ditt ville vært så annerledes og du selv så mye lykkeligere om du hadde hatt de (eksempelvis) 10 kiloene mindre på kroppen? Jeg tror det er å narre seg selv. Men meg om det. Hva mener du?
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2005 #2 Skrevet 5. juni 2005 Jeg er enig med deg, men vi mennesker er fødte strebere, det ligger nok dypt innebygger i oss. "Bare jeg får så og så mye penger, har reist jorda rundt, har bygget på huset, osv osv, vil jeg bli lykkelig". Det samme gjelder nok utseende. Vi leter etter feil, og hvis vi blir kvitt ett "problem" finner vi garantert noe nytt å henge oss opp i.
Usikker Skrevet 5. juni 2005 #3 Skrevet 5. juni 2005 Jeg veier idag over 20 kg mindre enn jeg gjorde for ett år siden............ men jeg er ikke noe lykkeligere av den grunn. Sliter med de sammen tingene mentalt :-( Men - det er mange ting som er lettere og enklere å foreta seg idag altså. Skal ikke stikke det under en stol. Men for min del - ja så er ikke selvbildet, selvtillitten og den-mentale-meg anderledes. Men - ære være den som klarer å omstille seg mentalt også. Det er det det går på tror jeg, ikke om man veier 70 eller 80 kg. Trur eg
Nella Skrevet 5. juni 2005 #4 Skrevet 5. juni 2005 Jeg har gått ned over 10 kg siste året. Kan ikke si jeg er mer lykkelig nå enn før. Kilo bedømmer ikke lykke. Det er så mange andre ting som påvirker det. MEN, jeg begynte å gå ned i vekta for helsa sin skyld. Gikk på vekta en dag og hadde plutselig en BMI på 32 (!), da måtte tiltak settes i gang for helsa. Så det jeg har fått igjen for det er bedre helse, en MYE bedre kondis, mer overskudd og det er lettere å finne klær og jeg føler meg mer vel i klær og sånn. Men dette skaper jo ikke lykke. Et velvære, helt klart og helsemessig gevinst. Man blir ikke lykkligere av penger heller. Lite skaper vel så mye krangel og uenighet som penger. Tror nok det er som Lilith skriver. Vi er en gjeng med strebere....
Gjest Étoile Skrevet 5. juni 2005 #5 Skrevet 5. juni 2005 Jeg leste noe i en annen tråd som fikk meg til å stusse. Tror du virkelig at livet ditt ville vært så annerledes og du selv så mye lykkeligere om du hadde hatt de (eksempelvis) 10 kiloene mindre på kroppen? Jeg tror det er å narre seg selv. Men meg om det. Hva mener du? Enig med deg. Tror man narrer seg selv, man blir ikke lykkelig av 10 kg mindre eller nye pupper. Jeg prøver selv å ta av et par kilo for tiden, men har ingen illusjoner om at det skal gjøre meg til et lykkeligere menneske. Lykke handler om andre ting. De evt fem kg i minus vil bare bringe kroppen tilbake til det den var, det er bedre helsemessig og det vil gjøre at jeg føler meg litt mindre chubby. Et annet pluss er at klærne vil sitte litt bedre. Men jeg blir nok ikke lykkelig av det nei!
Pepita Skrevet 5. juni 2005 #6 Skrevet 5. juni 2005 Hadde jeg tatt av 10 kilo hadde jeg slippet å ergre meg, tenke på og gremmes over de ekstra. Om jeg blir lykkeligere? Kanskje 1%?!?! Men mindre å bekymre meg over!
Gjest gudrun Skrevet 5. juni 2005 #7 Skrevet 5. juni 2005 strever med å gå ned 10 kilo.. har gått ned fem så lang og blir nok litt mere lykkelig for hver kilo som renner av! for det første så blir jeg glad hver morgan når jeg tusler inn på badet og ser at jeg har noe som kan minne om en midje, og så blir jeg glad over at jeg har klart det så langt! og så gleder jeg meg mere over god mat og snop, nå som jeg har et mer nøkternt kosthold i ukedagene. Dessuten har alle treningstimene gjort meg mer opplagt og, ja lykkeligere. 10 kilo mindre er en bekymring og ergelse mindre.
_sannheten_ Skrevet 5. juni 2005 #8 Skrevet 5. juni 2005 tror ikke jeg hadde blitt lykkeligere, men hadde iallfall sluppet å irritere meg over noen kg for mye :-) men hvis jeg hadde gått ned 10 kg så hadde jeg blitt altfor tynn etter min mening.
Gjest Embla s Skrevet 5. juni 2005 #9 Skrevet 5. juni 2005 Jeg ønsker ikke å gå ned 10 kg Men: hvis man plages med for mange kilo, eller hvis man generelt setter seg et mål, er det da klart at man blir glad om man klarer å nå målet sitt?! Følelse av egenkontroll og at man er herre over sitt eget liv og sin egen kropp tror jeg er nødvendig (om ikke tilstrekkelig) for å være tilfreds!
Gjest Étoile Skrevet 5. juni 2005 #10 Skrevet 5. juni 2005 Jeg ønsker ikke å gå ned 10 kg Men: hvis man plages med for mange kilo, eller hvis man generelt setter seg et mål, er det da klart at man blir glad om man klarer å nå målet sitt?! Følelse av egenkontroll og at man er herre over sitt eget liv og sin egen kropp tror jeg er nødvendig (om ikke tilstrekkelig) for å være tilfreds! Enig i at det å føle seg vel og være tilfreds med sin egen kropp er et element i det å være fullkomment tilfreds med seg selv og sitt eget liv, men det er så mange andre elementer som må passe inn i "ligningen" også. Har inntrykk av at mange tenker at; "Om jeg bare hadde tatt av 10 kg/tatt silikon i brystene/hatt en million kroner (stryk det som ikke passer), DA ville livet være fullkomment!" Men så oppfyller man sitt mål og finner at livet ikke er fullkomment likevel, fordi det er så mye som skal "stemme", og leter man lenge nok finner man vel alltid noe man skulle ønske var bedre eller annerledes. Det handler vel om at man ikke skal forklare bort sin "ulykke" med en ting som f.ex vekt, og tro at alt skal bli bedre om vekta blir som ønsket, fordi kan hende er problemet i realiteten er noe helt annet...
Gjest Embla s Skrevet 5. juni 2005 #11 Skrevet 5. juni 2005 Enig i at "10 kg for mye", "manglende silikon i brystene" osv. ofte virker som å være en "sovepute" eller en forklaring på hvorfor man ikke har det bra. Det er nok ofte selvbedrag!
Gjest synseren Skrevet 5. juni 2005 #12 Skrevet 5. juni 2005 Blir man ikke litt glad over å nå målene våre, som feks gå ned i vekt? Vil tro det fører til bedre selvtillit. Dessuten har man et problem mindre...
Orthia Skrevet 5. juni 2005 #13 Skrevet 5. juni 2005 Jeg ser heller ingen sammenheng mellom Lykken med stor L og pluss-minus 10 kilo. Samtidig mener jeg (for min egen del, hvertfall) at en passelig stor/liten og sunn kropp er kilde til større velvære og mindre bekymringer i hverdagen.
Gjest seroxata Skrevet 5. juni 2005 #15 Skrevet 5. juni 2005 tja, lykkelig? litt kanskje! eller, mer fornøyd i det minste... Men ser ikke på det å ta av meg 10 kilo som ren, skjær lykke, og at alt blir såå mye bedre da
Nella Skrevet 5. juni 2005 #16 Skrevet 5. juni 2005 Blir man ikke litt glad over å nå målene våre' date=' som feks gå ned i vekt? Vil tro det fører til bedre selvtillit. Dessuten har man et problem mindre...[/quote'] Det er klart det er gøy å nå målene man setter seg og man blir glad. Og selvtillitten vil bli bedre selvfølgelig. Men jeg var da lykkelig før jeg begynte å slanke meg også jeg. Herlig sambo jeg elsker, venner, familie og andre ting som betyr mye for meg. Så jeg har ikke blitt mer lykklig av å bli slankere. Det er ikke kiloene som gjør noe med lykken for meg.
Letti Skrevet 5. juni 2005 #17 Skrevet 5. juni 2005 Jeg hadde nok ikke blitt lykkeligere, men mere fornøyd og tilfreds med kroppen. Det er frustrerende når man stadig vekk ikke finner tøy som passer og man føler seg klumpete. Det er ikke gøy. Med et vekttap, så hadde jeg vært mere fornøyd med kroppen min, men ikke lykkeligere til sinns.
Gjest Nin@ Skrevet 6. juni 2005 #18 Skrevet 6. juni 2005 Jeg er lykkeligere nå, som slank, enn jeg var som tykk. Mye lykkeligere faktisk! Jeg gremmes ikke lenger over å se meg i speilet, jeg har flere ting å velge mellom når jeg skal kle på meg, jeg føler meg mye sunnere og friskere. Sexlivet er bedre, og dermed også forholdet til min kjære. Alle disse tingene gjør at jeg er i bedre humør så selvsagt er jeg lykkeligere! Det er viktig å være fornøyd med seg selv, da får man overskudd til alle de andre tingene livet består av. Men, nå hadde jeg det bra i utgangspunktet da. Bortsett fra det med vekta.
Gjest Catwoman Skrevet 6. juni 2005 #19 Skrevet 6. juni 2005 Man blir ikke lykkeligere på alle måter ved å gå ned ti kilo. Men hvis man er misfornød med størrelsen sin, og føler man har akkurat de ti kiloene for mye for å føle seg vel. Så kan det å gå ned de kiloene gjøre en del. For selvfølelsen, selvbilde og selvtilliten - og igjen har man et godt selvbilde, en god selvtillit og selvfølelse kan det gjøre seg positive utslag i andre ting i livet. Men å gå ned ti kilo løser ikke alle problemer man evntuelt måtte ha.
aline Skrevet 6. juni 2005 #20 Skrevet 6. juni 2005 jeg har det bedre med meg selv etter at jeg gikk ned de 4 kg jeg har gått ned til nå! jeg kan se meg selv i speilet og synes jeg ser fin ut, før så jeg meg i speilet og var i grunnen ikke heeelt fornøyd! det gjør at jeg gjerne får en lettere start på dagen, noe som også gjør at jeg blir motivert til å trene mer, noe som igjen gjør til at jeg får en sprekere kropp som gjør at jeg får mer energi og kan gjøre mer ut av dagen min. om jeg er lykkeligere? tja... jeg følte meg lykkelig før også, så vet ikke jeg. men at jeg har det bedre med meg selv, bare av de 4 kg, DET er jeg ikke i tvil om! jeg liker å kunne se på meg selv å ikke grine på nesa litt lettere missfornøyd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå