Gå til innhold

Bor du på et lite sted eller kan anbefale meg et lite sted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i dag i en middels stor by på Østlandet, men kunne tenke meg å flytte til et mindre sted, kan gjerne være så lite som 200 mennesker, men jeg ville bare høre om noen her inne enten bor på et, kommer fra eller vet om et fint lite sted med ro og mer fred enn man får der jeg bor i dag. Hvor i Norge det er spiller ingen rolle da jeg er fri til å flytte hvor jeg vil. 

takknemlig for svar.

hilsen Ts 

Anonymkode: fbb52...f51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du veldig glad i ensomhet? Du bør være oppmerksom på at det ikke nødvendigvis er lett å komme inn i ei bygd med 200 stk... Og jobber vokser ikke på trær der heller.

jeg er delvis oppvokst på harpefoss i Gudbrandsdalen. Bitteliten plass, men generell god stemning og godlynt slarving om hva naboen gjør. 
ellers er jeg delvis oppvokst på Fåvang litt lenger sør i Gudbrandsdalen der du blir uglesett hvis du er «utenbygds» og folk stort sett kun har negative ting å si om alt. Jeg ville styrt unna.

Skrevet

Her hvor jeg bor er det bare 7....😁

Anonymkode: 7c367...b53

• Liker 2
Skrevet

Gulen kommune i sogn og fjordane, eller vestland er det vel nå. Det er nesten ingen folk her, men dei som er her er greie. Naturperla, fredelig. Masse dyreliv, sjø. Nydelig. Og ikkje så langt til Bergen eller Førde.

Anonymkode: 65f68...741

Skrevet
8 minutter siden, atropos skrev:

Er du veldig glad i ensomhet? Du bør være oppmerksom på at det ikke nødvendigvis er lett å komme inn i ei bygd med 200 stk... Og jobber vokser ikke på trær der heller.

jeg er delvis oppvokst på harpefoss i Gudbrandsdalen. Bitteliten plass, men generell god stemning og godlynt slarving om hva naboen gjør. 
ellers er jeg delvis oppvokst på Fåvang litt lenger sør i Gudbrandsdalen der du blir uglesett hvis du er «utenbygds» og folk stort sett kun har negative ting å si om alt. Jeg ville styrt unna.

Håper jo at man kan komme litt inn i det med tanke på folk. Jobb er ikke noe problem da jeg kan jobbe overalt. Ts

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her hvor jeg bor er det bare 7....😁

7 😁👏 høres spennende ut. Hvor er dette? Ts

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gulen kommune i sogn og fjordane, eller vestland er det vel nå. Det er nesten ingen folk her, men dei som er her er greie. Naturperla, fredelig. Masse dyreliv, sjø. Nydelig. Og ikkje så langt til Bergen eller Førde.

Takk for tips 🙂 Ts 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

http://www.meloya.no/ 😊

Anonymkode: 24089...3a2

Takk for tips🙂 ts

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bur vi ikkje langt fra kverandre :)

Anonymkode: bbcb3...184

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

7 😁👏 høres spennende ut. Hvor er dette? Ts

Kan jo self ikke si det, for avslørende:-). Men her stortrives jeg. En ufattelig frihet:-)

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde menn og barn hadde jeg flytta til et av de sjarmerende stedene langt nord i Norge. Gjerne for å drive fyrtårn eller noe sånt 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Krok1 skrev:

Hvis jeg ikke hadde menn og barn hadde jeg flytta til et av de sjarmerende stedene langt nord i Norge. Gjerne for å drive fyrtårn eller noe sånt 

Jaha...:-)

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo self ikke si det, for avslørende:-). Men her stortrives jeg. En ufattelig frihet:-)

Nei, da må jeg bare få takke deg for kreativt innspill i tråden 🤔

• Liker 1
Skrevet

Småbygder rundt i Sogn og Fjordane er flotte. Gulen er jo nemd eit par gonger tidlegare i tråden. Elles anbefalar eg Fjaler. 

Anonymkode: 15bff...4bd

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Småbygder rundt i Sogn og Fjordane er flotte. Gulen er jo nemd eit par gonger tidlegare i tråden. Elles anbefalar eg Fjaler. 

Anonymkode: 15bff...4bd

Hele (tidligere) fylket er fullt av sånne perler. Bare sørg for at det ikke ligger så langt i fra nærmeste tettsted, pga. jobb, butikker og tilbud ellers. Går ikke så mye kollektivtransport heller. Så ikke bosett deg langt inn i "den innerste dal". Ellers kan du velge mellom fjell, fjord og kyst.

Vær og klima kan til tider være utfordrende, men det er til gjengjeld så alldeles nydelig når solen skinner.

Anonymkode: 08244...658

• Liker 1
Skrevet

BREMANGER! Ligger i Sogn og Fjordane. 3000 innbyggere, men kommunen er stor og mange plasser er ganske så øde. Flyttet fra Bremanger for mange år siden da jeg liker by og liv, men trivdes utrolig godt der da jeg bodde der. Det er også mange fra Østlandet og Bergen som bor der.

Anonymkode: a588d...3ef

Skrevet

Du vet vel at alle fyr (fyrtårn) er automatisert? Men det går sikkert å bo på et fyr likevel.

Anonymkode: 7a2f7...cca

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BREMANGER! Ligger i Sogn og Fjordane. 3000 innbyggere, men kommunen er stor og mange plasser er ganske så øde. Flyttet fra Bremanger for mange år siden da jeg liker by og liv, men trivdes utrolig godt der da jeg bodde der. Det er også mange fra Østlandet og Bergen som bor der.

Anonymkode: a588d...3e

Anbefales ! Bremanger er fint, der er mange småplasser som ønsker flere folk.

Anonymkode: 7a2f7...cca

Skrevet

Andebu i Vestfold. Elsker det her! Fin natur, mye skog, noen innsjøer, ikke langt unna by om man ønsker det (halvannen time fra Oslo), landlig og langt til nærmeste nabo om man ønsker. Sentrum med det meste man trenger.

Anonymkode: 55166...377

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...