Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg vurderer å opprette et enkeltmannsforetak og etterhvert selge noen produkter jeg lager på fritiden. Jeg er i full jobb og har forpliktet meg, i arbeidskontrakten, om å ikke ha noen andre jobber ved siden av min fulltidsjobb. 
Jeg har den siste tiden lagt merke til at lokalavisen her jeg bor, hver måned, skriver om nyetablerte firmaer - både AS og ENK. Pga. kontrakten jeg har ønsker jeg ikke noe publisitet rundt mitt enk. Er det noen som har vært borti dette tidligere? Og vet om man kan «reservere» seg mot slik omtale? 

Anonymkode: e81bf...d8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville spurt avisen på forhånd :) 

men husk at alle foretak blir registrert offentlig blant annet på brreg.no 

Skrevet

Står det andre jobber _uansett type jobb_ i kontrakten din? Eller jobber som konkurrerer med din faste stilling? Noen steder står det at man ikke ta andre jobber som på ett eller annet vis kommer til å gå utover din nr.1&-jobb, f.eks hvis du jobber turnus og du ikke er opplagt til nattevakt fordi du har jobbet med noe annet. Sjekk hva som konkret står.

Anonymkode: 73052...6d8

Skrevet

Nyregistreringer av foretak blir publisert i lokalavisen hvor jeg bor også. Synes det er rart og unødvendig da ingen av foretakene er annet enn små private firma som knapt har omsetning. 

Ta kontakt med avisen å be om å ikke få publisert deg hvis du etablerer foretak. Har dem et snev av forståelse, så godtar dem dette. 

Anonymkode: 0a601...1ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...