Gå til innhold

Tubebryst/tubulære bryst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Er det noen her som har tubulære bryst og har en underliggende årsak? Jeg selv har det og har operert meg for det, men ikke tenkt noe mer på underliggende årsaker. Men begynner å tenke på om det kanskje kan være noe hormonforstyrrelser i kroppen.

Anonymkode: 781b3...292

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det også (operert nå). Lurer også på hvorfor. ☺️

Anonymkode: 41a14...132

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det også (operert nå). Lurer også på hvorfor. ☺️

Fikk du det dekt?😊

- ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk du det dekt?😊

- ts

Nei, men prøvde heller ikke på det. 

Skrevet

Litt ot, men kan jeg spørre om operasjonen. (Vurderer det selv.) Hva slags snitt brukte de? Hva slags form fikk du etterpå? Hvor mye valgfrihet fikk du rundt forming og sånn? Ble du fornøyd? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Krok1 skrev:

Litt ot, men kan jeg spørre om operasjonen. (Vurderer det selv.) Hva slags snitt brukte de? Hva slags form fikk du etterpå? Hvor mye valgfrihet fikk du rundt forming og sånn? Ble du fornøyd? 

På meg snittet de rundt brystvorta, og resultatet er veldig fint - ingen som legger merke til at jeg har silikon! Jeg fikk bestemme mye selv, men i og med at det var så tubeformet så ville legene avgjøre litt på volum med tanke på at tubeformen skulle forsvinne. Jeg ønsket i grunn naturlig utseende, ønsket de ikke så alt for store. Legen gikk fra å ville ha meg på 375 cc til å gi meg 310 cc i hver bryst. Jeg ville ha dråpeformet proteser for å få en mer naturlig look, og er veldig fornøyd med det - ser veldig naturlig ut. Mine bryster stakk veldig ut til siden, slik tubulære bryst ofte gjør - det gjør de jo litt fortsatt, men synes ikke det er ser rart ut lenger etter jeg opererte de.  Jeg trodde nok ikke jeg kom til å få bestemme så mye selv med tanke på at det gikk gjennom det offentlige, men er veldig overraska over hvor mye jeg fikk bestemme og hvor profesjonell og dyktige plastisk kirurgene på det offentlige er 😁

• Liker 3
Skrevet
På 20.1.2020 den 21.48, Krok1 skrev:

Jeg har ikke silikon. Det de har gjort på meg er et såkalt brystløft, men både form på brystet og størrelse/plassering av areola er helt forandret og veldig pent. Jeg har ammet i etterkant, hadde jeg ikke det hadde de vært perfekte. Men de er fortsatt pene og ser naturlige ut. Arret er nesten ikke synlig. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke silikon. Det de har gjort på meg er et såkalt brystløft, men både form på brystet og størrelse/plassering av areola er helt forandret og veldig pent. Jeg har ammet i etterkant, hadde jeg ikke det hadde de vært perfekte. Men de er fortsatt pene og ser naturlige ut. Arret er nesten ikke synlig. 

Tusen takk for svar, veldig betryggende! Tror ikke jeg kommer til å trenge silikon heller, bruker G-H, og når jeg holder brystene i den formen jeg ønsker meg er det pent, liksom. Er ferdig med amming, og ser at det har påvirket mye, så nå vil jeg forbedre selvtillit og helse med et løft (sliter mye med nakke og skuldre og legen mener jeg kan få dekt løft).

Skrevet

Jeg tok dråpeformede innlegg for 10 år siden og kirurgen la snittet litt nedenfor der brystet sluttet for å få brystvorten på midten av brystet, og ikke nederst. Hadde null fylde under brystvortene. Han la inn 350 ml. Fikk kapseldannelse på begge og fikk nye, da runde 450 ml og er kjempefornøyd! De ser veldig naturlige ut, men når brystvortene er «slappe» så er de stooore og fyldige, de stikker liksom ut fra huden. Ikke så kult, men etter operasjonen den gang er jeg endelig komfortabel med de:) Nå har de begynt å henge (er 33 og gravid), og synes de er finere enn noengang 🥰 

Anonymkode: 93737...da1

Skrevet
33 minutter siden, Krok1 skrev:

Tusen takk for svar, veldig betryggende! Tror ikke jeg kommer til å trenge silikon heller, bruker G-H, og når jeg holder brystene i den formen jeg ønsker meg er det pent, liksom. Er ferdig med amming, og ser at det har påvirket mye, så nå vil jeg forbedre selvtillit og helse med et løft (sliter mye med nakke og skuldre og legen mener jeg kan få dekt løft).

Tubulære bryster er da ikke G-H-størrelse.. Hele konseptet går jo på at brystvevet er fraværende eller manglende utviklet. Så med mindre du er ekstremt overvektig, så har du ikke dette:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tuberous_breasts

Anonymkode: 7c1bc...5d3

• Liker 3
Skrevet

"Hoven" og utstående areola er helt normalt hos unge kvinner, men vil vanligvis endre seg ved en graviditet. Slik er normalt:

images.jpeg.852382ff4ce8f5e2374ece085594121b.jpeg

Dette er tuberøse bryster:

Tuberous-breast-correction-patient1-before-AP-view-1.thumb.jpg.bf083a4b4e4f10b4f66490dc7fcd000d.jpg

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tubulære bryster er da ikke G-H-størrelse.. Hele konseptet går jo på at brystvevet er fraværende eller manglende utviklet. Så med mindre du er ekstremt overvektig, så har du ikke dette:

Hvis man googler det får man flere som har større bryst enn det der. Uansett hva det kalles var ikke mine pene, areola var for stor, ulik størrelse og pekte rett ned i trekantform. Jeg la ikke inn noe. Har 70E, noe som sikkert høres stort ut, men jeg er 180 og slank og har ikke spesielt store bryster, en god håndfull). De ble i alle fall veldig pene av brystløft. :)

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Å. Jeg er blitt fortalt at det har med formen på Brystet å gjøre, ikke nødvendigvis størrelsen. Men da er jeg kanskje feilinformert. Hadde uansett tenkt å få en konsultasjon hos kirurg, så da får jeg kanskje bedre info. Takk. 

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tuberøse bryster, ble operert for 10 måneder siden (fikk det dekt). Jeg har lurt på det samme selv! Siden de vet det er en form for underutvikling er det jo logisk at det muligens har en sammenheng med det endokrine systemet, eller hva tenker dere? Har ikke noe hormonubalanse som jeg vet om per nå, men skal utredes for mulig hypotyroidea neste måned. 

Noen fler som fikk operasjonen dekt forresten? 

Anonymkode: 9079e...210

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet (endret)

Hei! 

Jeg er 24 år og mine bryster har alltid vært veldig ulike i både form og str. 
Det ene er B-C cup, trekantformet og med stor utstående og «hoven» brystvorte. Det andre er AA-A cup, så og si ingen fylde og med halvparten så stor brystvorte som på det andre (men fortsatt stor og «hoven» i forhold til bryststørrelsen). (Legger ved bilde).
Jeg har i mange år tenkt på å få gjort noe med det, da det plager meg mer enn jeg selv har valgt å innrømme. Sommeren er verst, da det ikke er noen typer bikini som klarer å skjule den store forskjellen. Velger heller ikke tettsittende topper, da asymmetrien er svært tydelig uansett hvilken BH/innlegg jeg har. Jeg kan synes at det er ubehagelig å være intim, og vil aller helst ha på meg BH og lyset skal helst være av. Jeg har hele tiden tenkt at dette ikke er noe jeg får gjort noe med uten å betale store summer, men har lest en del om det nå, og forstår at det i noen tilfeller blir dekket av staten. Vet noen hvilke kriterier det er for å få et slik inngrep dekket? Hvordan går jeg frem? Går jeg til fastlegen og forklarer det som jeg har skrevet over, og så tar hun en vurdering om videre henvisning? Er det i mitt tilfelle noe medisinsk grunnlag for at jeg kan få det dekket (er jo ikke fysisk plaget)?

Håper det er noen som kan svare meg! Tusen takk på forhånd!

40F8D06E-7F02-46A1-9BF7-283E07DC3585.jpeg

Endret av Stina1105
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du kan få det dekket av det offentlige hvis grunnen er at dette plager deg såpass mye at det har blitt psykisk.

Start med fastlegen.

Anonymkode: bd540...4ce

• Liker 1
Skrevet

Ok, da gjør jeg det. Takk for svar:-)

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nøster litt i gammel tråd 

Stina1105 skrev (På 7.4.2021 den 5.02):

Hei! 

Jeg er 24 år og mine bryster har alltid vært veldig ulike i både form og str. 
Det ene er B-C cup, trekantformet og med stor utstående og «hoven» brystvorte. Det andre er AA-A cup, så og si ingen fylde og med halvparten så stor brystvorte som på det andre (men fortsatt stor og «hoven» i forhold til bryststørrelsen). (Legger ved bilde).
Jeg har i mange år tenkt på å få gjort noe med det, da det plager meg mer enn jeg selv har valgt å innrømme. Sommeren er verst, da det ikke er noen typer bikini som klarer å skjule den store forskjellen. Velger heller ikke tettsittende topper, da asymmetrien er svært tydelig uansett hvilken BH/innlegg jeg har. Jeg kan synes at det er ubehagelig å være intim, og vil aller helst ha på meg BH og lyset skal helst være av. Jeg har hele tiden tenkt at dette ikke er noe jeg får gjort noe med uten å betale store summer, men har lest en del om det nå, og forstår at det i noen tilfeller blir dekket av staten. Vet noen hvilke kriterier det er for å få et slik inngrep dekket? Hvordan går jeg frem? Går jeg til fastlegen og forklarer det som jeg har skrevet over, og så tar hun en vurdering om videre henvisning? Er det i mitt tilfelle noe medisinsk grunnlag for at jeg kan få det dekket (er jo ikke fysisk plaget)?

Håper det er noen som kan svare meg! Tusen takk på forhånd!

40F8D06E-7F02-46A1-9BF7-283E07DC3585.jpeg

Jeg dro til en privat klinikk på konsultasjon, kom dit og de henviste meg til offentlig sykehus da de så at dette er noe staten dekker. Trengte ikke å utdype noe, da dette er en medisinsk årsak.

- ts

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-5-28 den 2.36):

Nøster litt i gammel tråd 

Jeg dro til en privat klinikk på konsultasjon, kom dit og de henviste meg til offentlig sykehus da de så at dette er noe staten dekker. Trengte ikke å utdype noe, da dette er en medisinsk årsak.

- ts

Det må ha vært en ærlig og real kirurg du møtte. Kan jeg spørre hvor du var?

Anonymkode: 7b1e6...565

• Liker 2
Skrevet

Hormonforstyrrelser, interessant. Etter at jeg fikk pcos og endometriose har brystene mine forandret seg og areolene har blitt kjempestore. De plager meg noe helt forferdelig, men jeg har aldri koblet dette... Har aldri vært fornøyd med brystene heller, de er tubeformet og vortene stikker på en måte ut til hver side og ikke rett frem. I tillegg er areolene nesten halve volumet på brystene. Jeg hadde aldri trodd at dette var noe som kunne dekkes så for meg var det en lettelse å lese. 

Anonymkode: 9955a...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...