Gå til innhold

Paretoregelen og dating. Også kjent som 80/20 regelen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste single er lykkelige så nei kjenner det ikke igjen 

Anonymkode: 5900e...c13

• Liker 11
Skrevet

Kvinner blir ikke ulykkelige single før de kommer i midten/slutten av tredveåra og er barnløse og begynner å få dårlig tid. Frem til det lever de livet med masse sex, utdanning, karriere og drikking.
Så oppdager de at de mangler noe, men det er ofte for sent.

Anonymkode: 6f77a...8f6

• Liker 7
Skrevet

På tinder er det nok slik at de fleste kvinner prøver seg på et mindretall av menn. Det er mindre ekstremt utenom tinder og nettdating, men man ser det jo på byen og. Det er ikke akkurat alle menn som drar med seg damer hjem 😀

Anonymkode: e6a0f...f24

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner blir ikke ulykkelige single før de kommer i midten/slutten av tredveåra og er barnløse og begynner å få dårlig tid. Frem til det lever de livet med masse sex, utdanning, karriere og drikking.

Studier og erfaringer sier at single barnløse voksne kvinner er lykkeligst.  

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-without-children-or-a-spouse-happiness-expert

Så du tar feil og kommer med litt av en teit generalisering der 

• Liker 20
Skrevet

Så jeg som 38 år gammel kvinne burde vært ulykkelig?
Aldri vært så lykkelig i mitt som når jeg har vært singel.

Anonymkode: 03af9...b35

• Liker 13
Skrevet

Ser mange lite attraktive kvinner i forhold med mye mer attraktive menn. Har lurt på hvorfor denne regelen skal stemme da. Mange menn som er lite attraktive går gang på gang etter de mest attraktive kvinnene også. Tror ikke dette er kjønnsbestemt, men at mange mennesker ikke ser forbi fasaden før fadesen er et faktum. 

Anonymkode: 12e92...add

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste på min alder (24) leter etter kjæreste, og er lei seg for at menn kun vil ligge og dumpe. De mennene er ikke spesielt kjekke heller.

Anonymkode: a7992...d9a

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Studier og erfaringer sier at single barnløse voksne kvinner er lykkeligst.  

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-without-children-or-a-spouse-happiness-expert

Så du tar feil og kommer med litt av en teit generalisering der 

Selvfølgelig gjelder jo det for de som er frivillig barnløse. De som er ufrivillig barnløse fordi de aldri finner den rette og når de er klare så vil ingen ha dem, de er jo ikke lykkelige. De eldre single, frivillig barnløse, fortsetter jo bare som før. De har jo ikke denne tomheten de som ønsker barn før det er for sent har. Det sier seg jo selv.

Den gruppen som har det akkurat slik de ønsker å ha det er nødvendigvis de lykkeligste også.

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste på min alder (24) leter etter kjæreste, og er lei seg for at menn kun vil ligge og dumpe. De mennene er ikke spesielt kjekke heller.

Da får de slutte å gå etter de samme mennene hele tida. Menn flest har bare rundt 6 partnere totalt gjennom livet, og hvis man dumper noen etter et ligg kan det gå år til neste gang. Den sjansen tar ikke de fleste. Dette er nok de som har noen titalls partnere og oppover fra før.

Anonymkode: ac655...f37

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da får de slutte å gå etter de samme mennene hele tida. Menn flest har bare rundt 6 partnere totalt gjennom livet, og hvis man dumper noen etter et ligg kan det gå år til neste gang. Den sjansen tar ikke de fleste. Dette er nok de som har noen titalls partnere og oppover fra før.

Som sagt er de ikke spesielt kjekke, helt normale menn. Nei, som regel blir de ikke dumpet etter ett ligg, de blir lurt til å tro det er noe mer enn sex og «dater» en stund i håp om at mannen vil noe mer, noe han sjeldent vil, men det kan de ikke si for da mister de tilgang på sex. Dette er jo den nye normalen nå, kvinner ønsker forhold og menn ikke.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Som sagt er de ikke spesielt kjekke, helt normale menn. Nei, som regel blir de ikke dumpet etter ett ligg, de blir lurt til å tro det er noe mer enn sex og «dater» en stund i håp om at mannen vil noe mer, noe han sjeldent vil, men det kan de ikke si for da mister de tilgang på sex. Dette er jo den nye normalen nå, kvinner ønsker forhold og menn ikke.

Det trenger de heller ikke være. Selvtillit kombinert med manipulasjon funker også. Det er nok 50% det og 50% kjekke menn som ligger rundt og ikke vil ha noe mer.
Så å si alle menn jeg kjenner bortsett fra noen som er spesielle sosialt sett er i forhold, og jeg er selv kun interessert i det. Jeg har ikke noe inntrykk av at det er utbredt blant menn å ikke ønske forhold, tvert om. Nå har jeg passert 30 da, men situasjonen var lik blant mine bekjente også for 10 år siden.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det trenger de heller ikke være. Selvtillit kombinert med manipulasjon funker også. Det er nok 50% det og 50% kjekke menn som ligger rundt og ikke vil ha noe mer.
Så å si alle menn jeg kjenner bortsett fra noen som er spesielle sosialt sett er i forhold, og jeg er selv kun interessert i det. Jeg har ikke noe inntrykk av at det er utbredt blant menn å ikke ønske forhold, tvert om. Nå har jeg passert 30 da, men situasjonen var lik blant mine bekjente også for 10 år siden.

Jeg har venner og kolleger fra 24-30, stort sett alle opplever det samme som jeg beskrev. Både pene og jenter med normalt utseende, oppegående og bra folk. Så jeg har virkelig fått dette inntrykket. 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er fordi dere går etter feil menn. 
Jeg er på tinder og radaren min har blitt ganske god etter hvert. Jeg sveiper og får match med masse menn. 90% av de treffer jeg på, 10% tar jeg feil av. Jeg søker menn som vil ha noe seriøst, gifte seg og få barn.

Så sånn helt seriøst, dere går etter feil menn! Og det beviser til en viss grad også TS sin påstand.

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

De er nok kjekke. De fleste menn kunne ikke ligge og dumpe uansett hvor hardt de prøvde.

Damer rater menn flest som lite attraktive. Så menn som "ikke er spesielt kjekke" er gjerne langt kjekkere enn snittet. Disse mennene du snakker om er pent nødt til å være attraktive, ellers hadde de ikke kunne pult rundt.

Anonymkode: e6a0f...f24

• Liker 5
Skrevet

De fleste menn, stygge eller ikke, tenker bare tøm og røm. Nytter ikke gå for de ukjekke....

Anonymkode: 01c48...9cb

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi man blir hjernevasket til å tro at når man er 25 skal man ha ekteskap, folkevogn, villa og hage. Vi lærer fra tegnefilmer, tv serier, filmer at en partner er det viktigste i livet og at vår verdi måles i den type overfladisk suksess som status, penger, utseende, partner, barn og villa med stakittgjerde. Noen lever alltid i den troen og blir ulykkelige som single og/eller barnløse, mens mange innser at det ikke egentlig er et behov men noe vi er formet til å tro er en del av livet. Det behøver det ikke være, og du innser nok om noen år du også at du trenger ikke leve sånn som andre forteller deg og sånn du trodde var forventet av deg, og at dine forventninger til livet ikke egentlig var basert på egne interesser men tilpassede interesser for hva andre og samfunnet ga press om :)

Skrevet

Hovedgrunnen til at anntal single stiger, er fordi folk trives med å være single. Før i tiden var man omtrent helt avhengig av å finne en partner for å overleve, men det er ikke tilfellet lengere. Nå har man mulighet til å leve et fullverdig liv som single, og veldig mange velger nettopp det.

Anonymkode: 3ff1d...60f

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn, stygge eller ikke, tenker bare tøm og røm. Nytter ikke gå for de ukjekke....

Bedre dette er å lure seg selv så til de grader, du kan møte på useriøse mennesker i en datingfase og tidlig forhold både som mann og kvinne. Det skjer hele tiden. Så om man treffer noen man liker om utseendet er bra eller ikke, så er det langt ifra sikkert man passer sammen eller følelsene varer. Da ender det i brudd om det har foregått sex eller ikke. Det denne tråden her handler om er de fleste kjekke menn som ikke er i faste forhold, som puler rundt på de aller fleste kvinnene de kan få. De kan lukes ut jo! Det er ikke vanskelig heller. Men det er jo ikke lett når den flotte typen viser en jente oppmerksomhet. Like lite som det er lett for en vanlig gjennomsnitt mann å se nei til den strøkne dama som plutselig vil ha deg :) Det går år mellom hver gang. Det å tro at hun vil ha noe forhold? Ja man kan jo være naiv.

Anonymkode: 83505...b38

• Liker 2
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Så jeg som 38 år gammel kvinne burde vært ulykkelig?
Aldri vært så lykkelig i mitt som når jeg har vært singel.

Anonymkode: 03af9...b35

Men er du en 4/10? eller kommenterte du uten å sette deg inn i spørsmålet?

Anonymkode: e18b9...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...