AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #1 Skrevet 20. januar 2020 Jeg og mannen har to barn sammen, han har en fra før av som er her annenhver helg og alle skoleferier. Sammen har vi pseudotvillinger, de er to veldig snille og lette barn å ha med å gjøre men de er fortsatt små og krever sitt. Mannen vil ha enda et barn eller to, jeg kjenner meg egentlig ganske fornøyd med familien som den er men har sagt at muligheten finnes der når barna er større. Men nå vil han ha barn NÅ. Han er eldre enn meg og jeg kan forstå hans «stress» med å få barna han ønsker seg. Jeg derimot vil gjerne vente til barna våre er i skolealder han mener at det blir enda mer stress da fordi da er det treninger, lekser, etc. Vil høre dere mener: positivt/negativt med 3 barn under skolealder og et barn energisk barn som fortsatt krever mye av oss når han er hos oss positivt/negativt med å vente til de to små er skolebarn og mannen sin eldste er blitt tenåring og troligvis ikke krever like mye av oss lenger Anonymkode: f304c...455
Forbanna Skrevet 20. januar 2020 #2 Skrevet 20. januar 2020 Åh det er så egoistisk å drive på å lage så mange barn. Har dere ikke produsert nok? 3
OnFire Skrevet 20. januar 2020 #3 Skrevet 20. januar 2020 Finnes det fordeler ved å få enda en? Hva skal man med alle disse barna? Jeg tenker at 2 er best og at 3 er maks. 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #4 Skrevet 20. januar 2020 Vi fikk først tre tette, så ventet vi noen år før to tette til. Fordelene med å få dem med en gang er at de har selskap i hverandre, og at den/de yngste blir selvstendig raskere fordi de/den hermer etter eldre. Fordelen med å vente er at man har litt hjelp i de eldre, og de eldre får en fordel i at de må bidra. Ulempen med tette er at småbarnsperioden blir lang i en smell og det går ofte utover forholdet. Ulempen med å vente er at man får to slike perioder med lite søvn osv. Anonymkode: f6f13...22a 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #5 Skrevet 20. januar 2020 Jeg tenker at dere to første her kan skjerpe dere. Det er bare opp til deg og din mann hvor mang barn dere vil ha. Jo flere jo mer stress og dyrere blir det. Det blir ikke nødvendigvis ferieturer hvert år og ungene får ikke alt de ønsker seg, men sistnevnte er bare sunt. Det vil også bli mindre tid per barn og om dere får et barn med spesielle behov vil de eldre ungene lide for dette. Det positive er at barna alltid har hverandre. De har en felles historie og stor familie å falle tilbake på. Det er ikke alltid det er sånn at søsken liker hverandre dessverre, men de store søskenflokken jeg kjenner forguder hverandre. Snakker hver dag på mobil, treffes på ferie hvert år og lykken er alltid stor når alle sammen er samlet hos mamma og pappa. Det blir også mest sannsynlig mange barnebarn, og bor de i nærheten er det veldig kos og kjekt å få besøk av dem(om de bor langt unna også selvsagt, men da blir det som oftest sjeldent besøk). Anonymkode: 14174...157 5
OnFire Skrevet 20. januar 2020 #6 Skrevet 20. januar 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk først tre tette, så ventet vi noen år før to tette til. Fordelene med å få dem med en gang er at de har selskap i hverandre, og at den/de yngste blir selvstendig raskere fordi de/den hermer etter eldre. Fordelen med å vente er at man har litt hjelp i de eldre, og de eldre får en fordel i at de må bidra. Ulempen med tette er at småbarnsperioden blir lang i en smell og det går ofte utover forholdet. Ulempen med å vente er at man får to slike perioder med lite søvn osv. Anonymkode: f6f13...22a Det er derfor jeg tenker to. Hvis man ikke bor et veeeeldig øde sted er det også andre barn der. Angående det å herme eller lære av andre er det både en mulig fordel og en mulig ulempe. Endret 20. januar 2020 av OnFire
OnFire Skrevet 20. januar 2020 #7 Skrevet 20. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at dere to første her kan skjerpe dere. Det er bare opp til deg og din mann hvor mang barn dere vil ha. Jo flere jo mer stress og dyrere blir det. Det blir ikke nødvendigvis ferieturer hvert år og ungene får ikke alt de ønsker seg, men sistnevnte er bare sunt. Det vil også bli mindre tid per barn og om dere får et barn med spesielle behov vil de eldre ungene lide for dette. Det positive er at barna alltid har hverandre. De har en felles historie og stor familie å falle tilbake på. Det er ikke alltid det er sånn at søsken liker hverandre dessverre, men de store søskenflokken jeg kjenner forguder hverandre. Snakker hver dag på mobil, treffes på ferie hvert år og lykken er alltid stor når alle sammen er samlet hos mamma og pappa. Det blir også mest sannsynlig mange barnebarn, og bor de i nærheten er det veldig kos og kjekt å få besøk av dem(om de bor langt unna også selvsagt, men da blir det som oftest sjeldent besøk). Anonymkode: 14174...157 Skjerpe oss? Er ikke dette en meningsutveksling? Selvsagt opp til dem, men hvis man er imot dette, så er det jo en fordel å si noe.
Forbanna Skrevet 20. januar 2020 #8 Skrevet 20. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at dere to første her kan skjerpe dere. Det er bare opp til deg og din mann hvor mang barn dere vil ha. Jo flere jo mer stress og dyrere blir det. Det blir ikke nødvendigvis ferieturer hvert år og ungene får ikke alt de ønsker seg, men sistnevnte er bare sunt. Det vil også bli mindre tid per barn og om dere får et barn med spesielle behov vil de eldre ungene lide for dette. Det positive er at barna alltid har hverandre. De har en felles historie og stor familie å falle tilbake på. Det er ikke alltid det er sånn at søsken liker hverandre dessverre, men de store søskenflokken jeg kjenner forguder hverandre. Snakker hver dag på mobil, treffes på ferie hvert år og lykken er alltid stor når alle sammen er samlet hos mamma og pappa. Det blir også mest sannsynlig mange barnebarn, og bor de i nærheten er det veldig kos og kjekt å få besøk av dem(om de bor langt unna også selvsagt, men da blir det som oftest sjeldent besøk). Anonymkode: 14174...157 Hvorfor skal jeg skjerpe meg? Jeg svarte på hovedinnlegget. Dette er et forum, jeg anbefaler at du venner deg til å se meninger du ikke er enig i.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #9 Skrevet 20. januar 2020 Det er galskap å spørre om noe slikt på Kvinneguiden 😂 Får du fler enn ett barn er du egoistisk, tenker ikke på klimaet og finnes ikke miljøvennlig. Kun dere vet hva som er best for dere. For noen passer det å få ett barn, noen vil ha fem. Kun foreldrene kan finne ut av hva som passer best for dem. Anonymkode: 72585...e69 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #10 Skrevet 20. januar 2020 24 minutter siden, Forbanna skrev: Åh det er så egoistisk å drive på å lage så mange barn. Har dere ikke produsert nok? Så fælt at noen ønsker å produsere barn når det allerede fødes for mange i Norge. Eller var det kanskje motsatt? Anonymkode: 9ca33...ddf 2
Forbanna Skrevet 20. januar 2020 #11 Skrevet 20. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så fælt at noen ønsker å produsere barn når det allerede fødes for mange i Norge. Eller var det kanskje motsatt? Anonymkode: 9ca33...ddf Hvis du utvider horisonten din bittelitt så ser du at universet ikke ender ved landegrensene. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #12 Skrevet 20. januar 2020 31 minutter siden, Forbanna skrev: Åh det er så egoistisk å drive på å lage så mange barn. Har dere ikke produsert nok? Du er en merklig bitter figur Anonymkode: 558e8...518 5
Forbanna Skrevet 20. januar 2020 #13 Skrevet 20. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du er en merklig bitter figur Anonymkode: 558e8...518 😘
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #14 Skrevet 20. januar 2020 24 minutter siden, Forbanna skrev: Hvorfor skal jeg skjerpe meg? Jeg svarte på hovedinnlegget. Dette er et forum, jeg anbefaler at du venner deg til å se meninger du ikke er enig i. Fordi du bare kritiserer istedenfor å svare ordentlig på et spørsmål. Ts lurer på fordeler og ulemper med å få flere barn, og da trenger hun ikke å få høre om hvor egoistisk hun er med å få mange barn og jorda er overfylt osv osv. For alt du vet så er Ts og familien veganere alle sammen(det beste for miljøet), plukker søppel hver dag, flyr aldri og rører knapt bilen. Anonymkode: 14174...157
Forbanna Skrevet 20. januar 2020 #15 Skrevet 20. januar 2020 Just now, AnonymBruker said: Fordi du bare kritiserer istedenfor å svare ordentlig på et spørsmål. Ts lurer på fordeler og ulemper med å få flere barn, og da trenger hun ikke å få høre om hvor egoistisk hun er med å få mange barn og jorda er overfylt osv osv. For alt du vet så er Ts og familien veganere alle sammen(det beste for miljøet), plukker søppel hver dag, flyr aldri og rører knapt bilen. Anonymkode: 14174...157 Hjelper ikke å være veganere hvis man driver å reproduserer seg over stokk og stein. Å få barn er det aller verste man kan gjøre for denne planeten. TS spurte etter fordeler og ulemper. At det er egoistisk og dårlig for miljøet, er ulemper.
Krok1 Skrevet 20. januar 2020 #16 Skrevet 20. januar 2020 (endret) Her var det ikke mye saklige svar. Om det faktisk er slik at dere vil ha flere barn, ville jeg ikke hatt så stort mellomrom. Ser for meg at barna vil kjenne mer på forskjellene om det blir mange år mellom. Med tette barn er barna barn samtidig, I relativt samme faser, og driver med mye av det samme, liksom. Og så er det ingen garanti for at man klarer å bli gravid om man venter for lenge heller (er forsåvidt aldri noen garanti, men håper du skjønner hva jeg mener). Personlig er to akkurat passe, men det er egentlig irrelevant hva jeg og andre mener om antall barn, det er dere som skal ta vare på dem. Endret 20. januar 2020 av Krok1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #17 Skrevet 20. januar 2020 19 minutter siden, Forbanna skrev: Hvis du utvider horisonten din bittelitt så ser du at universet ikke ender ved landegrensene. Så du mener at det bør fødes færre barn i Norge? Du tenker det er en god ting for framtiden? Anonymkode: 9ca33...ddf
Forbanna Skrevet 20. januar 2020 #18 Skrevet 20. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så du mener at det bør fødes færre barn i Norge? Du tenker det er en god ting for framtiden? Anonymkode: 9ca33...ddf Jepp.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #19 Skrevet 21. januar 2020 TS her her var det mye blandet 😅 takk til dere som har svart saklig! Jeg går i tenkeboksen, en del av meg er babysyk og en annen del kan ikke tenke seg å gå gravid igjen så vi får se hva det blir til! Anonymkode: f304c...455
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #20 Skrevet 22. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her her var det mye blandet 😅 takk til dere som har svart saklig! Jeg går i tenkeboksen, en del av meg er babysyk og en annen del kan ikke tenke seg å gå gravid igjen så vi får se hva det blir til! Anonymkode: f304c...455 Barn krever mye oppfølging, så dere skal jo orke det. Bør kanskje fokusere på barna dere allerede har ansvar for, som allerede er ganske mange. Blir mye å følge opp i forhold til skole, fritid osv. og da blir det lite rom for noe annet. Og hvis den ene er ganske krevende også så høres det mer enn nok ut. Anonymkode: 98b83...43c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå