Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lyst til komme videre i livet men sitter bom fast, pga dårlige valg jeg  tatt i livet.

Jeg har så lite  studiepoeng at jeg  ikke kommer inn på noe.. siden jeg fikk fritak fra språk og de fagene jeg hadde nådde heller ikke så høyt..

Jeg tok å studere 3D modellering i 2015-2016 (privat) men jeg fikk ikke til fullføre det siden en av eksamen ble  borte når de skulle sende de (...jeg leverte den, men den ble  borte  i prosessen av noen andre)..

Jeg prøve å ta opp det siste emne men fikk ikke til siden fristen gikk ut før jeg kunne gjøre noe med det....så jeg mista de 2 årene..

Nå sitter jeg igjen med ubrukelig utdanning som ikke kan gi meg jobb eller ny utdanning!

Hva jeg skal gjøre..jeg får ikke studere og jeg får ikke jobb.. hva skal man gjøre resten av livet ( jeg er 25år)? 

• Liker 1
Skrevet

Massevis av studier som ikke krever noe snitt for å komme inn. Bare å sjekke samordna opptak. At man ikke trenger annet enn ståkarakterer for å komme inn betyr ikke at det er lette studier nødvendigvis.

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/poenggrenser/

Generelt dårlig ide å studere privat. Bare tøysete studier de finner på for å lokke penger fra folk.

Anonymkode: d09fa...c8e

• Liker 1
Skrevet

Slutt å klandre verden og livet, og prøv å ta litt ansvar i stedet. Der finnes massevis med studier som ikke krever godt snitt, og der finnes massevis av jobber der man ikke trenger høyere utdannelse. 

• Liker 7
Skrevet
21 minutter siden, Forbanna skrev:

Slutt å klandre verden og livet, og prøv å ta litt ansvar i stedet. Der finnes massevis med studier som ikke krever godt snitt, og der finnes massevis av jobber der man ikke trenger høyere utdannelse. 

Dette! Bare se på listene for opptak ved høyere utdanning i fjor - det er masse studier som ikke krever noe mer enn at du har bestått videregående. Kan du velge på øverste hylle? Nei. Du kan ikke bli lege eller psykolog. I alle fall ikke uten å ta opp masse fag. Men du KAN velge en hel haug med andre spennende studier som gir gode jobbmuligheter. Men da må du slutte å klage og legge begrensninger for deg selv. Og du må slutte å skylde på alle andre for at du ikke fikk fullført den forrige utdanningen din. Unnskyldningene høres syltynne ut, og det er uansett irrelevant nå. Ta grep, se framover i stedet for bakover.

Anonymkode: 94f83...f2a

• Liker 3
Skrevet
35 minutter siden, Kyne94 skrev:

Hva jeg skal gjøre..jeg får ikke studere og jeg får ikke jobb.. hva skal man gjøre resten av livet ( jeg er 25år)? 

Dette klarer du! Jeg har mange venner som begynte å studere i slutten av 30-årene, og felles for alle er at de ble storfornøyde med valgene sine. Du er ung, bare 25 år, og har et helt liv foran deg til å jobbe mot målene dine. Det er aldri for sent. 

Jeg går utifra du har studiekompetanse? Da er det bare å søke i vei. Mange gode forslag fra andre her. Hva med å fortsette studier innen 3D? https://www.hiof.no/studier/programmer/itbdmd-bachelorstudium-i-digitale-medier-og-design/index.html 

Ingen har sagt at det er lett å studere, men du har alle muligheter. Det er opp til deg å benytte dem. Lykke til! 

• Liker 2
Skrevet

Er litt i samme situasjon, men er noen år eldre enn deg. Står stuck. 

Anonymkode: 7ad77...d33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...