Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig lei av å være gravid at jeg snart går på veggen😩 er 38+3 idag og hele to uker igjen til termin. I tillegg er jeg førstegangsfødende så jeg må sikkert belage meg på 1-2 uker overtid også!! Plagene nå på slutten er begynt å hope seg opp veldig med ekstremt hyppig vannlating, veldig ødematøs i bena, tung pust, bekkenplager og utrolig lite søvn. Jeg lengter også så utrolig etter å treffe babyen min nå at ventingen nærmest er helt uutholdelig! Har dessverre heller ikke så mye å fylle dagene med for å få tiden til å gå pga alle plagene..

har prøvd alle kjerringråd jeg har snublet over for å prøve å få ut lille, men det eneste jeg har fått ut av det er mye mensmurringer og en god del kynnere.. håper inderlig at fødselen starter når som helst nå🤞🏽 Noen flere i samme båt som vil dele hva de gjorde for å få i gang fødselen eller for å få tiden til å gå?

Anonymkode: 5d583...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i samme båt.. tviler på at dem kommer av seg selv. Blir nok satt i gang når den tid kommer. 39 uker idag. Har ingen tegn på at fødsel nærmer seg. Har så kraftig bekkenløsning at jeg er sengeliggende. Skulle kanskje få bli satt i gang i uke 40. Holder På og bli gal. Det at jeg får vært så lite sosial gjør meg litt deprimert også. 
Ligger bare i senga og ruger. Veldig vondt og litt langt nede så håper jeg blir satt igang neste uke !

Skal prøve sånn akupunktur til onsdag, kanskje det setter igang noe !! Drikker bringebær blad te men det har ikke gjort noe. Tatt dem kapslene i noen uker uten at det har satt noe i gang !

Anonymkode: 47dce...48c

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i samme båt.. tviler på at dem kommer av seg selv. Blir nok satt i gang når den tid kommer. 39 uker idag. Har ingen tegn på at fødsel nærmer seg. Har så kraftig bekkenløsning at jeg er sengeliggende. Skulle kanskje få bli satt i gang i uke 40. Holder På og bli gal. Det at jeg får vært så lite sosial gjør meg litt deprimert også. 
Ligger bare i senga og ruger. Veldig vondt og litt langt nede så håper jeg blir satt igang neste uke !

Skal prøve sånn akupunktur til onsdag, kanskje det setter igang noe !! Drikker bringebær blad te men det har ikke gjort noe. Tatt dem kapslene i noen uker uten at det har satt noe i gang !

Venter du tvillinger siden du skriver «dem»? Godt å høre at vi er flere👏🏼 Modningsakupunktur har jeg også tenkt på! Er egentlig litt redd for nåler men vurderer seriøst å trosse den frykten om det kan hjelpe😂 

om du blir satt igang neste uke er du heldig - da misunner jeg deg ekstremt mye. Skulle virkelig ønske at denne fødselen kunne startet nå - med engang eller om ett minutt 😅

Skrevet

Jeg var også då utrolig drittlei på slutten! For meg fungerte det å bli strippet av jordmor. 4 timer etterpå gikk vannet :)

Anonymkode: 9897f...264

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venter du tvillinger siden du skriver «dem»? Godt å høre at vi er flere👏🏼 Modningsakupunktur har jeg også tenkt på! Er egentlig litt redd for nåler men vurderer seriøst å trosse den frykten om det kan hjelpe😂 

om du blir satt igang neste uke er du heldig - da misunner jeg deg ekstremt mye. Skulle virkelig ønske at denne fødselen kunne startet nå - med engang eller om ett minutt 😅

Oi, skulle egentlig stå "den" høres forferdelig ut å skrive "Den" men vet ikke kjønnet på babyen😂 

H@n har ikke villet vise oss på ultralyd, sjenert! Så ekstra spente ! 

Jeg håper ihvertfall at jeg blir satt igang🙈 Prøver å tolke alle tegn på at det skal skje, men ingen ting. Leser om folk der ting bare starta ut av det blå uten forvarsel og kjenner at jeg blir dritt sjalu😂 Hvis noen prøver seg og si at h@n når h@n er klar så klikker det for meg😂

Skrevet

Hadde sex 6 timer før første rie, baby født 3 timer etter første rie. 39+5

Anonymkode: 0afcf...ce9

Skrevet

Uff, husker det var skikkelig kjipt😅 Tok meg en alkoholfri øl på termindatoen, og bestemte meg for å late som jeg ikke var gravid frem til fødsel, at jeg bare var hjemme med influensa som snart gikk over... 

Tiden går så sakte for deg akkurat nå, men med en gang babyen er her så føler du at tiden går så fort at ungen snart spør om å låne bilen❤️

Anonymkode: 0bbb0...c03

Skrevet

Jeg var førstegangsfødende som fødte 38+4

Hadde sex 3 ganger samme kveld og maserte brystvortene. Og plutselig gikk vannet 

Anonymkode: d557e...718

Skrevet

Uff, jeg husker følelsen. Selv gikk jeg en uke over termin. I ettertid tenker jeg det var bra, for da var det stappfull på føden. Der var fullt når jeg fødte også, men bare dagen før ble det nesten fødsler på gangen. Slik hadde det vært hele uka.

Anonymkode: 2b60c...fb7

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Nå er jeg i uke 40. Vår første kom imidlertid litt tidligere, så her var ventetiden kortere som førstegangsfødende enn nå andre gang. 

Sist startet det også ganske plutselig en morgen, rett etter at jeg hadde sagt til mannen at jeg regnet med å måtte settes igang på overtid. Så jeg trøster meg med at selv om det ikke virker sånn, så kan det skje når som helst. 

Lykke til! 

Anonymkode: 9cccc...6a7

Skrevet
På 20.1.2020 den 20.57, AnonymBruker skrev:

Hadde sex 6 timer før første rie, baby født 3 timer etter første rie. 39+5

Anonymkode: 0afcf...ce9

Prøvde med sex igår kveld - gjorde ikke nytten🙄

Skrevet
På 20.1.2020 den 20.11, AnonymBruker skrev:

Jeg var også då utrolig drittlei på slutten! For meg fungerte det å bli strippet av jordmor. 4 timer etterpå gikk vannet :)

Har hørt at dette er ganske smertefullt. Stemmer det?🙆‍♀️

Skrevet
På 20.1.2020 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Jeg var førstegangsfødende som fødte 38+4

Hadde sex 3 ganger samme kveld og maserte brystvortene. Og plutselig gikk vannet 

Anonymkode: d557e...718

Tro meg, jeg har prøvd dette flere kvelder men dette funker dessverre ikke på meg😩

Skrevet
På 20.1.2020 den 19.36, AnonymBruker skrev:

Jeg er så utrolig lei av å være gravid at jeg snart går på veggen😩 er 38+3 idag og hele to uker igjen til termin. I tillegg er jeg førstegangsfødende så jeg må sikkert belage meg på 1-2 uker overtid også!! Plagene nå på slutten er begynt å hope seg opp veldig med ekstremt hyppig vannlating, veldig ødematøs i bena, tung pust, bekkenplager og utrolig lite søvn. Jeg lengter også så utrolig etter å treffe babyen min nå at ventingen nærmest er helt uutholdelig! Har dessverre heller ikke så mye å fylle dagene med for å få tiden til å gå pga alle plagene..

har prøvd alle kjerringråd jeg har snublet over for å prøve å få ut lille, men det eneste jeg har fått ut av det er mye mensmurringer og en god del kynnere.. håper inderlig at fødselen starter når som helst nå🤞🏽 Noen flere i samme båt som vil dele hva de gjorde for å få i gang fødselen eller for å få tiden til å gå?

Om det er noen trøst fikk jeg min første to dager før termin, så er slett ikke sikkert du kommer til å gå på overtid. Jeg fulgte heller ingen kjerringråd i forkant. Jeg tror helt ærlig det er BS. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at dette er ganske smertefullt. Stemmer det?🙆‍♀️

Kjente det men var ikke særlig vondt. Var veldig moden da :) har hørt det er vondt om det er umodent. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde med sex igår kveld - gjorde ikke nytten🙄

Har ingen tro på at sex funker. Tror det er rene tilfeldigheter hvis fødsel starter etter det. 

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg igjen. Nå er jeg i uke 40. Vår første kom imidlertid litt tidligere, så her var ventetiden kortere som førstegangsfødende enn nå andre gang. 

Sist startet det også ganske plutselig en morgen, rett etter at jeg hadde sagt til mannen at jeg regnet med å måtte settes igang på overtid. Så jeg trøster meg med at selv om det ikke virker sånn, så kan det skje når som helst. 

Lykke til! 

Anonymkode: 9cccc...6a7

Uke 40! Da er du sikkert enda mer lei enn meg vil jeg tro😅 jeg har ingen tegn til fødsel foreløpig, bare kynnere og «mensen» murringer i ny og ne. Men lever i håpet om at det plutselig starter når som helst fordiom👏🏼

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Om det er noen trøst fikk jeg min første to dager før termin, så er slett ikke sikkert du kommer til å gå på overtid. Jeg fulgte heller ingen kjerringråd i forkant. Jeg tror helt ærlig det er BS. 

Håper jeg er like heldig som deg og at det ikke er så lenge til lille kommer🙏

Skrevet

Jeg hadde sex tre ganger (med orgasme), masserte brystvortene og spiste en stor ananas. Noen timer etter gikk vannet, hadde en rask og effektiv fødsel. 

Anonymkode: ce38b...666

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjente det men var ikke særlig vondt. Var veldig moden da :) har hørt det er vondt om det er umodent. 

Ja det kan sikkert stemme! Har ikke flere jordmortimer før termin nå, men håper at det skjer noe før den tid😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...