Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Henniee
Skrevet

Vurderer sterkt å ta medisinsk sekretær gjennom Treider, men hører en del negativt. Blant annet at det er veldig vanskelig å få jobb etterpå. De av dere som har tatt denne utdanningen, er det vanskelig å få jobb? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk jobb i mai, ferdig på studiet i juni(2019). 
Hadde erfaring fra før.

Anonymkode: 77d31...376

• Liker 1
Skrevet

En venninne av meg tok utdanningen vår 2019, fikk 100% vikariat i juni/juli, og nå i desember fast stilling. Er ikke håpløst jobbmarked ihvertfall

Anonymkode: 54d4b...d6f

Skrevet

Hva er forskjellen på medisinsk sekretær og helsesekretær? 

Anonymkode: adfc3...bcd

• Liker 1
Skrevet

Sykehusene er i ferd med å gå bort ifra bruken av med.sekretær, og heller bruke autoriserte helsesekretærer. Treider er uansett ikke en god skole å bruke penger på. Jeg ville heller tatt helsesekretær som privatist. Da stiller du sterkere om du søker på legekontor også. Lykke til.

Anonymkode: bc220...1ee

• Liker 1
Skrevet

Jeg vurderte også Medisinsk sekretær ved Treider, men endte opp med å ta autorisasjon som helsesekretær som privatist istedet. Er et lenger studieløp og siden jeg allerede har studiekompetanse hadde jeg ikke rett på plass på voksenopplæringen. I praksis betydde det at jeg selv måtte være strukturert og lese alene etter jobb, melde meg opp på eksamen og selv finne praksisplass på legekontor. Sistenevnte var vanskelig. Jeg ringte rundt til hvert eneste legekontor jeg visste om og på tross av at jeg kjenner flere som jobber på legekontor fikk jeg ingen plass. Det ordnet seg dog til slutt og et legekontor gikk med på å ta meg inn en uke. Heldigvis fikk jeg to uker og jeg lærte enormt mye. Uten praksis er det umulig å bestå den praktiske eksamen og de to ukene jeg hadde var egentlig altfor kort tid...

Fordelen med Treider er at der får du alt du trenger av skiftestuearbeid og laboratorium, ulempen er at det er dyrt og du får ikke autorisasjon. Jeg var på jobbintervju både på Volvat og sykehuset og fikk høre at de kun ansetter autoriserte helsesekretærer. Jeg tror også det er veldig mange som uteksamineres fra Treider hvert år, det er nok færre som tar Helsesekretær.

Anonymkode: e8157...8c6

Skrevet

Sykehus ansetter kun autorisærte helseserkretærer, det blir du ikke på Treider

Anonymkode: c51cf...606

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...