AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #1 Skrevet 20. januar 2020 Datteren min har drevet med håndball siden hun gikk i 1.klasse men vil ikke mer. Hun har prøvd litt andre aktiviteter i håp om at hun skulle ha noe å drive med men hun trives best uten å gå på noe. Må de gå på noe på fritiden? Det er ikke lystbetont når jeg må presse henne til å gå på trening. Hun er ellers aktiv og mye med venner. Anonymkode: 9f241...62c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #2 Skrevet 20. januar 2020 Min jente på 11 år har også sluttet med sin lagidrett nå rett før jul. Etter mye om og men godtok jeg det, men sa hun må velge seg en annen aktivitet. Hun begynner på dans til torsdag samt en annen aktivitet. Jeg synes de bør ha en aktivitet selv om de er aktive og ute med venner. Fast trening er ikke feil. Anonymkode: 69724...d50 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #3 Skrevet 20. januar 2020 Jeg er helt enig. Prøvde å holde henne på håndball men etter å ha presset henne på trening det siste året, synes jeg det var nok. Hun trives ikke i lagidretter hvor fokuset er hvor mange mål msn scorer og resultater. Så vil hun ikke begynne på noe alene, heller. Anonymkode: 9f241...62c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #4 Skrevet 20. januar 2020 Nei, hun må ikke ha noe organisert fritid! Hvis hun ikke vil så la henne slippe! Det kan jo hende det dukker opp noe annet hun vil prøve om en stund, men inntil det eventuelt skjer så la henne velge selv om hun vil gjøre noe eller ikke! De unge har så mye press og stress på seg i dag at de uten tvil kan få ha en hverdag uten noen organisert fritid! Anonymkode: c82b3...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #5 Skrevet 20. januar 2020 Jeg synes absolutt hun skal gå på noe. Med fritidsaktivitet har man noe mer enn skole å falle tilbake på hvis man f.eks opplever mobbing. Det er viktig. Jeg kan forstå at man ikke kan tvinge det frem etter de har begynt på videregående. Men for nå ville jeg halvert månedslønn/ukelønn om hun ikke gikk på en aktivitet. Anonymkode: 08256...016 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #6 Skrevet 20. januar 2020 Min har aldri vært interessert i lagidrett. Hun har pianotimer, som hun har hatt i noen år. Hun har også gått på forskjellige dans, men ikke nå etter nyttår. Anonymkode: 14cec...fc3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #7 Skrevet 20. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes absolutt hun skal gå på noe. Med fritidsaktivitet har man noe mer enn skole å falle tilbake på hvis man f.eks opplever mobbing. Det er viktig. Jeg kan forstå at man ikke kan tvinge det frem etter de har begynt på videregående. Men for nå ville jeg halvert månedslønn/ukelønn om hun ikke gikk på en aktivitet. Anonymkode: 08256...016 Så du ville ha tvunget barnet ditt til å gå på en aktivitet selvom barnet ikke vil selv?😱 stakkars barn! Om man blir mobbet på skolen så er det ikke nødvendigvis slik at man slipper unna på fritidsaktiviteten sin! Hva er det med dagens foreldre? Hvorfor må barna gå på noe egentlig? Kan de ikke få ha fritid? Er ikke skolen mer enn nok? Anonymkode: c82b3...fe7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #8 Skrevet 20. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun må ikke ha noe organisert fritid! Hvis hun ikke vil så la henne slippe! Det kan jo hende det dukker opp noe annet hun vil prøve om en stund, men inntil det eventuelt skjer så la henne velge selv om hun vil gjøre noe eller ikke! De unge har så mye press og stress på seg i dag at de uten tvil kan få ha en hverdag uten noen organisert fritid! Anonymkode: c82b3...fe7 Ja, jeg tenker og det. Jeg driver selv med terrengløping så planlegger at hun og meg skal løpe en gang i uka på organiserte løp fra våren av. Anonymkode: 9f241...62c
Snabeltann Skrevet 20. januar 2020 #9 Skrevet 20. januar 2020 Ikke vits i å presse om hun ikke vil kanskje hun får lyst til noe etterhvert. Samme her, men hun vil heller gå på svømming en dag i uka med broren eller venninner, og gå onsdagsrenn. (ski) Gidder ikke presse på med mer lagidrett.
Anim92 Skrevet 20. januar 2020 #10 Skrevet 20. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes absolutt hun skal gå på noe. Med fritidsaktivitet har man noe mer enn skole å falle tilbake på hvis man f.eks opplever mobbing. Det er viktig. Jeg kan forstå at man ikke kan tvinge det frem etter de har begynt på videregående. Men for nå ville jeg halvert månedslønn/ukelønn om hun ikke gikk på en aktivitet. Anonymkode: 08256...016 Dummeste forslaget jeg har lest på KG på en god stund... 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #11 Skrevet 20. januar 2020 Korps er jo en flott aktivitet der det ikke er konkurranse, og alle passer inn på like vilkår, uavhengig av kjønn osv. Anonymkode: 5b8cb...565
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #12 Skrevet 20. januar 2020 Hadde en gutt som gikk på fotball. Så begynte han å bli lei, og da begynte han på skyting. Er en flott idrett for barn og voksne. Et supert sosialt miljø. Nå i år er min ferdig med ungdomsskyting, men fortsatt er han ungdommen på trening. Litt mindre trening nå som han er på jobb/lærling hver dag. Må og fikse skytebuksen hans. Har heller ikke ferie når det er landskytterstevne, så vi står over i år. Anonymkode: aeb15...af6
sstinemor Skrevet 20. januar 2020 #13 Skrevet 20. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Korps er jo en flott aktivitet der det ikke er konkurranse, og alle passer inn på like vilkår, uavhengig av kjønn osv. Anonymkode: 5b8cb...565 Her var korps veldig «sosialt uakseptert» i jentegjengen da 12 åringen gikk på det. «Nerdete» og «teit» beskrev hun selv. Men veit jo ikke om det er sånn i resten av landet.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #14 Skrevet 20. januar 2020 Om hun er lei av lagidrett hva med ridning, kurs med hund om dere har hund, orientering, turgruppe e.l? Anonymkode: d4249...87d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #15 Skrevet 20. januar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun må ikke ha noe organisert fritid! Hvis hun ikke vil så la henne slippe! Det kan jo hende det dukker opp noe annet hun vil prøve om en stund, men inntil det eventuelt skjer så la henne velge selv om hun vil gjøre noe eller ikke! De unge har så mye press og stress på seg i dag at de uten tvil kan få ha en hverdag uten noen organisert fritid! Anonymkode: c82b3...fe7 Min 6 klasse jente har masse fritid. Svært lite stress og press. Når jeg kommer fra jobb i 16:30 tiden er lekser gjort og det er bare avslapping og kos. I dag kom jeg hjem senere, da har hun og en venninne vært i skogen og bygd hytte, kom inn og spiste. Venninnen var her til ca 19 og etter det har hun bare sittet på telefonen eller sett TV med meg. Jentene satt bare på rommet og spilte på telefonene. De er i en alder nå hvor det blir mindre lek og mer skjerm. Jeg synes ikke det å lage tik tok er nok aktivitet. I mine øyne bør de derfor ha en fast aktivitet. Kanskje gjør det også at de fortsetter å være aktive videre i livet. Anonymkode: 69724...d50
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #16 Skrevet 20. januar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tenker og det. Jeg driver selv med terrengløping så planlegger at hun og meg skal løpe en gang i uka på organiserte løp fra våren av. Anonymkode: 9f241...62c God ide, om hun er med på det! Foreslå men ikke mas eller press henne!😊 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min 6 klasse jente har masse fritid. Svært lite stress og press. Når jeg kommer fra jobb i 16:30 tiden er lekser gjort og det er bare avslapping og kos. I dag kom jeg hjem senere, da har hun og en venninne vært i skogen og bygd hytte, kom inn og spiste. Venninnen var her til ca 19 og etter det har hun bare sittet på telefonen eller sett TV med meg. Jentene satt bare på rommet og spilte på telefonene. De er i en alder nå hvor det blir mindre lek og mer skjerm. Jeg synes ikke det å lage tik tok er nok aktivitet. I mine øyne bør de derfor ha en fast aktivitet. Kanskje gjør det også at de fortsetter å være aktive videre i livet. Anonymkode: 69724...d50 Vel, ikke alltid det går den veien! Jeg ble tvunget ut på tur og på fritidsaktiviteter når jeg var barn og tenåring, resultatet? Jo, jeg hatet å gå på tur, jeg hatet alt som innebar å være ute mer enn til og fra bussen til jeg var langt oppi tjueårene! Først da klarte jeg å finne gleden igjen av å være ute for da var det ikke mas og tjas og tvang som fikk meg ut, men set var mitt eget ønske! Anonymkode: c82b3...fe7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå