Gå til innhold

Produsere video for bedrifter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er etter hvert en erfaren videoprodusent, som har produsert video både redaksjonelt og kommersielt for flere store redaksjoner og merkevarer.

Jeg har nå begynt å bli mer og mer interessert i å starte for meg selv, men sliter litt med å finne jobber, da kundene jeg har jobbet med tidligere i hovedsak er for store til å håndteres alene. 

I første omgang er tanken å lage rekrutteringsvideoer, informasjonsvideoer og videoer som bygger intern kultur og stolthet for bedrifter. Men er det liv laget for dette?

Er du en bedriftsleder som kanskje kan komme med tips til hva som er aktuelt? 
Eller kanskje du har gått den samme veien selv?

på forhånd, tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker å bruke etablerte produksjonsselskaper fremfor enkeltpersoner. Da er jeg mye tryggere på at de har det utstyret som trengs, de har ekstra folk som kan være med på f.eks regi og lyd, og produksjonen blir som regel mye mer proff. I tillegg har de gjerne folk med spisskompetanse på foto, klipp, lyd, regi, osv. Da får man skikkelig kvalitet, ikke bare noe middels fra en potet som gjør alt selv. 

Anonymkode: a3b2d...6a7

Skrevet

Takk for tilbakemelding!

Det er forståelig som du sier. Samtidig snakker vi da en betydelig dyrere og mer omfattende produksjon enn hva jeg i utgangspunktet fokuserer på. Med ekstra lydmann, regi, klippe-suite osv baller prisen fort på seg.

Produksjonene jeg snakker om er der hvor også de etablerte produksjonshusene ville satt én pax på jobben, for å holde kostnadene nede. Likevel vil de ikke klare å presse prisen ned på et nivå som man kan som selvstendig næreingsdrivende og fortsatt tjene penger.

Så jeg forstår at man for større produksjoner og budsjetter ikke går for en enkelt person, men det er også en litt annen jobb enn hva som er tilfelle her.

Skrevet

Ha en bra hjemmeside og en solid portefølje. Følg med på diverse SoMe grupper for bedrifter på FB. Det kan definitivt være aktuelt for mindre firmaer uten store budsjetter. Ta kontakt med diverse festivaler, de ønsker ofte filmer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...