AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #1 Skrevet 20. januar 2020 Jeg har vært sykemeldt siden starten av året og har i dag nøyaktig 14 dager igjen av prøvetiden min. I dag mottok jeg innkalling til drøftelsesmøte fordi bedriften vurderer å si meg opp. Jeg har ikke mottatt noen varsler om klandreverdig oppførsel, og jeg har gjort de oppgavene som jeg har blitt satt til å gjøre. Nå sitter jeg og funderer litt, for det er ingen slags krise å miste jobben, jeg har søkt på annen jobb og har penger og forsikring i bakhånd til akkurat disse tingene, men. Det her kan da umulig være noen saklig oppsigelse? For å gi mer info Jeg ble ansatt med den hensikt å være leder. I kontrakten min står det markedsarbeider, mens i alltinn står det administrativ leder. Ikke mottatt noen form for stillingsbeskrivelse annet enn å jobbe med overnevnte. Det meste av opplæring i system har bestått i meg spørre for hver enkelt ting jeg lurer på. Jeg føler overhode ikke at potensialet mitt i mine ekspertiseområder har blitt utnyttet og derfor har jeg heller ikke fått vise de sidene jeg er ekstremt god på i stor grad. Istede føler jeg at jeg har blitt satt til å gjøre forefallende arbeid som lederen selv ikke orker (grunt work). I løpet av høsten har lederen flere ganger sagt at han har vurdert hvor mye han trenger ansatte, at han kunne sparket alle og tjent penger på sparte lønnskostnader etc. Jeg har en mistanke om at grunnen til drøftelsesmøtet er fordi jeg ved flere anledninger har satt spørsmålstegn på ting som utgiftene hans, kryssblanding av privat og bedrift økonomi og at jeg har åpent snakket om at vi bør prøve å spare penger der det lekker (som er utgiftene hans). Jeg opplever at det etterhvert har blitt til at jeg har blitt "stengt ute" fra regnskapet. I tillegg til at jeg har gått sykemeldt i prøvetiden, samt at jeg har en annen jobb ved siden av. Han har offentlig uttalt at han eier de ansatte 24/7 og liker ikke at de har andre jobber. Det som ikke taler til min fordel er at jeg ikke har besvart epost eller telefon under sykemelding. Det står ingen årsak i innkallingen, det er klipp og lim fra malen som ligger på nett. Det er nok vanskelig for folk på nett å avgjøre dette, og en sak har alltid flere en en side. Men jeg mener oppriktig at man burde iallefall få lov til å få mulighet til å evt endre klandreverdig oppførsel før man innkaller til drøfting? Anonymkode: e8be5...a77
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #2 Skrevet 20. januar 2020 Ta med deg tillitsvalgt eller advokat på møtet. Ikke skriv under på noen ting. Anonymkode: 294bb...87a 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #3 Skrevet 20. januar 2020 Du høres ikke ut som en jeg ville ha hatt som ansatt Anonymkode: a3c04...d54 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå