Gå til innhold

Mann som tar lite initiativ

violet92

Anbefalte innlegg

Hei. Så er jeg i samme situasjon som de fleste kvinner sikkert kjenner til. Møtte en mann for ca. 2 mnd siden. Jeg er 27, han er 35. Barnløse begge to. 

Vi har nå vært på 7 dater, men merker at det er jeg som tar mest initiativ. Vi holder kontakten på Snapchat, men er alltid jeg som starter samtalen. Når jeg sender en snap får jeg alltid svar umiddelbart og med oppfølgingsspørsmål. Han svarer ofte på en flørtete måte. 

De 2 første datene tok han initiativ til, de neste 5 er det jeg som har tatt initiativ til. Han har alltid svart ja når jeg har spurt og da har vi kjørt full pakke med å finne på noe hyggelig på kvelden også overnatter vi hos hverandre. Vi har det alltid fantastisk når vi er sammen, drar på kino/ resturant og prater hele kvelden.

Jeg blir så usikker på at han ikke tar kontakt først eller ber meg om å møtes, for er som sagt alltid jeg som tar initiativ. Men så får jeg alltid veldig positiv respons når jeg tar initiativ da. Hva hadde dere gjort her, gitt opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner klager når menn prøver seg, klager når menn ikke prøver seg.

Anonymkode: 85ed4...f6d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner klager når menn prøver seg, klager når menn ikke prøver seg.

Anonymkode: 85ed4...f6d

Aldri hørt om en kvinne som klager over at en hun er interessert i tar kontakt, skjerp deg!!!

Ts, jeg har vært i en lignende situasjon 2 ganger, hvor jeg tok all initiativ, men de sa ja hver gang og vi møttes mye og hadde det utrolig fint. Ingen av de 2 var interessert fant jeg ut av. Er det som er vanskelig å forstå seg på med menn, for de sier ja til å møtes og flørter selv om de ikke er interessert. Alle de gangene menn faktisk har vært interessert så har de tatt mye eller i hvertfall like mye initiativ, uten unntak faktisk. 

Anonymkode: 71085...684

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor interessert er du i han? Er du villig til å droppe første kontakt og bare la det gå en stund? Det har jeg gjort og da tok mannen kontakt og initiativ til slutt. 

Anonymkode: dd804...aef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om en kvinne som klager over at en hun er interessert i tar kontakt, skjerp deg!!!

Ts, jeg har vært i en lignende situasjon 2 ganger, hvor jeg tok all initiativ, men de sa ja hver gang og vi møttes mye og hadde det utrolig fint. Ingen av de 2 var interessert fant jeg ut av. Er det som er vanskelig å forstå seg på med menn, for de sier ja til å møtes og flørter selv om de ikke er interessert. Alle de gangene menn faktisk har vært interessert så har de tatt mye eller i hvertfall like mye initiativ, uten unntak faktisk. 

Jepp, dette har skjedd meg også. Jeg trodde vi datet, han trodde vi bare hang sammen som venner. Heldigvis begynte han å lukte litt ugler i mosen, og sendte en (veldig alright) oppklaringsmelding med hva som var hans intensjoner med å henge sammen. 

Det er slitsomt å alltid være pådriveren, så her ville jeg tatt et steg tilbake og sett om han tok noe kontakt. 

Anonymkode: dc39c...3a0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp, dette har skjedd meg også. Jeg trodde vi datet, han trodde vi bare hang sammen som venner. Heldigvis begynte han å lukte litt ugler i mosen, og sendte en (veldig alright) oppklaringsmelding med hva som var hans intensjoner med å henge sammen. 

Det er slitsomt å alltid være pådriveren, så her ville jeg tatt et steg tilbake og sett om han tok noe kontakt. 

Anonymkode: dc39c...3a0

Allright gjort å sende en slik melding av han syns jeg, selv om det bare skulle mangle er det mangelvare på det. Drev dere å hadde sex og sånt også? For det hadde vi, samt dro på restauranter, konserter, mye kos og nærhet om kveldene ++. Så mente/trodde begge to at vi kun var platoniske venner 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du iløpet av de to månedene dere har datet latt det gå noen dager uten kontakt? Har du da hørt noe fra han? 

Anonymkode: c70aa...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du iløpet av de to månedene dere har datet latt det gå noen dager uten kontakt? Har du da hørt noe fra han? 

Anonymkode: c70aa...dbe

Ja etter et par dager så tar han gjerne kontakt, så han er ikke helt tyst , men blir lei av at det går 2-3 dager mellom hver gang vi prates, så da har jeg falt for fristelsen å sende melding 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor interessert er du i han? Er du villig til å droppe første kontakt og bare la det gå en stund? Det har jeg gjort og da tok mannen kontakt og initiativ til slutt. 

Anonymkode: dd804...aef

Det er vel kanskje det jeg burde 🤯 Men vet ikke om jeg orker sånt spill ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katarina441

Date/henge med menn er en evig quiz😂 hvorfor gidder vi damer å bli behandlet så elendig dårlig🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Katarina441 skrev:

Date/henge med menn er en evig quiz😂 hvorfor gidder vi damer å bli behandlet så elendig dårlig🤷🏼‍♀️

Dette er jo det vanlige KG sprøytet, Jeg er mann og opplever akkurat det samme med en kvinne. Stort sett bare jeg som tar initiativ. Vet bare ikke grunnen enda, men regner med at det er akkurat det samme som dere kvinner over her i tråden sier at menn holder på med. Var veldig på i begynnelsen, så mer og mer fjern. Det er vel bare enkelt og greit et tegn på at man ikke er interessert mer. Så nå går det mot avvikling tipper jeg.

Anonymkode: 60b32...478

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katarina441
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo det vanlige KG sprøytet, Jeg er mann og opplever akkurat det samme med en kvinne. Stort sett bare jeg som tar initiativ. Vet bare ikke grunnen enda, men regner med at det er akkurat det samme som dere kvinner over her i tråden sier at menn holder på med. Var veldig på i begynnelsen, så mer og mer fjern. Det er vel bare enkelt og greit et tegn på at man ikke er interessert mer. Så nå går det mot avvikling tipper jeg.

Jeg skjønner ikke vitsen med å date/treffe mennesker du i løpet av 5 minutter merker at du ikke har noe kjemi med, jeg gidder ikke bruke tiden på slik da er jeg heller ærlig og takker for daten og sier at vi ikke treffes igjen. Sikkert derfor jeg er single😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Katarina441 said:

Jeg skjønner ikke vitsen med å date/treffe mennesker du i løpet av 5 minutter merker at du ikke har noe kjemi med, jeg gidder ikke bruke tiden på slik da er jeg heller ærlig og takker for daten og sier at vi ikke treffes igjen. Sikkert derfor jeg er single😂

Mhm! Hadde alle gjort som oss hadde dating vært enkelt og mye mindre hjertesorg 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Katarina441 skrev:

Det er det vel få som gjør, i mitt tilfelle var det måneder med veldig god kjemi, så bare i løpet av en uke stopper det helt opp. Merkelig fenomen som kommer som lyn fra klar himmel egentlig, etter det har gått knirkefritt i mange måneder. Jeg har bestemt meg for at neste jeg skal date, der skal det ikke investeres mye følelser før det er gått en del tid. Vil hun ikke slippe meg inn på seg har det sine grunner, og da er det bare å holde seg borte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katarina441
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mhm! Hadde alle gjort som oss hadde dating vært enkelt og mye mindre hjertesorg 😛 

Ja og den forbudte hjertesorgen som ingen vet om som du sitter med helt alene☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katarina441
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vel få som gjør, i mitt tilfelle var det måneder med veldig god kjemi, så bare i løpet av en uke stopper det helt opp. Merkelig fenomen som kommer som lyn fra klar himmel egentlig, etter det har gått knirkefritt i mange måneder. Jeg har bestemt meg for at neste jeg skal date, der skal det ikke investeres mye følelser før det er gått en del tid. Vil hun ikke slippe meg inn på seg har det sine grunner, og da er det bare å holde seg borte.

Hvordan klarer noen å ha så god kjemi over så lang tid for så å stoppe helt opp? Noe sier meg at vedkommende ikke har vært helt ærlig hvis det har blitt sagt noe, eller mangel på kommunikasjon underveis. Jeg kan godt være ærlig på at jeg kanskje kan oppfattes slik fordi den jeg dater/henger ute med gir komplimenter i 2-3 mnd så slutter det helt, blir jeg ikke sett mer enn 2-3 mnd i date fasen så blir jeg ikke sett resten av livet og jeg går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holdt på med en mann som ikke tok initiativ til å møtes, men han startet ofte samtaler med meg. Det var bestandig jeg som spurt som vi skulle møtes, og vi møttes og hadde det bestandig hyggelig.  Da jeg spurte hvorfor han ikke tok initiativ til å møtes, sa han «jeg liker når du spør om vi skal møtes, for da får jeg bekreftelse på at du vil møte meg». Kanskje mange menn bare er redde for å bli avvist 🤷🏻‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katarina441
5 minutter siden, Apekatten skrev:

Jeg holdt på med en mann som ikke tok initiativ til å møtes, men han startet ofte samtaler med meg. Det var bestandig jeg som spurt som vi skulle møtes, og vi møttes og hadde det bestandig hyggelig.  Da jeg spurte hvorfor han ikke tok initiativ til å møtes, sa han «jeg liker når du spør om vi skal møtes, for da får jeg bekreftelse på at du vil møte meg». Kanskje mange menn bare er redde for å bli avvist 🤷🏻‍♀️

Tøft gjort å spørre! Jeg sitter heller å tenker at jeg ikke er bra nok og at han ikke vil møte meg jeg☹️ For jeg har gitt meg med å spørre... Vi damer liker jo heller ikke bli avvist og er vel i gjennomsnittet overkant opptatt av å bli sett og få bekreftelse på at vi er bra nok også😊 Likte innlegget ditt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at menn er masse på de første 2 mnd, og så dabber det av. Da finner han ut at han er så glad i singel-livet sitt og føler ikke for å bli kjærester - nå. Men ikke noe galt med meg altså!

Det er nok et tegn på at det ikke har blitt sterke følelser der ennå. Jeg regner med at kvinner gjør det samme med menn.

Samtidig kan livet "komme i veien" for dating og kjærestegreier, og noen klarer rett og slett ikke å gi tid eller ha overskudd til forhold, og da trekker de seg litt når første datingperioden er over.....

Anonymkode: 30054...85a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, violet92 said:

Hei. Så er jeg i samme situasjon som de fleste kvinner sikkert kjenner til. Møtte en mann for ca. 2 mnd siden. Jeg er 27, han er 35. Barnløse begge to. 

Vi har nå vært på 7 dater, men merker at det er jeg som tar mest initiativ. Vi holder kontakten på Snapchat, men er alltid jeg som starter samtalen. Når jeg sender en snap får jeg alltid svar umiddelbart og med oppfølgingsspørsmål. Han svarer ofte på en flørtete måte. 

De 2 første datene tok han initiativ til, de neste 5 er det jeg som har tatt initiativ til. Han har alltid svart ja når jeg har spurt og da har vi kjørt full pakke med å finne på noe hyggelig på kvelden også overnatter vi hos hverandre. Vi har det alltid fantastisk når vi er sammen, drar på kino/ resturant og prater hele kvelden.

Jeg blir så usikker på at han ikke tar kontakt først eller ber meg om å møtes, for er som sagt alltid jeg som tar initiativ. Men så får jeg alltid veldig positiv respons når jeg tar initiativ da. Hva hadde dere gjort her, gitt opp? 

Veldig mange MBTI (Myers Briggs) Introverted iNtuitive (INxx) type personligheter er slik. Kanskje mest klassisk for den veldig sjeldne INFJ (Introverted iNtuition Feeling Judging) typen. 

Det er egentlig bare ESxx (Extroverted Sensing) typer av menn som tar initiativ og er PÅ i den fasen. Foreslår du setter deg inn i det for å forstå. iNxx typer utgjør ikke så mye mer enn 25% av befolkningen mens ESxx er resten. Det er store forskjeller på hvordan en INxx oppfatter verden og fungerer rent kognitivt enn ESxx. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...