Gå til innhold

Hvilken tabbe ser du ofte andre gjøre når de lager mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk som bruker alt for mye olivenolje eller solsikkeolje. I tillegg stekes ting alt for lenge. Så man får bare en oljete over-stekt og steig klump å spise.  

Anonymkode: cb8ce...602

AnonymBruker
Skrevet
esk skrev (På 3.2.2021 den 3.06):

Ei venninne av meg påstår at hun elsker "sterk" mat med mye smak. Det eneste hun "krydrer" maten hun lager med er salt....

Får også litt hetta av folk som bare putter isbergsalat, agurk og paprika i en bolle og sier seg fornøyde med det. Hvor vanskelig er det å piffe den enkle salaten opp en smule med en enkel vinaigrette? Det smaker jo bare kaninfôr når man ikke tilsetter NOEN ting! Har spist middag hos så mange forskjellige folk som rett og slett ikke har skjønt dette, og så klager de på at barna ikke liker salaten.

Fru Uperfekt skrev (På 12.2.2021 den 3.29):

Jeg gjør ikke det, siden ikke alle liker vinagrette. Men en kan servere det på siden.

Jeg spiser ikke salat dersom den er dynket i vinaigrette. Foretrekker at salaten serveres uten og at ev. dressing/vinaigrette serveres ved siden av.

Anonymkode: 47002...d93

• Liker 6
Skrevet

Den ene gjengen steker ikke kjøttdeigen i.det.hele.tatt. Det er bare en slags rosa,grå slapsete masse. 

På den andre siden har du de som steker kjøttdeigen til små steinharde kullbiter. 

Så har vi overkoking av pasta. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke akkurat tabbe, men mannen min bruker altfor høy varme.  Det er fordi han skal skynde seg.  Da setter ertepureen seg fast i bunnen på gryta, løken blir svartsvidd osv.  Når han i tillegg mener det går helt fint å sjekke nyhetene mens middagen er på gang, så blir det ikke bedre.  I tillegg rydder han ikke bort ingredienser og redskaper etter hvert mens han lager middag.  

Derfor lager vi aldri mat sammen.  Det makter jeg ikke!  Han har mandag, onsdag og fredag.  Den som har middag, vasker også opp og tørker benker etter middag.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig ingenting, kanskje har jeg venner og familie som er gode på mat, men en ting jeg ser som jeg mener er feil er å steke kjøttet altfor lenge. Svinefilet og ulike steker skal ikke stekes til de er tørre. Men det gjøres av flere jeg kjenner, inkludert mannen. 

Anonymkode: c6d4c...bec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 18.09):

Jeg spiser ikke salat dersom den er dynket i vinaigrette. Foretrekker at salaten serveres uten og at ev. dressing/vinaigrette serveres ved siden av.

Anonymkode: 47002...d93

Ja, vinaigretten må gjerne serveres ved siden av. Da har man i hvert fall et valg.

Anonymkode: e27e4...fe9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At enkelte serverer brød til pasta!!!

Anonymkode: 587cf...8fc

Skrevet

Når biffen blir stekt for lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...