AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #441 Skrevet 21. juli 2023 Folk som bruker alt for mye olivenolje eller solsikkeolje. I tillegg stekes ting alt for lenge. Så man får bare en oljete over-stekt og steig klump å spise. Anonymkode: cb8ce...602
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #442 Skrevet 21. juli 2023 esk skrev (På 3.2.2021 den 3.06): Ei venninne av meg påstår at hun elsker "sterk" mat med mye smak. Det eneste hun "krydrer" maten hun lager med er salt.... Får også litt hetta av folk som bare putter isbergsalat, agurk og paprika i en bolle og sier seg fornøyde med det. Hvor vanskelig er det å piffe den enkle salaten opp en smule med en enkel vinaigrette? Det smaker jo bare kaninfôr når man ikke tilsetter NOEN ting! Har spist middag hos så mange forskjellige folk som rett og slett ikke har skjønt dette, og så klager de på at barna ikke liker salaten. Fru Uperfekt skrev (På 12.2.2021 den 3.29): Jeg gjør ikke det, siden ikke alle liker vinagrette. Men en kan servere det på siden. Jeg spiser ikke salat dersom den er dynket i vinaigrette. Foretrekker at salaten serveres uten og at ev. dressing/vinaigrette serveres ved siden av. Anonymkode: 47002...d93 6
Fant80 Skrevet 21. juli 2023 #443 Skrevet 21. juli 2023 Den ene gjengen steker ikke kjøttdeigen i.det.hele.tatt. Det er bare en slags rosa,grå slapsete masse. På den andre siden har du de som steker kjøttdeigen til små steinharde kullbiter. Så har vi overkoking av pasta. 1
Amossa Skrevet 21. juli 2023 #444 Skrevet 21. juli 2023 Ikke akkurat tabbe, men mannen min bruker altfor høy varme. Det er fordi han skal skynde seg. Da setter ertepureen seg fast i bunnen på gryta, løken blir svartsvidd osv. Når han i tillegg mener det går helt fint å sjekke nyhetene mens middagen er på gang, så blir det ikke bedre. I tillegg rydder han ikke bort ingredienser og redskaper etter hvert mens han lager middag. Derfor lager vi aldri mat sammen. Det makter jeg ikke! Han har mandag, onsdag og fredag. Den som har middag, vasker også opp og tørker benker etter middag. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #445 Skrevet 22. juli 2023 Egentlig ingenting, kanskje har jeg venner og familie som er gode på mat, men en ting jeg ser som jeg mener er feil er å steke kjøttet altfor lenge. Svinefilet og ulike steker skal ikke stekes til de er tørre. Men det gjøres av flere jeg kjenner, inkludert mannen. Anonymkode: c6d4c...bec 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #446 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 18.09): Jeg spiser ikke salat dersom den er dynket i vinaigrette. Foretrekker at salaten serveres uten og at ev. dressing/vinaigrette serveres ved siden av. Anonymkode: 47002...d93 Ja, vinaigretten må gjerne serveres ved siden av. Da har man i hvert fall et valg. Anonymkode: e27e4...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #447 Skrevet 25. juli 2023 At enkelte serverer brød til pasta!!! Anonymkode: 587cf...8fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå