Gå til innhold

Får ikke jobb for jeg ikke er etnisk norsk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lastet ned en barnevakt app og nesten ingen svarer selv om de ser, samt så vil ingen ansette meg. 
jeg har mye erfaring, og alt på plass! Men likevel unngår alle meg

kunne du ansettet en utlending som barnevakt? 
vær ærlig. 
føler årsaken ligger i at jeg ikke er norsk. Er født her osv. Men ikke etnisk norsk

Anonymkode: 7b86d...023

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår jeg godt. Mange blir skeptiske til deg om du har muslimsk bakgrunn.

Anonymkode: 8e99a...740

• Liker 4
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 4a914...cb8

Skrevet

Tja jeg er etnisk norsk og får ikke jobb så du får ikke noe sympati fra meg.

Anonymkode: 5bf5e...6b8

• Liker 6
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg tror ikke at etnisitet er årsaken her. Se på annonsen din. Er den ryddig? Gode referanser? Grammatisk korrekt?

Hvis utlendinger/muslimer ikke ble ansatt, hadde man jo ikke sett oss på alle arbeidsplasser. Vi er jo overalt.

Skrevet

Dette sier jeg ikke for å være slem, men dersom det som står på profilen din er likedan skrevet som innlegget, mtp skrivefeil og grammatikk, ville jeg vært betenkt selv, om det så hadde vært en etnisk norsk person.

Skrivefeilene har ikke noe å si for evnet til å passe barn, men jeg tenker personer som ikke tar seg tid til å lese korrektur på en «jobbprofil» eller -søknad, er slurvete og muligens late. Har man skrivevansker, bør man be andre om hjelp til å rette feilene.

Anonymkode: 74035...ce1

• Liker 5
Skrevet

Jeg blir svært overrasket om én eneste person får jobb som barnepasser gjennom en app. Etnisk bakgrunn har ingenting å si. Ingen etterlater barnet sitt med fremmede fra internett, absolutt ingen.

Ellers er jeg selvsagt enig i at personer med ikke-norsk bakgrunn har det mye vanskeligere på jobbmarkedet enn nordmenn som ser norske ut.

Anonymkode: 30990...565

• Liker 9
Skrevet

*evnen

Anonymkode: 74035...ce1

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vær ærlig.

Kommer an på. En svenske kanskje. Ikke en muslim i alle fall.

Anonymkode: 75a24...f34

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lastet ned en barnevakt app og nesten ingen svarer selv om de ser, samt så vil ingen ansette meg. 
jeg har mye erfaring, og alt på plass! Men likevel unngår alle meg

vær ærlig. 
føler årsaken ligger i at jeg ikke er norsk. Er født her osv. Men ikke etnisk norsk

Jeg fortelle deg hvorfor jeg hadde unngått utlendinger i en barnevakt-app;

Jeg er norsk men vokst opp i et flerkulturelt sted i Oslo, utifra det jeg har sett der så hadde jeg kviet meg for å ansette en utlending pga:

-Mange utlendinger snakker hardt til barna sine, kjefter på de høylytt og jeg har til og med sett tilfeller der barn blir slått av de store søsken som er barnevakt og eller foreldre.

-Det er mye lureri som er ute og går, mange falske smil og med en gang de er med barnet så er det noe annet.

-Det er mye snikislamisering ute og går.

Jeg vet at jeg sikkert blir hengt nå, men dette er mine obeservasjoner og gjelder selvfølgelig ikke alle, men mange og derfor ville jeg ikke valgt en av utenlandsk opprinnelse, sorry.

Anonymkode: 1f4cc...487

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fortelle deg hvorfor jeg hadde unngått utlendinger i en barnevakt-app;

Jeg er norsk men vokst opp i et flerkulturelt sted i Oslo, utifra det jeg har sett der så hadde jeg kviet meg for å ansette en utlending pga:

-Mange utlendinger snakker hardt til barna sine, kjefter på de høylytt og jeg har til og med sett tilfeller der barn blir slått av de store søsken som er barnevakt og eller foreldre.

-Det er mye lureri som er ute og går, mange falske smil og med en gang de er med barnet så er det noe annet.

-Det er mye snikislamisering ute og går.

Jeg vet at jeg sikkert blir hengt nå, men dette er mine obeservasjoner og gjelder selvfølgelig ikke alle, men mange og derfor ville jeg ikke valgt en av utenlandsk opprinnelse, sorry.

Takk for svar i det minste 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar i det minste 

Jeg beklager hvis svaret mitt var kjipt, men jeg ville være dønn ærlig. Du skal uansett ikke la det ta ta motet fra deg❤️Ikke alle har samme erfaringer eller tenker likt om ting, så det kan hende at du får napp.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg lette etter dagmamma var jeg ikke opptatt av etnisitet, men så på hvordan annonsen var bygget opp. En god presentasjon og bilde var viktig, men nå endte det med at jeg ble hjemme selv, ettersom jeg ikke ville sende mini til en fremmed🙈 Syns det var helt håpløst å kunne kontrollere at opplysningene personen oppga stemte. 

Skrevet

Selvfølgelig kunne jeg ansatt en muslim til å passe barnet mitt! Jeg ville nesten foretrukket det- mitt inntrykk er at muslimske jenter er ærligere, mer til å stole på enn andre.

Anonymkode: 2134b...911

Skrevet

Jeg er etnisk norsk og får heller ikke jobb, så ikke skyld på at du er utlending.

Anonymkode: 0c872...c74

Skrevet

Såklart! Men du må ha gode referanser eller væra bekjent av nokon eg har godkjent eller har tilitt til. Eg setter ikkje ein fremmed person frå internett til å passa barnet mitt. Kanskje appen er problemet?

Anonymkode: f75bc...3f3

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kommer an på. En svenske kanskje. Ikke en muslim i alle fall.

Anonymkode: 75a24...f34

Why?? Da gutten min var 1 år hadde han en pakistansk dame til dagmamma, en fantastisk person og vi har kontakt den dag i dag. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke brydd meg om hvor vedkommende hadde kommet fra. 
Det er oppdragelsen jeg er ute etter. At de har samme utgangspunkt som meg.  
Ryddighet og punktlighet er viktig. Se over profilen din hvordan den er bygget opp, skriv også annonser i avis/Facebook osv. 
Se om du kan få en jobb i barnehage som vikar, så kanskje du får en god referanse derfra 🙂 

Folk ser på arbeidserfaring og gode referanser når de skal overlate barna sine til mennesker som ikke er familie og nære venner 🤷‍♀️ 
også viktig med en gyldig politiattest ! 

Anonymkode: a34a7...a4d

Skrevet

Prøv å spørre noen du kjenner om de kjenner noen som trenger barnepass. Jeg er usikker på om jeg hadde vært villig til å bruke en app for å finne barnepass. 

Anonymkode: 7b04a...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...