AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #1 Skrevet 20. januar 2020 Holder på å gå på veggen her! Sviger far er en veldig koslig og snill mann, vanligvis, men etter vi kjøpte oss hus ble han så negativ! Kaller oss dumme som kjøpte oss et hus, er jo sååå mye arbeid. Snakker alltid om hvordan vi ikke gjør nok i huset vårt, hvorfor vi har det sånn og ikke sånn, hvordan jeg må kjøpe meg en ny sofa for den gamle ikke er bra nok, hvordan tven min er for liten, hvordan møbleringen er helt feil og hvorfor vi ikke maler huset ute, når der er midt på vinteren?? "Det og det må dere gjøre" Vi har nettopp kjøpt et hus, vi har ikke penger nok til å kjøpe nye ting. Hver gang han kommer på besøk går han igjennom huset og klager på alt han ser. Blir gal av dette her! Typen prøver å foklare at det er sånn vi vil ha det, og vi kommer til å arbeide med det når vi kommer inn i huset og været blir bedre. Men det går ikke inn.. 🙄 Begynner til å med å tengne og planlegge en større parkeringsplass til gjester som vi "må" bygge? MIDT I HAGEN VÅR?? Uff.. Og når han i tilegg begynte å snakke om hvordan barn er en dårlig ide og ikke noe vi må tenke på før vi nærmer oss 40, da kjenner jeg det blir svart for meg. sorry måtte bare få ut litt frustransjon. Noen erfaringer? Noen forslag på å takle dette bedre? Anonymkode: f29ec...ab4
Gjest theTitanic Skrevet 20. januar 2020 #2 Skrevet 20. januar 2020 Du ignorerer utsagnene og forteller at du er fornøyd med huset slik det er og at barn er noe du har tenkt til å få snart så sånn er det.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #3 Skrevet 20. januar 2020 Min erfaring er at foreldrene våre blir eldre. Og særere. De har mer tid til overs, og lite å bruke den på. Bekymringene blir større. Og meningene er innimellom irrasjonelle. De er ofte overbevist om at deres synspunkt er det eneste rette. Så innimellom må man bare være den voksne i relasjonen. Heve seg over slikt tull. Litt slik man er med barn, med kommentarer som "dette har vi diskutert", "skal du være negativ kan vi utsette besøket". Blir det for slitsomt må man si det rett ut. Kanskje blir det bedring, kanskje ikke. Anonymkode: 3750f...f16 2
exictence Skrevet 20. januar 2020 #4 Skrevet 20. januar 2020 9 minutter siden, theTitanic skrev: Du ignorerer utsagnene og forteller at du er fornøyd med huset slik det er og at barn er noe du har tenkt til å få snart så sånn er det. Enig. Prøv å ikke la deg irritere. Det er ikke ditt problem at han går rundt og dummer seg ut litt. La ham få den gleden, men bare smil og si at det er fint han bryr seg og vil deres beste, men at dere selv har planer og vil lage planer om hvordan dere vil ha det. Men bruker gjerne hans gode ideer, noen ganger 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #5 Skrevet 20. januar 2020 Hadde en svigermor som var slik. Måle huset vårt opp og ned. Jeg sa klart ifra hvis vi er ute etter hennes synspunkt så spør vi. Ellers kunne hun bare holde kommentarene sine for seg selv. Sa også at hvis hun ikke kuttet ut så ble det ingen flere invitasjoner til å komme på besøk. man må bare sette en grense. Besøk ble aldri hyggelig. Følte jeg måtte ta en nedvask og vaske alle skap osv før hun fikk komme på besøk. Besøkene ble aldri trivelig.. kommenterte på at møblene våres ikke var fine (vi har små barn så innkjøp av dyre møbler blir ikke gjort nå) og at stilen min var rar. Altså hennes hus var som å gå rett inn i et designer magasin.. ikke slik jeg ønsker å ha det 🙄🙄 Anonymkode: 087f6...c2e 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #6 Skrevet 20. januar 2020 Svigermor var helt lik når jeg og samboeren først flytta sammen. Sa til henne at siden hun klarte å komme seg inn døra så visste hun hvordan hun kom seg ut også, og om hun ikke hadde noe hyggelig å si kunne kun gå med en gang. Har aldri hørt noe klaging igjen, ville lett sagt det samme til hvem som helst andre og. Anonymkode: 2cb8f...733 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå