Totalya Skrevet 5. juni 2005 #1 Skrevet 5. juni 2005 Når i svangerskapet er det det kan være risikabelt å fly?
Gjest divanen Skrevet 5. juni 2005 #2 Skrevet 5. juni 2005 De siste ukene mot fødsel. Tror flyselskapene sier at man ikke får fly 4-6 uker før fødsel eller noe slikt. Og ikke for at det er farlig. Men for at det er kjedelig om fødselen starter i lufta, sånn at kapteinmannen/damen må sette flyet ned på nærmeste flyplass, istedet for der de hadde tenkt. Grusomt dyrt det nemlig. Dessuten er det litt ugunstig å føde i fly. Lite privat liksom.
Caramba Skrevet 5. juni 2005 #3 Skrevet 5. juni 2005 Husker en historie fra noen år tilbake om en dame som fødte om bord i et Widerøefly nordpå. Hun reiste inn til nærmeste sykehus noen dager før tremin, og fødselen kom brått på. Alt gikk fint, og ungen fikk som gave fra flyselskapet å kunne reise gratis med Widerøe resten av livet.... Kan være ganske lønnsomt å føde på fly også, he he
Gjest Primula Skrevet 5. juni 2005 #4 Skrevet 5. juni 2005 Når i svangerskapet er det det kan være risikabelt å fly? tror legen min sa at det kunne være risikabelt fordi man på lengre flyturer blir sittende stille, og det øker sjansen for blodpropp. Men jeg fikk i allefall fly i juli da jeg hadde termin i oktober.
Vimsevips Skrevet 5. juni 2005 #5 Skrevet 5. juni 2005 Om man passer på å bevege seg (beina), drikke mye vann, og helst bruke støttestrømper er risikoen lav ved å fly. Flyselskapene har forskjellige regler på når man kan og ikke kan fly. Disse restriksjonene er alle de siste ukene før fødsel. Og avhenger også i noen grad av hvor lang flyturen er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå