AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #1 Skrevet 20. januar 2020 Hei. Jeg har en bachelor i barnehagelærer, jobber 100% som det. Liker å jobbe med barn, men kroppen min takler ikke stresset med å jobbe i barnehage. Sure utakknemlige foreldre som aldri prøver å sette seg inn i vår situasjon, alltid underbemannet, plaget med hodepine daglig pga støynivå og leddene pga overbelastning. Er det noe håp for meg? Hva kan jeg jobbe som utenom barnehage som barnehagelærer? Har ikke arbeidserfaring innen andre yrker, har ikke muligheten til å studere igjen eller gå ned i lønn. Elsker å jobbe med barn, men all galskapen rundt funker ikke for meg. Anonymkode: 7dbb5...dbd 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #2 Skrevet 20. januar 2020 Det er mange tråder om dette her inne fra før som du kan søke opp. Som jo betyr at det dessverre er mange utslitte barnehagelærere der ute. Videreutdanning er det beste alternativet hvis du ønsker deg en mer administrativ jobb, og det kan man ta på deltid ved siden av full jobb. Ellers kan du prøve å søke på stillinger på sfo, assistent i skole (dårlig lønn), miljøterapeut (men de søker stort sett alltid vernepleier så det er sjelden det går), kanskje noen veilederstillinger i NAV kan være aktuelle også? Evt barnebolig eller noe sånt, men det krever ofte helsefaglig utdanning og det er jo da turnusarbeid. Jeg syntes i alle fall utdanningen gir svært få muligheter og det er vanskelig å komme seg videre fra barnehagen, så jeg har valgt å videreutdanne meg ved siden av jobb. Anonymkode: 3696b...598
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #3 Skrevet 20. januar 2020 I min kommune er det mange førskolelærere som blir SFO ledere. Men selv om det ofte er nesten 100% administrativ jobb, så blir det nok ikke mindre stress mtp. bemanning, sure foreldre osv (kanskje enda verre da SFO'er ofte har en strammere økonomi og skal dekkes av foreldrebetaling alene) Anonymkode: 89d86...6fc
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #4 Skrevet 20. januar 2020 Jeg jobber i en avlastningsbolig for barn med spesielle behov, og vi har en barnehagelærer hos oss. Ellers har jeg ei venninne som er barnehagelærer på barneavdelingen på sykehuset. Tror hun har sitt «hovedområde» på lekerommet der. Anonymkode: 248ec...db8
C8H10N4O2 Skrevet 20. januar 2020 #5 Skrevet 20. januar 2020 Hva med spesialpedagog/støttepedagog en-til-en?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #6 Skrevet 20. januar 2020 Ressurssenteret ønsker barnehagelærere med kompetanse på barn😊 Du får jobbe i ulike barnehager med barn som trenger ekstra tilrettelegging. Slipper personalansvar, og å forholde seg til alle foreldreparene på en avdeling. Og har greie arbeidstider. Jeg tror lønna er ganske god også. Bedre enn man ville hatt som bhg lærer i barnehage. Flere av mine kollegaer har jobbet med dette, og de stortrives . Anonymkode: 25e94...6f1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #7 Skrevet 20. januar 2020 Ta videreutdanning innanforbi spesialpedagogikk kanskje? Då kan du arbeida som søttepedagog. Anonymkode: e57e9...492
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå