Gå til innhold

hvilken skal jeg benytte?

Fremhevede innlegg

Gjest soljenten
Skrevet

er mørkhåret med velødig rødskjær, forholdsvis lys i huden ja....

hva slags solfaktor burdte jeg bruke?

har alltid benyttet meg av ca 10 den første dagen i syden, deretter falt ned til olje osv.....

vilø jo bli brun fort;)en uke går jo så fort

Videoannonse
Annonse
Gjest solgjest
Skrevet

vi normenn bruker generelt for lav solfaktor.

faktor 10 skulle det ikke vært lov å selge om sommern, den er altfor svak.

vil du få en fin brunfarge fort som holder, kan du bruke naturlig betakaroten 14 dager før soling, og fortsett hele sommern. (ta 1 pille om dagen)

det er viktig at betakarotenen du kjøper er naturlig, syntetisk betaka. er ikke så sundt i store doser og over tid.

betakar. beskytter ikke mot solbrendhet, så bruk solkrem. (jeg bruker alltid barnesolkremer med høy faktor, men faktor 15-20 er ok)

husk at sola gir flesteparten av rynker!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ville brukt 15-25. Begynt på den høye og ikke gått lenger ned enn til 15. Jeg er lys i huden og bruker aldri lavere enn 10. Dagkremen min har solfaktor 15. Olje ville jeg ALDRI brukt. Må du absolutt være brun, ville jeg heller anbefalt selvbruningskrem, eventuelt den nye fuktighetskremen tilsatt litt selvbruningskrem.

Fatter ikke hvorfor folk fremdeles setter liv og fremtidig varig skjønnhet på spill for et par ukers brunfarge.

Gjest Virvel
Skrevet

Enig med de andre her, bruk 15-20 og suppler med selvbruningskrem dersom du ikke blir brun fort nok. :-) Hvis jeg ikke husker helt feil nå, så er det UVB-strålingen som gir farge, mens UVA-stråler ikke har noen "synlig" effekt på huden - i hvert fall ikke før det er for sent. Du kan få solskader selv om du verken føler deg eller ser brent ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...