Gå til innhold

Feriere i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen vurderer sterkt å feriere I USA i år. Vi tenker 2 uker tilsammen (14 dager inkludert reise til og fra).

Vi tenker å fly inn til San Francisco, deretter til LA og fly hjem igjen fra Las Vegas. Noen forslag til antall dager vi burde tilbringe i hver by, hva vi ikke må gå glipp av osv? Tar også gjerne imot tips om hva vi burde skippe. Vi er ikke trygge med å leie bil og kjøre fra en by til en annen så vi kommer til å fly. Evt leie bil å kjøre rundt I LA kommer vi til å gjøre da det er vel en by der man trenger bil for å komme seg rundt.

Alle tips tas imot med takk!

Anonymkode: 7f097...859

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk Uber om dere ikke vil kjøre bil i LA. Vi gjorde som mange turister før oss, sånne hop-on hop-off busser som tar deg til de mest vanlige stedene, og så Uber innimellom. Funket greitt, bodde i Santa Monica som var roligere og ga oss litt strandfølelse. Jeg var ferdig i LA på få dager, nokså kjedelig sted. Been there, done that. Hollywood-skiltet ga en fin gåtur, Universal studios var greitt (mye folk da...)

Skrevet

Lei bil. Jeg ser dere ikke er trygg på det. Men dette er ikke en tur det er vits i å ta uten bil. Da turen mellom stedene er mesteparten av opplevelsen. 

Kjøring i LA var faktisk det mest utfordrende på hele turen, med seksfelts motorveier. Så skal dere først har bil her klarer dere alt annet. Garantert. 

Ville flydd til San.fran. Vært der i 2-4 dager. Så tatt ut bil. Kjørt highway 1, overnattet i Carmel. Valgt ut to steder i LA. Over til Vegas. Og en roadtrip i Death Valley. 

Anonymkode: 6f453...8d7

Skrevet

Dere bør virkelig vurdere å ha bil og kjøre mellom byene, dvs dere kan droppe bil når dere er i San Fransisco, der tar dere den legendariske trikken. :) 

Jeg ville brukt lengst tid i San F, og absolutt minst tid i Vegas - der trenger du ikke mer enn et par dager. Når du kjører til eller fra Vegas (f.eks mellom LA og Vegas), bør du prioritere Grand Canyon. Helt fantastisk skue, og noe du virkelig ikke vil gå glipp av. 

Skrevet

Enig med andre her som anbefaler å leie bil og kjøre mellom stedene. Det er virkelig ikke noe problem å kjøre i USA. Veldig greit å forholde seg til. Og en liten roadtrip kan absolutt være en stor del av opplevelsen.

Også enig med andre om lengst tid i SF. Las Vegas er veldig varmt midt på sommeren, så jeg tror ikke jeg ville anbefale en uke der, men 2-4 dager burde være OK. Hotell i Vegas er generelt dyrere i helgene og billigere i ukedagene. 

Skrevet

Fly fra San Fransisco til San Diego.  Derfra kan dere ta tog ned til grensen til Mexico og ta en "harrytur" til Tijuana. Derfra opp til Los Angeles er det et par timer i bil.

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Fotballmamma skrev:

Dere bør virkelig vurdere å ha bil og kjøre mellom byene, dvs dere kan droppe bil når dere er i San Fransisco, der tar dere den legendariske trikken. :) 

Jeg ville brukt lengst tid i San F, og absolutt minst tid i Vegas - der trenger du ikke mer enn et par dager. Når du kjører til eller fra Vegas (f.eks mellom LA og Vegas), bør du prioritere Grand Canyon. Helt fantastisk skue, og noe du virkelig ikke vil gå glipp av. 

Grand Canyon ligger i Arizona og ikke på veien mellom LA og Las Vegas. Du kan derimot kjøre til West Rim (Eagle Point), den vestre delen av Grand Canyon, på to timer og tjue minutt fra Vegas. 

Enig i at det absolutt er verdt opplevelsen, da 👍Vi tok det som en dagstur og svingte innom Hoover Dam på veien. Helt fantastisk!

Skrevet

Totalt bortkastet å reise rundt i USA uten bil. Da har du ikke fått oppleve USA. Trafikken er ikke noe å være redd for da amerikanere er livredde ulykker og kjører pent. 

Anonymkode: 5cc7d...73f

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Totalt bortkastet å reise rundt i USA uten bil. Da har du ikke fått oppleve USA. Trafikken er ikke noe å være redd for da amerikanere er livredde ulykker og kjører pent. 

Anonymkode: 5cc7d...73f

😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: cca83...d7a

Skrevet

Tusen takk for alle tips så langt. Ok, jeg hører dere angående bil. Blir det veldig mye tid på kjøring da evt? Og er det relativt trygt? Er det visste steder man absolutt IKKE burde stoppe? Jeg regner med at om man holder seg til motorveiene/hovedveiene så  burde det gå fint?

TS

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle tips så langt. Ok, jeg hører dere angående bil. Blir det veldig mye tid på kjøring da evt? Og er det relativt trygt? Er det visste steder man absolutt IKKE burde stoppe? Jeg regner med at om man holder seg til motorveiene/hovedveiene så  burde det gå fint?

TS

Den lengste etappen blir jo San Fransisco - LA. Kjører man uten stopp er det ca. seks timer korteste vei, men hvor lange etapper dere vil ha, legger dere jo helt opp til selv. Kan jo til og med overnatte på veien om dere ønsker. Jeg ville heller brukt lenger tid og kjørt highway 1 langs kysten. Mange flotte steder å stoppe. 

Los Angeles - Las Vegas er ca. fire timer rett fram på verdens kjedeligste vei 🙄 Som noen nevnte over her kan man legge turen innom Death Valley. 

I selve byene trenger dere egentlig ikke bilen. Der klarer dere dere fint med Uber.

Vi har kjørt snart hele USA på kryss og tvers og eneste stedet vi har følt oss utrygge var i New Orleans, så det skal du ikke bekymre deg over 😉

Skrevet

USA uten bil er som å reise til syden uten solkrem.  Lei bil og kjør.  Det går helt fint.

Skrevet

Har vært i Las Vegas to ganger nå og har hatt leiebil begge gangene. Selv om vi bare har holdt oss "i området" er det fantastisk å kunne komme seg rundt på egen hånd og vi har vært på flere utflukter. Vi bruker uber på stripa, men bilen er gull verdt likevel! I hvertfall når dere skal kjøre mellom byene. Vi skulle til LA sist gang, men ble aldri noe av. :ler:

Jeg er helt fortapt i Las Vegas, men skjønner at mange synes byen er kjedelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...