AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #1 Skrevet 20. januar 2020 Skal barn på 8 mnd sitte ved bordet i en konfirmasjon? Hva serverer man barn 8 mnd-2 år ?middag og dessert som resten av selskapet ? Anonymkode: 034ff...dcf
Gjest RødeFare Skrevet 20. januar 2020 #2 Skrevet 20. januar 2020 Spør foreldrene hva de tenker er best. Stor forskjell på så små barn med tanke på hva de spiser og om de er vant til å sitte ved bordet. Regn med gris uansett.
Whistler Skrevet 20. januar 2020 #3 Skrevet 20. januar 2020 Toåringer kan spise små porsjoner av voksen mat så lenge det er noe de er vant til. Åtte måneder gamle mennesker spiser selvsagt ikke middag og dessert som resten av selskapet. Babystoler må til hvis de skal sitte ved bordet (ved sine foreldre).
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #4 Skrevet 20. januar 2020 Om jeg hadde hatt med en baby på 8 mnd hadde jeg hatt med egen mat til den. En 2 åring spiser det som blir servert. Om du er vert hadde jeg ikke tilpasset maten til babyer. Anonymkode: 45915...52b 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #5 Skrevet 20. januar 2020 Min ville gjerne sitte ved bordet i den alderen. Skikkelig selskspsløve 🙂 Han var altetende og spiste det meste av voksenmat, men foreldrene har nok med noe i beredskap hvis barnet er kresent eller maten ikke passer for en baby (mye salt, meieri e.l.) Anonymkode: a857a...a58 1
Nerine_ Skrevet 20. januar 2020 #6 Skrevet 20. januar 2020 6 minutter siden, Whistler skrev: Toåringer kan spise små porsjoner av voksen mat så lenge det er noe de er vant til. Åtte måneder gamle mennesker spiser selvsagt ikke middag og dessert som resten av selskapet. Babystoler må til hvis de skal sitte ved bordet (ved sine foreldre). Hvorfor er det selvsagt at en baby på 8mnd ikke spiser vanlig middag? Det er da helt avhengig av hva slags middag som blir servert, og hva babyen er vant til. 7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #7 Skrevet 20. januar 2020 Hør med foreldrene?jeg tenker at du som vertskap ikke ordner nor ekstra tilpasset babyer, dette er noe foresatte selv fikser.enten spør de deg om hva som serveres, og de tar eventuelt med noe eget til barnet. Eller så spiser barnet det de får servert. Men om du ikke har nok baby/barneskoler tilgjengelig, så be de ta med noe selv, ikke glem det. Selv opplevde vi at vertskapet glemte det når vår var litt over 1 år. Og han måtte sitte på en vanlig stol, eventuelt på fanget vårt. Litt vanskelig, men det gikk. Men skjønner ikke helt hvor du over her det at så klart spiser ikke en baby på 8 måneder vanlig mat. Det gjorde min på den tiden. Spiste det meste og mer til. Unngikk meieriprodukter og litt småting som barnet syntes var vanskelig å spise (tørt kjøtt osv). Anonymkode: 3dee4...3fc 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #8 Skrevet 20. januar 2020 Mitt barn satt ikke da han var 8 mnd, så han brukte en babystol der han halvveis lå. Men dette er individuelt, og så små barn ordner vel som regel foreldrene med selv. Barn som skal spise noe annet enn det som blir servert tar man med mat til. Om vi skulle i selskap pleide vi å time det så han sov mens vi spiste middag, for han hadde ikke akkurat tålmodighet til å sitte så lenge ved bordet. 😛 Da han var litt større tok vi med oss en babystol fra ikea, som man enkelt kan ta av og på beina på. En 2-åring kan sitte ved bordet og spise det samme som andre, men blir sannsynligvis ikke sittende i timesvis. Anonymkode: efcb0...94f
Whistler Skrevet 20. januar 2020 #9 Skrevet 20. januar 2020 (endret) 45 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvorfor er det selvsagt at en baby på 8mnd ikke spiser vanlig middag? Det er da helt avhengig av hva slags middag som blir servert, og hva babyen er vant til. Fordi åtte måneder gamle mennesker ikke nødvendigvis har hverken tenner, eller tenner som kan tygges med både oppe og nede. Endret 20. januar 2020 av Whistler
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #10 Skrevet 20. januar 2020 5 minutter siden, Whistler skrev: Fordi åtte måneder gamle mennesker ikke nødvendigvis har hverken tenner, eller tenner som kan tygges med både oppe og nede. Alle har ikke det nei, men det er vel fremdeles ikke selvsagt at de ikke spiser middag? Min spiste både grønnsaker, potet/pasta/ris, fisk, tyggevennlig kjøtt, brød og lignende på den alderen. Anonymkode: a857a...a58 3
Whistler Skrevet 20. januar 2020 #11 Skrevet 20. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle har ikke det nei, men det er vel fremdeles ikke selvsagt at de ikke spiser middag? Min spiste både grønnsaker, potet/pasta/ris, fisk, tyggevennlig kjøtt, brød og lignende på den alderen. Anonymkode: a857a...a58 TS etterspør "middag og dessert" som resten av selskapet. Hvilket i min verden betyr at man spiser det som blir servert, og at de eneste hjelpemidlene tilgjengelig til å gjøre maten mer barnevennlig er kniv og gaffel.
Nerine_ Skrevet 20. januar 2020 #12 Skrevet 20. januar 2020 26 minutter siden, Whistler skrev: Fordi åtte måneder gamle mennesker ikke nødvendigvis har hverken tenner, eller tenner som kan tygges med både oppe og nede. Ikke nødvendigvis nei, men det er vel langt ifra det samme som at de selvsagt ikke spiser vanlig middag. 1
Luckiness Skrevet 20. januar 2020 #13 Skrevet 20. januar 2020 Man kan fint servere det samme til middag og dessert. Jeg hadde aldri forventet barnevennlig mat. Ville derimot tatt med middagsglass e.l. hvis baby/småbarnet var kresen. Dere bør informere dem med barn dersom de selv må ta med baby/barnestol. Skal enkelte reise bør dere stille opp med babystoler. Ikke «bare bare» å ta med stol sammen med alt mulig annet man skal pakke i bil/ha med på fly/tog/buss.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #14 Skrevet 20. januar 2020 Så utrolig dårlig gjort mot konfirmanten å ta med to så små barn i konfirmasjonen! Det skal liksom være konfirmantens dag, og de vil stjele mye fokus fra hovedpersonen. Anonymkode: 672cd...c52
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #15 Skrevet 20. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Så utrolig dårlig gjort mot konfirmanten å ta med to så små barn i konfirmasjonen! Det skal liksom være konfirmantens dag, og de vil stjele mye fokus fra hovedpersonen. Anonymkode: 672cd...c52 Hehe, er du seriøs? Dette er jo sikkert nær familie. Anonymkode: 31b27...ab2 1
gazza Skrevet 20. januar 2020 #16 Skrevet 20. januar 2020 Bare koselig med «småfolk» ved bordet. Jeg har pleid å snakke med foreldrene på forhånd og de fleste tar med mat selv, om ungen ikke spiser det som blir servert. Evt har de tatt med egen barnestol om det ikke har vært tilgjengelig. Blir dekt på med serviett og bordkort til den lille å. Har gjerne plassert dem ved en ende på bordet i tilfelle de små blir litt urolige og foreldrene må opp å gå litt med dem. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #17 Skrevet 20. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så utrolig dårlig gjort mot konfirmanten å ta med to så små barn i konfirmasjonen! Det skal liksom være konfirmantens dag, og de vil stjele mye fokus fra hovedpersonen. Anonymkode: 672cd...c52 Herlighet, konfirmasjon er familiedag! Ikke bli helt Confirmatzilla! Små barn trenger du ikke tenke på mat til. Foreldrene passer på at barnet enten spiser det som serveres, eller har med mat. En høystol kan være kjekt, ellers kan barnet sitte i fanget, eller foreldrene tar med vippestol. Anonymkode: 974a9...95d 2
Krok1 Skrevet 20. januar 2020 #18 Skrevet 20. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Så utrolig dårlig gjort mot konfirmanten å ta med to så små barn i konfirmasjonen! Det skal liksom være konfirmantens dag, og de vil stjele mye fokus fra hovedpersonen. Anonymkode: 672cd...c52 Det kommer vel helt an på? Noen elsker å ha småbarn i selskapet sitt, andre vil ikke det. Har stort sett vært i bryllup, få konfirmasjoner, men... Et vennepar ba om å få slippe småbarn utenom nieser og nevøer. Et vennepar påpekte at barna var hjertelig velkommen. I mitt eget bryllup sa jeg at venner som hadde baby gjerne kunne ta dem med, men de to vennene som hadde baby valgte barnevakt. Jeg ble kjempeskuffa fordi svigerinna mi valgte å komme med bare niese på 4, og la nevø på 1,5 bli igjen (helgetur for dem). Ville snakket med foreldrene om mat og andre hensyn.
Nerine_ Skrevet 20. januar 2020 #19 Skrevet 20. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så utrolig dårlig gjort mot konfirmanten å ta med to så små barn i konfirmasjonen! Det skal liksom være konfirmantens dag, og de vil stjele mye fokus fra hovedpersonen. Anonymkode: 672cd...c52 Jeg har lest mye rart, men dette må være på topplista over tåpelige innlegg.... 😅 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #20 Skrevet 20. januar 2020 7 timer siden, Whistler skrev: TS etterspør "middag og dessert" som resten av selskapet. Hvilket i min verden betyr at man spiser det som blir servert, og at de eneste hjelpemidlene tilgjengelig til å gjøre maten mer barnevennlig er kniv og gaffel. Ja? Min begynte å spise fast føde som 6 måneder, da fikk hun helt vanlig mat. Har aldri gitt noe mos. de greier å tygge ganske greit med gommene, og man skjærer det jo opp til dem. Så enig med de som sier at de kommer an på hva som serveres. Dessert derimot hadde jeg selvsagt ikke gitt en på 8 måneder - ikke en 2-åring heller, men der vet jeg at mange gir det. Uansett er det nok greit å bare høre med foreldrene. Noen babyer på 8 måneder spiser vanlig mat, andre spiser bare grøt og mos. Anonymkode: 5c12b...058 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå