Gå til innhold

Rydding av dødsbo - personlige papirer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør en med personlige papirer når en rydder dødsbo? Da tenker jeg på diverse attester. Brenner de opp? Beholder de? Eller hva?

Og hva med alle bildene? Det er masse bilder av mennesker jeg ikke vet hvem er.

Anonymkode: b7f4e...a09

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville forsikret meg om at de ikke har sentimental verdi for noen, så destruert. 

Fotoalbummene etter besteforeldrene mine ble i stor grad destruert. Ingen ønsket disse, så alle plukket ut de bildene de ville ha først, gjerne av egne barn og besøk. 

Anonymkode: dcf7e...8d1

• Liker 5
Skrevet

Jeg beholdt det jeg mente hadde betydning, eller som jeg ikke fikk meg til å kaste, og så sorterte og destruerte jeg resten. Ga selvsagt beskjed til aktuelle i familien om at de kunne få bilder osv.

Det som du tenker at du aldri vil ta frem igjen, men som bare blir liggende der i et skap, det kaster du.

Anonymkode: dc967...38a

Skrevet

Du tar vare på alle papirer, hører med familien og får du ikke noe beskjed om noe annet så destruerer du. Trodde dette var vanlig ved dødsbo?

Anonymkode: 98153...991

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tar vare på alle papirer, hører med familien og får du ikke noe beskjed om noe annet så destruerer du. Trodde dette var vanlig ved dødsbo?

Anonymkode: 98153...991

Den eneste familien til avdøde er min 11 årige datter. 

Jeg har tatt ifra fødselsattester, dåpsattester o.s.v. Bilder av de som jeg vet er familie.

Anonymkode: b7f4e...a09

• 4 uker senere...
Skrevet
På 20.1.2020 den 12.16, AnonymBruker skrev:

Ville forsikret meg om at de ikke har sentimental verdi for noen, så destruert. 

Fotoalbummene etter besteforeldrene mine ble i stor grad destruert. Ingen ønsket disse, så alle plukket ut de bildene de ville ha først, gjerne av egne barn og besøk. 

Anonymkode: dcf7e...8d1

Veldig merkelig å kaste/brenne fotoalbumene til sine egne besteforeldre? Blir helt trist av sånne ting jeg. At bilder som besteforeldrene har tatt og samlet gjennom et helt liv blir destruert av familien fordi ingen ville ha de med mindre de selv var med på bildene.

Anonymkode: 506cb...3a5

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veldig merkelig å kaste/brenne fotoalbumene til sine egne besteforeldre? Blir helt trist av sånne ting jeg. At bilder som besteforeldrene har tatt og samlet gjennom et helt liv blir destruert av familien fordi ingen ville ha de med mindre de selv var med på bildene.

Anonymkode: 506cb...3a5

Enig. Akkurat det der er bare trist.

Anonymkode: f321d...8b5

• Liker 3
Skrevet

Hadde aldri kastet gamle bilder!!?? 

Anonymkode: c542d...697

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...