Gå til innhold

Samboer sier alltid "har ikke mamma vasket seg?" feks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er 10 mnd. 

Hver eneste ting. Er hun grisete rundt munnen så sier han "ååå har ikke mamma vasket seg stakkars?"

Fiser han sier han "har mamma prompa igjen nå?" "Åå har mamma rotet nå igjen?" feks.

Skal han finne mat så sier han kanskje "uff, har mamma glemt å gi deg mat?" "har ikke mamma vasket seg skikkelig?" 

Blir skikkelig irritert og synes det blir for dumt. Han mener at det er jo bare tull. 

Anonymkode: 47bff...27e

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det samme med katten.. "Har ikke pappa gitt deg mat?" "Har ikke pappa tatt kattedoen i dag?" Er jo bare tull, som mannen din sier, det er jo felles ansvar, bare en måte å snakke på. Kunne like så godt sagt "Har du ikke mat?" 

Men om det irriterer deg mye så er det jo ikke verre enn at du sier fra på en rolig og saklig måte (ikke når du er irritert), så får han gi seg med det. 

Av alle ting jeg ikke hadde laget en stor sak ut av i småbarnsperioden...

Anonymkode: bc4e7...71c

• Liker 6
Skrevet

Synes det er dumt av han å si det, akkurat som det er mer ditt ansvar enn hans. Han sier det litt på tull, du kan bare si ifra om at du synes ikke det lyder særlig fornuftig ut overfor barnet. Si at du ikke synes noe om det.

• Liker 10
Skrevet

Jeg tenker at hvis det er konsekvent, er det litt uheldig. Selv om det er sagt i spøk, har ikke en smårolling mye til subtil humor, og vil jo tro at det er mamma som har ansvaret og skylda om noe er galt. Det er lett å tro at et barn som ikke snakker selv, heller ikke forstår, men barnet vil fremover forstå en hel del, men ta det bokstavelig. Han kan spare på disse vitsene til barnet er stort nok til å forstå at det er spøk.

• Liker 20
Skrevet

Høres ut som det bare er humor, men at det sårer deg. Kan du ikke snakke med han og di noe om at du skjønner at han bare sier det på tull, men at du merker at du blir litt trist og irritert av det. Bedre å hjelpe han til å mentalisere enn å gå til angrep på han. Det er jo også veldig fint at han øver seg på å snakke til babyen, men det er enda viktigere at han benevner handlingene sine etter hva som ikke har skjedd humor. "Se der var det litt søl, ja. Nå tørker jeg det bort. Å se så fin og ren du ble"

Anonymkode: a61a7...97b

• Liker 7
Skrevet

Det der må han bare slutte med. Barn skjønner ironi litt dårlig og barnet vil snart tro at du ikke kan noe som helst.

Storebror her skylder på lillebror hvis han selv har prompa. Det oppmuntrer vi ikke, fordi lillebror neppe vil synes det er så gøy når han vokser til

Anonymkode: ef28b...bcf

• Liker 12
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Baby er 10 mnd. 

Hver eneste ting. Er hun grisete rundt munnen så sier han "ååå har ikke mamma vasket seg stakkars?"

Fiser han sier han "har mamma prompa igjen nå?" "Åå har mamma rotet nå igjen?" feks.

Skal han finne mat så sier han kanskje "uff, har mamma glemt å gi deg mat?" "har ikke mamma vasket seg skikkelig?" 

Blir skikkelig irritert og synes det blir for dumt. Han mener at det er jo bare tull. 

Anonymkode: 47bff...27e

Hvorfor setter du ikke denne samboeren som du har fått barn med skikkelig på plass. 

Skrevet

Det er bare å sette ham på plass. Det er ikke greit å si spesielt hvis han gjør det konsekvent. En, to, tre ganger er det morsomt, men blir det normen - det er ikke greit. Ikke minst fordi barn ikke forstår ironi, sarkasme, hinting og sånt og lærer alt bokstavelig. Da lærer barnet noen veldig uheldige ting om mamma.

Å svare som han fortjener er ikke så bra for barnet, selv om det frister veldig å si til barnet ''Har ikke pappa tenkt å gjøre noe selv istedet for å vente at mamma skal gjøre alt?'' slik at samboeren din hører.

Makan til mannfolk som tror de er morsomme mens de dr...er seg ut.

• Liker 9
Skrevet

Jeg tror denne fyren pusher grenser bevisst. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare å svare «Mamma tenkte at kanskje Pappa kunne bidra for en gangs skyld.»

Anonymkode: f291e...74b

👏👏

Dette ville jeg sagt hver gang til han ga seg. Blir han sur kan du si at det bare er tull 😉 (eller si det som det er, kommentarene er ikke noe morsomme og du ønsker at han slutter)

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare å svare «Mamma tenkte at kanskje Pappa kunne bidra for en gangs skyld.»

Anonymkode: f291e...74b

1 minutt siden, Bokdamen skrev:

👏👏

Dette ville jeg sagt hver gang til han ga seg. Blir han sur kan du si at det bare er tull 😉 (eller si det som det er, kommentarene er ikke noe morsomme og du ønsker at han slutter)

Enig.

Denne fyren vet godt hva han driver med, så å smake sin egen medisin er det beste her. 

Skrevet

Med tanke på hvor lite barn forstår ironi så legger han opp til å fremstille deg som en idiot foran barnet... men støtter det med å gi den «mamma tenkte pappa kunne bidra litt for en gangs skyld» og Skylde på humor, så får han jo se hvor trivelig det er. 

Anonymkode: 786d4...b70

• Liker 7
Skrevet

HHAHAHHAHAHA. Leser denne tråden og tenker: JESUS FU... CHRIST!

Dere damer er så ovedramatiserende. Det er faen meg ikke rart mange skiller seg, når DETTE er ett problem?

Og komentarene og "rådene" her så lang får meg til å flire...

La nå mannen få litt fred og ro i sjela kvinnfolk...

Om faren fikk vite dette ville han mest sannsynlig sagt: "Nååååh... har mamma lagen en tråd om oss på KG?" "Ser ut til at vi må ta oss en alvorsprat når du har sovnet lillegutt..." :):)

Vi menn hadde ikke lagt merke til dette engang. Og enda mindre lagt en sak ut av dette.

Er så glag kona mi tåler det meste :)

Anonymkode: d7146...880

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere damer er så ovedramatiserende. Det er faen meg ikke rart mange skiller seg, når DETTE er ett problem?

Om faren fikk vite dette ville han mest sannsynlig sagt: "Nååååh... har mamma lagen en tråd om oss på KG?" "Ser ut til at vi må ta oss en alvorsprat når du har sovnet lillegutt..." :):)

Vi menn hadde ikke lagt merke til dette engang. Og enda mindre lagt en sak ut av dette.

Det tror jeg ikke på.

Anonymkode: d600f...3b2

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud. Denne mannen har jo helt håpløs humor, og når han i tillegg sier denne enormt dårlige spøken i hver bidige setning, så må han nesten skånes for sitt eget beste.

Ble faktisk flau av å lese innlegget til TS, for en pinlig mann. 

Anonymkode: 596a5...ebf

• Liker 17
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow.... du var jammen tøff. Om du ikke har noe å bidra med, hvorfor gidder du da å bruke tid på å kommentere? Å nei, det å latterliggjøre er ikke å bidra med noe. Det eneste du gjør er å virke tåpelig. 

• Liker 12
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud. Denne mannen har jo helt håpløs humor, og når han i tillegg sier denne enormt dårlige spøken i hver bidige setning, så må han nesten skånes for sitt eget beste.

Ble faktisk flau av å lese innlegget til TS, for en pinlig mann. 

Anonymkode: 596a5...ebf

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow.... du var jammen tøff. Om du ikke har noe å bidra med, hvorfor gidder du da å bruke tid på å kommentere? Å nei, det å latterliggjøre er ikke å bidra med noe. Det eneste du gjør er å virke tåpelig. 

Kvinner på KG har mensen 24/7....

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er vitsen med de kommentarene da når det ikke er morsomt en gang? Forstår ikke poenget med å spøke med det samme hele tiden slik. Det er begrenset hvor lenge det er morsomt 

• Liker 6
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har trent henne opp til å godta misbruk altså?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...