Energi-jenta Skrevet 19. januar 2020 #1 Skrevet 19. januar 2020 (endret) Alle veggene i stua vår er hvite og jeg lurer på om jeg skal male et par av veggene grønne, men er veldig usikker på hvilken farge jeg skal gå for. Er det noen som har noen gode/dårlige erfaringer å dele? Del gjerne hvilken farge du gikk for? Legg gjerne ut bilde om du gidder De to fargene jeg har falt mest for til nå er Fargerike sin Grønt Glass FR1456 og LADY sin Northern Mystic 7613. Sistnevnte er møøørk. Grønt Glass FR 1456 Northern Mystic Endret 20. januar 2020 av Energi-jenta 1
Daisy_B Skrevet 19. januar 2020 #2 Skrevet 19. januar 2020 2 minutter siden, Energi-jenta skrev: Alle veggene i stua vår er hvite og jeg lurer på om jeg skal male et par av veggene grønne, men er veldig usikker på hvilken farge jeg skal gå for. Er det noen som har noen gode/dårlige erfaringer å dele? Del gjerne hvilken farge du gikk for? Legg gjerne ut bilde om du gidder De to fargene jeg har falt mest for til nå er Fargerike sin Grønt Glass FR1456 og LADY sin Northern Mystic 7613. Sistnevnte er møøørk. Jeg fant ikke NCS-en til FR1456 Grønt Glass, men synes den ligner Pale Linden? Jeg malte i alle fall nylig et soverom i en leilighet i den fargen. Det ble overraskende lite vellykket. Med slette vegger og supermatt maling er nok oddsen bedre, men jeg slår likevel et slag for Northern Mystic hvis det står mellom den og Grønt Glass. Men hva med Evening Green eller Antique Green? 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #3 Skrevet 19. januar 2020 Vi har tre vegger i Fargerike sin "Akeleie", den er mørk grønn, nesten sort. Fjerde veggen er en lys gråfarge. Jeg EEEELSKER den! Vi planlegger å flytte i løpet av våren, og jeg kommer til å male stua i neste leiligheten i samme farge. Malte panel med riller, og valgte en glansgrad over silkematt. Anonymkode: db9c6...462 1
Energi-jenta Skrevet 20. januar 2020 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2020 8 hours ago, Daisy_B said: Jeg fant ikke NCS-en til FR1456 Grønt Glass, men synes den ligner Pale Linden? Jeg malte i alle fall nylig et soverom i en leilighet i den fargen. Det ble overraskende lite vellykket. Med slette vegger og supermatt maling er nok oddsen bedre, men jeg slår likevel et slag for Northern Mystic hvis det står mellom den og Grønt Glass. Men hva med Evening Green eller Antique Green? Jeg burde lagt ut bilde i HI, skal gjøre det nå Den er litt mørkere enn Pale Linden ser det ut som, men se gjerne i hovedinnlegget nå Å nei, så dumt det ikke ble vellykket. Godt du malte det på et soverom da og ikke stue. Godt tips det med å male med supermatt maling. Vi har lyst til det, men så skal vi male i stua. Så jeg er litt redd for at diverse sprut på vegg kan føre til sotete flekker på en supermatt maling. Evening green ser også kjempe fin ut! Jeg skal ta med en fargeprøve fra den også
Energi-jenta Skrevet 20. januar 2020 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Vi har tre vegger i Fargerike sin "Akeleie", den er mørk grønn, nesten sort. Fjerde veggen er en lys gråfarge. Jeg EEEELSKER den! Vi planlegger å flytte i løpet av våren, og jeg kommer til å male stua i neste leiligheten i samme farge. Malte panel med riller, og valgte en glansgrad over silkematt. Anonymkode: db9c6...462 Så kjekt at dere elsket fargen! Jeg skal sjekke den ut Jeg lå faktisk i senga til morgenen i dag og lurte på om jeg skulle male en eller to vegger grå i tillegg til to vegger grønne Takk for tipset!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #6 Skrevet 20. januar 2020 Jeg har Laurbær fra Jotun på to vegger i stuen og liker den veldig godt, fått mye skryt for den fargen fra besøkende. Har et vennepar som nylig malte stuen i Dazzling Lyon fra Nordsjø, og det ble veldig stilig. Men obs at det er en farge som krever godt med lys for ikke å bli for mørk, men deres stue er blitt varm og fin. Anonymkode: 6a25b...405 1
Energi-jenta Skrevet 20. januar 2020 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har Laurbær fra Jotun på to vegger i stuen og liker den veldig godt, fått mye skryt for den fargen fra besøkende. Har et vennepar som nylig malte stuen i Dazzling Lyon fra Nordsjø, og det ble veldig stilig. Men obs at det er en farge som krever godt med lys for ikke å bli for mørk, men deres stue er blitt varm og fin. Anonymkode: 6a25b...405 Så bra du har fått mye skryt Har du den sammen med andre hvite vegger eller er det andre farger? Hadde det vært nok med én grønn vegg, eller er det perfekt med to?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #8 Skrevet 20. januar 2020 Vi har jotun exhale og dempet sort på våre vegger. Lunt og fint her nå! Koser meg hjemme. Hadde hvite vegger før. Anonymkode: 3a8a0...077 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #9 Skrevet 20. januar 2020 Vi har jotun soft teal på alle veggene i stuen. Koselig om kvelden og friskt og fint på dagtid. Anonymkode: c2aa0...52b 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #10 Skrevet 20. januar 2020 Har treasure. Elsker den! Anonymkode: c2391...218 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #11 Skrevet 20. januar 2020 3 timer siden, Energi-jenta skrev: Så bra du har fått mye skryt Har du den sammen med andre hvite vegger eller er det andre farger? Hadde det vært nok med én grønn vegg, eller er det perfekt med to? De andre veggene er hvite, ikke kritthvit men en grånyanse. Jeg har halvåpen kjøkkenløsning, så de to veggene som er grønne ser ut som en når jeg sitter i sofaen. Litt vanskelig å forklare, men hos meg passer det med to. Hadde rommet vært kvadratisk med to grønne vegger er jeg usikker på resultatet. Anonymkode: 6a25b...405
Energi-jenta Skrevet 20. januar 2020 Forfatter #12 Skrevet 20. januar 2020 42 minutter siden, AnonymBruker said: Har treasure. Elsker den! Anonymkode: c2391...218 Jeg satt akkurat å så på den! Lurer på å heller male to vegger med denne og kombinere med Comfort Grey kalkaling på en tredje vegg Hvor mange vegger har dere malt med denne grønnfargen? Skulle du ønske du hadde malt flere vegger?
Energi-jenta Skrevet 20. januar 2020 Forfatter #13 Skrevet 20. januar 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: De andre veggene er hvite, ikke kritthvit men en grånyanse. Jeg har halvåpen kjøkkenløsning, så de to veggene som er grønne ser ut som en når jeg sitter i sofaen. Litt vanskelig å forklare, men hos meg passer det med to. Hadde rommet vært kvadratisk med to grønne vegger er jeg usikker på resultatet. Anonymkode: 6a25b...405 Høres litt sånn som vi har det. Nå vurderer jeg å male to vegger der det er mye vinduer grønne. Også male veggen mot hjørnet og tven i grå kalkmaling Så gøy å se på farger!
Gjest Sweet Ingrid Skrevet 20. januar 2020 #14 Skrevet 20. januar 2020 Jeg har malt stue/kjøkken i Jotun Treasure, etter anbefaling fra flere venner. Elsker den! Den er ikke mørk, samtidig som det er godt med farge. Passe nøytral, og er fin til alt. Ser fin ut i dagslys og om kvelden.
Ild Skrevet 20. januar 2020 #15 Skrevet 20. januar 2020 Vi har Treasure på stue og kjøkken. På alle vegger. Det gir ikke nok grønnfarge for meg, så understreker med puter og bilder. Fargen er flott. Vi har også pale linden på et barnerom, synes den er veldig fin! Har også green harmony på hytta, den har vi fått mye skryt for! Ikke så mue brukt av andre, men vakker. 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 20. januar 2020 #16 Skrevet 20. januar 2020 Jeg hadde grønn maling på veggen på soverommet da jeg bodde hjemme. 1
Eneri Skrevet 20. januar 2020 #17 Skrevet 20. januar 2020 Har malt Laurbær i et mørkt soverom på kvisten på hytta:stort rom med kun ett vindu. Det er en lys og sart grønnfarge, veldig fin. I stua har jeg malt en vegg med Palmetto grønn, helt matt, mettet grønnfarge som er nokså mørk. Men bare elsker den fargen!! Rommet er ellers hvitmalt og høyt under taket så det tåles en mørk vegg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #18 Skrevet 20. januar 2020 Min stue er malt med Aprilgrønn, kjempefornøyd ☺ Anonymkode: f1df0...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #19 Skrevet 20. januar 2020 Vi har Jotun Sjøsmaragd på ettpar vegger. Sånn umiddelbart syns jeg den var alt for grønn, men nå elsker jeg den. Syns den er knæsj og fin, og står godt til de andre materialene vi har i rommet, som blant annet består av rødbrunt treverk og svart støpejern. Anonymkode: 88ba9...8de 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #20 Skrevet 21. januar 2020 Har malt stua i Jotun Green tea, med en vegg i Jotun Organic green. Kjøkkenet er malt i Jotun Krydderurt. De er grønne uten å være blå eller grå. Anonymkode: 53197...023 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå