Gå til innhold

Stopp sharenting

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Legget aldri ut bilder av barnet mitt.

Anonymkode: e4049...352

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Legget aldri ut bilder av barnet mitt.

Har ikke barn selv , men om jeg hadde hatt så hadde jeg ikke lagt ut , har venner som legger ut hver dag på snapchat både når de bader , osv.. og masse på fb og instagram er stappfult med bilder

Skrevet

Har et bilde av barnet mitt som forsidebilde på fb. Det er kun silhuetten man ser. Tror det er det eneste som er av henne på min fb. Faren har ett som viser ansiktet i nærbilde. Kan ikke gjøre noe med det. 

Anonymkode: f8f45...0c3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et bilde av barnet mitt som forsidebilde på fb. Det er kun silhuetten man ser. Tror det er det eneste som er av henne på min fb. Faren har ett som viser ansiktet i nærbilde. Kan ikke gjøre noe med det. 

Anonymkode: f8f45...0c3

Om et bilde ligger ute så gjør ikke det noe , men de vennene mine har masse på facebook og instagram. Jeg får masse bilder og film på snapchat. Har fått film når dem bader, går nakne, sitter på do og masse annet.

Skrevet

Jeg bor et stykke unna familien min så for at disse skal kunne se barnebarn og oldebarn må det bli med bilder og Instagram. Jeg har dog privat Instagram med kun nær familie og vennekrets som får følge så det er få andre som får se barna mine. Facebook er en uaktuell plattform. 

Anonymkode: 0e882...4da

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig tar noen av med deling. Stakkars barn. Men det får jo være grenser til hvor streng det er hensiktsmessig å være. Er barna påkledd og i en «formell»/offentlig situasjon, og det tilhører sjeldenhetene har jeg ingen kvaler med et digitalt julekort, 17. mai hilsing, etc. 

Men det som også er sinnssvakt irriterende, er «anti-sharenting»- foreldre som legger ut UTALLIGE bilder av barna, i alle slags situasjoner, bare UTEN AT EN KAN SE ANSIKTET. (For dét ville jo selvfølgelig vært krise. Privatliv handler tross alt kun om ansiktet.) Ikke lyst til å dele bildet av barnet? LA VÆRE Å DELE 86627 BILDER AV BAKHODET/HENDER/SKULDRE/ØRER/JEGVETIKKEHVA

• Liker 6
Skrevet

Det mest kvalmende jeg vet om er foreldre som bruker barna for å selge/skaffe annonsører på instagram. Spiller ingen rolle at de vannmerker bildene eller sladder ansiktene, barna deres blir brukt til fordel for å tjene mer uansett.

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mest kvalmende jeg vet om er foreldre som bruker barna for å selge/skaffe annonsører på instagram. Spiller ingen rolle at de vannmerker bildene eller sladder ansiktene, barna deres blir brukt til fordel for å tjene mer uansett.

foreldre som gjør sån😮. Eneste jeg har sett er at foreldre er sånn ambassadør for barneklær osv

Skrevet
1 time siden, Joppeline skrev:

Selvfølgelig tar noen av med deling. Stakkars barn. Men det får jo være grenser til hvor streng det er hensiktsmessig å være. Er barna påkledd og i en «formell»/offentlig situasjon, og det tilhører sjeldenhetene har jeg ingen kvaler med et digitalt julekort, 17. mai hilsing, etc. 

Men det som også er sinnssvakt irriterende, er «anti-sharenting»- foreldre som legger ut UTALLIGE bilder av barna, i alle slags situasjoner, bare UTEN AT EN KAN SE ANSIKTET. (For dét ville jo selvfølgelig vært krise. Privatliv handler tross alt kun om ansiktet.) Ikke lyst til å dele bildet av barnet? LA VÆRE Å DELE 86627 BILDER AV BAKHODET/HENDER/SKULDRE/ØRER/JEGVETIKKEHVA

Word

Anonymkode: d4219...14c

Skrevet (endret)

Jeg har bilder av barna mine på nett. Mange roper om at barn kan bli mobbet når de blir større pga bilder av dem på nett. Alle barn som vokser opp nå kommer til å ha bilder av seg selv på nett. Men det handler om å bruke huet før man poster. Jeg legger ut bilder der barna er fine og glade, jeg driter dem ikke ut med bilder av grining og bæsjeuhell og tryning. Og jeg legger kanskje ut 10 bilder av barna i året. Nå er eldstemann 5 år og skal spørres, så det gjør vi, og respekterer svaret. 

Det jeg synes er en uting er folk som legger ut bilder av andres barn. Og folk som legger ut hele tia, i alle situasjoner. Det er verken etisk forsvarlig eller interessant. 

Folk som bruker barna sine i kampanjer burde blitt utestengt! 

Endret av Krok1
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...