usynligemeg Skrevet 19. januar 2020 #1 Skrevet 19. januar 2020 (endret) Jeg er på utveksling i et land i Europa for et semester. Jeg kan ikke språket her, men har gått greit med engelsk i de aller fleste situasjoner. Så langt liker jeg byen og menneskene her. Problemet er skolen. Det er veldig mye prøver og fremføringer, noe som er veldig kontrast fra universitetene i Norge. Jeg vet jo at jeg kom for en utfordring, men da tenkte jeg mest på språket og nye bekjentskaper og erfaringer. Ikke på at skolen skulle bli så stress og tøff. Et av de største problemene er fremføringer, jeg hater det mildt sagt og ble overlykkelig når jeg ble ferdig med de greiene på vgs. Nå har jeg frivillig valgt å begynne på en skole med 3-4 fremføringer i mange fag og jeg har 8-9 fag. Dette gjør at jeg blir så nervøs og redd for hva som kommer, jeg kjenner angsten jeg hadde på videregående komme tilbake. Jeg er redd utvekslingsoppholdet mitt kommer til å bli prega av redsel og angst, i istedenfor spennende og morsomme erfaringer. Disse vanskelighetene er jo også uten å tenke på at jeg ikke kjenner noen her, man må ta mye initiativ selv og det er ikke så lett når man fra dag 1 kjenner på frykt og redsel.. MEn jeg prøver og jeg drar heldigvis med en venninne, noe som gjør valget om å evt dra hjem enda vanskeligere. I tillegg er det også en følelse av hjemmelengsel som stadig kommer snikende og da blir det veldig mye.. Blir også nervøs for å ikke klare å stå i alle fag pga denne frykten og angsten for fremføringer og da blir jo hele utvekslingen bortkasta hvis jeg ikke står i alle fagene. Jeg har derfor vurdert om jeg skal avbryte nå og fortsette studiene hjemme eller om jeg skal stå i det, ha det litt jævlig og forhåpentligvis komme meg gjennom? Har noen noe gode tips, erfaringer og komme med? Føler meg som en mislykka person bare av å ha disse tankene og det er også slitsomt. Endret 19. januar 2020 av usynligemeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå