Gå til innhold

Hvorfor blir menn som har blitt voldtatt latterliggjort?

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Skrevet

Noe som irriterer meg er alle de her tullingene som latterliggjør menn som har blitt voldtatt. Hvorfor gjør noen sånn? Det er vondt for de som har opplevd det. Samme om det er mann eller kvinne som voldtar så blir det latterliggjort. Spesielt hvis det er ei kvinne så voldtar så blir offeret kalt heldig, ler av det, og bryr seg ikke. En stor og sterk mann med muskler kan da bare få hun bort ikke sant? Kvinner kan ikke voldta menn må dere skjønne.

Ikke blir dama som voldtar skjelt ut og blir kalt monster. En mann som voldtar er en drittsekk og et monster med en gang. Så lenge offeret er ei kvinne! Det er han også. Et monster. Men det er faen meg kvinner som voldtar menn også. Samme med kvinner som voldtar kvinner og menn som voldtar menn. Hvorfor er det bare synd på kvinnelige voldtektsoffer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er like synd på alle ofre, uavhengig av om de er menn eller kvinner. Jeg har aldri ment noe annet. Både menn og kvinner voldtar, og det er forferdelig trist. 

• Liker 10
Gjest Warrior
Skrevet
1 minutt siden, Gorilla skrev:

Det er like synd på alle ofre, uavhengig av om de er menn eller kvinner. Jeg har aldri ment noe annet. Både menn og kvinner voldtar, og det er forferdelig trist. 

Sant. Det er like synd på alle, men likevel er det så mange som mener noe annet og det er kvalmt.

Skrevet

Det er akkurat like ille for offeret uansett kjønn. Jeg kjenner både en mann som har blitt voldtatt av en kvinne, mann som har blitt voldtatt av mann, kvinne som har blitt voldtatt av kvinne og kvinner som har blitt voldtatt av menn (Det siste er i flertall, det må sies. Det er inkludert meg selv også). Men jeg har aldri tenkt at noe av det har vært morsomt. Vet jo selv hvordan det er. Kunne aldri funnet på å latterliggjøre noen som opplever dette jævelskapet. 

Anonymkode: a4235...79a

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat like ille for offeret uansett kjønn. Jeg kjenner både en mann som har blitt voldtatt av en kvinne, mann som har blitt voldtatt av mann, kvinne som har blitt voldtatt av kvinne og kvinner som har blitt voldtatt av menn (Det siste er i flertall, det må sies. Det er inkludert meg selv også). Men jeg har aldri tenkt at noe av det har vært morsomt. Vet jo selv hvordan det er. Kunne aldri funnet på å latterliggjøre noen som opplever dette jævelskapet. 

Det skal sies at jeg tror det er store mørketall når det kommer til menn som har blitt voldtatt, spesielt hvis det er av andre menn. Og det tror jeg er nettopp pga det som TS presenterer.

Jeg tror nok at de fleste voldtekter skjer ved at en mann voldtar en kvinne, men skjevfordelingen i statistikken er nok for stor. 

Inntrykket mitt er også at det er MYE av det i "homsemiljøet", spesielt for unge menn. 

Anonymkode: 8a879...71d

Gjest Warrior
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker det er spesielt menn, eller skal jeg si gutter som synes det er morsomt, men også kvinner. Ellers folk som gir faen. Det er liksom bare en mann som har blitt voldtatt. Ikke rart mange holder kjeft om det. 

Skrevet
22 minutter siden, Warrior skrev:

Noe som irriterer meg er alle de her tullingene som latterliggjør menn som har blitt voldtatt. Hvorfor gjør noen sånn? Det er vondt for de som har opplevd det. Samme om det er mann eller kvinne som voldtar så blir det latterliggjort. Spesielt hvis det er ei kvinne så voldtar så blir offeret kalt heldig, ler av det, og bryr seg ikke. En stor og sterk mann med muskler kan da bare få hun bort ikke sant? Kvinner kan ikke voldta menn må dere skjønne.

Ikke blir dama som voldtar skjelt ut og blir kalt monster. En mann som voldtar er en drittsekk og et monster med en gang. Så lenge offeret er ei kvinne! Det er han også. Et monster. Men det er faen meg kvinner som voldtar menn også. Samme med kvinner som voldtar kvinner og menn som voldtar menn. Hvorfor er det bare synd på kvinnelige voldtektsoffer?

Det er mange kvinner som blir latterliggjort også. Det er ikke akseptert i samfunnet å latterliggjøre mennesker som blir voldtatt, mann eller kvinne. Ingen har sagt at det bare er synd på kvinnelige voldtektsoffer. Det har vært flere saker i media der menn står frem angående overgrep, og responsen har vært fantastisk i form av empati og åpenhet. 

Slutt med dramatikken, generaliseringen og overdrivelsen. 

Anonymkode: f68f7...8b0

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal sies at jeg tror det er store mørketall når det kommer til menn som har blitt voldtatt, spesielt hvis det er av andre menn. Og det tror jeg er nettopp pga det som TS presenterer.

Jeg tror nok at de fleste voldtekter skjer ved at en mann voldtar en kvinne, men skjevfordelingen i statistikken er nok for stor. 

Inntrykket mitt er også at det er MYE av det i "homsemiljøet", spesielt for unge menn. 

Selvfølgelig skjer de fleste voldtekter ved at en mann voldtar en kvinne. Man kan krangle så mye man vil på det og anta at der er så mange mørketall man vil. Men at menn dominerer den statistikken, også ved pedofili, er ikke til å komme fra og bare noe menn må akseptere. Selv om man ikke er en del av statistikken må man se virkeligheten for det den er. 

Anonymkode: f68f7...8b0

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også at det dreier seg om store mørketall når det gjelder kvinner som voldtar. Men at det allikevel er flere menn som gjør det. Det er veldig mange kvinner også som ikke forteller om sin voldtektshistorie, på tross av at mange forteller om det. Men det er uten tvil flest menn som ikke forteller/snakker om det. Nettopp fordi de er redde for å bli latterliggjort. 

• Liker 2
Skrevet

Håper dette ikke stemmer, men det er kanskje mangel på kunnskap blant enkelte grupper som gjør at det ikke tas alvorlig nok?

Hvis en av mine venner hadde blitt voldtatt tror jeg de hadde fått støtte uansett om de er mann eller kvinne.

Anonymkode: a1234...a68

Skrevet

Først må vi bli enige om at menn som har blitt voldtatt blir latterliggjort og så kan vi ta diskusjon om hvorfor.

Skrevet
8 minutter siden, Warrior skrev:

Merker det er spesielt menn, eller skal jeg si gutter som synes det er morsomt, men også kvinner. Ellers folk som gir faen. Det er liksom bare en mann som har blitt voldtatt. Ikke rart mange holder kjeft om det. 

Hvem er det som synes det er morsomt? De kan vel ikke være helt vel bevart...? 

• Liker 1
Skrevet

For en stund tilbake laget jeg en tråd hvor jeg fortalte at jeg ble seksuelt misbrukt av en mann. Nå sier jeg ikke at tråden nødvendigvis hadde vært annerledes om det var en dame som hadde skrevet den, men det var hvertfall veldig mye stygge og frekke ting som ble skrevet. 

Jeg kan også si at jeg aldri hadde turt å gå til verken lege, psykolog, venner, familie eller politi med min historie. Jeg føler at verden mener det er min skyld, også han som har gjort det. Det er jeg som ikke har handlet på riktig måte. 

Anonymkode: e3166...7ae

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, O.G. skrev:

Først må vi bli enige om at menn som har blitt voldtatt blir latterliggjort og så kan vi ta diskusjon om hvorfor.

Det ser man jo stadig eksempler på. Ikke minst her inne. 

• Liker 6
Skrevet

Når det gjelder menn som blir voldtatt av kvinner så tror jeg bare at en del undrer seg over det fysiske maktforholdet, der menn normalt kan overrumple en kvinne, samt faktum om at menn trenger ereksjon for å ha vanlig penetrerings-sex. Derfor er det en del som ikke klarer å tro på dette.

menn er også med på denne latterliggjøringen. Har en kompis som spøker om at han ble voldtatt fordi han våknet av at en jente (en fwb) sugde han på natten. Ikke noe som han mislikte eller fikk traume av, men sånn begynner ofte latterliggjøringen. Om han hadde ønsket det så hadde han dyttet henne bort og sendt henne hjem. 
jeg tror det er der en del av misforståelsene kommer, tanken på at menn er fysisk overlegne og kan stoppe et angrep/misbruk om de ønsker.

Anonymkode: ef93f...a59

• Liker 2
Gjest Vesuvio
Skrevet
2 minutter siden, Thyra skrev:

Det ser man jo stadig eksempler på. Ikke minst her inne. 

Ja, senest i går var det jo en mann som postet en tråd her inne hvor han fikk beskjed om at han måtte avstå fra sex helt til han lærte seg å si nei....

Skrevet

Dette er sludder.

Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Jeg har to kamerater som ble voldtatt i søvne, den ene ble pult i ræva og den andre våknet av at han ble sugd. Begge ble mobbet i flere år etterpå av både jenter og gutter for det som skjedde, den gangen og i det miljøet så var ikke dette noe som ble tatt alvorlig men heller tullet bort.

Jeg har også selv vært utsatt for det som kan kalles tvang eller seksuell trakassering fra kvinnfolk når jeg ikke har vært i stand til å si nei eller motsette meg med makt, det var jenter som vanligvis ble avvist av gutter p.g.a sitt utseende eller oppførsel men de så sitt snitt opp til flere ganger når det var en gutt som var i ørska.

Kjenner også til en som ble voldtatt av en annen mann, det endte med at offeret tok livet av voldtektsmannen etter en stund.

Anonymkode: 71cc3...a74

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en stund tilbake laget jeg en tråd hvor jeg fortalte at jeg ble seksuelt misbrukt av en mann. Nå sier jeg ikke at tråden nødvendigvis hadde vært annerledes om det var en dame som hadde skrevet den, men det var hvertfall veldig mye stygge og frekke ting som ble skrevet. 

Jeg kan også si at jeg aldri hadde turt å gå til verken lege, psykolog, venner, familie eller politi med min historie. Jeg føler at verden mener det er min skyld, også han som har gjort det. Det er jeg som ikke har handlet på riktig måte. 

Anonymkode: e3166...7ae

Så utrolig trist at du fikk stygge kommentarer i tråden. Vit én ting, en lege eller en psykolog ville ikke kommet med stygge kommentarer eller sett ned på deg på noen som helst måte. Jeg skjønner at du er redd, men jeg tror det er viktig å få snakket med noen om opplevelsen du sitter med for det er ikke noe godt å bære slike ting alene. Du kan f.eks også ta kontakt med senter mot seksuelle overgrep og få hjelp og veiledning der. De skriver ikke journal, men er nøytrale samtalepartnere som har taushetsplikt og som vil tro på deg 💕

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder menn som blir voldtatt av kvinner så tror jeg bare at en del undrer seg over det fysiske maktforholdet, der menn normalt kan overrumple en kvinne, samt faktum om at menn trenger ereksjon for å ha vanlig penetrerings-sex. Derfor er det en del som ikke klarer å tro på dette.

menn er også med på denne latterliggjøringen. Har en kompis som spøker om at han ble voldtatt fordi han våknet av at en jente (en fwb) sugde han på natten. Ikke noe som han mislikte eller fikk traume av, men sånn begynner ofte latterliggjøringen. Om han hadde ønsket det så hadde han dyttet henne bort og sendt henne hjem. 
jeg tror det er der en del av misforståelsene kommer, tanken på at menn er fysisk overlegne og kan stoppe et angrep/misbruk om de ønsker.

Anonymkode: ef93f...a59

Alle vet jo at ikke alle menn er fysisk sterkere enn alle kvinner. Menn som latterliggjør menn som blir fysisk overmannet av en kvinne må ikke innbille seg at de selv er sterkere enn alle kvinner i verden. Dessuten så skjer slike voldtekter ofte ved at kvinnen utnytter en overstadig beruset/sovende/bevisstløs mann. Om han våkner og jager henne vekk, er jo skaden allerede skjedd. På samme måte som om en kvinne våkner under en sovevoldtekt og ber han pelle seg vekk, så er jo skaden allerede skjedd selv om han peller seg vekk.

Ereksjon kan være en fysisk reaksjon mannen ikke alltid har kontroll over. Kvinner som blir voldtatt kan f.eks også bli våte, og noen ganger også få orgasme. På samme måte som at om noen gråter når de skjærer løk, så betyr ikke det at de er lei seg. 

Menn er også med på denne latterliggjøringen? Det er i hovedsak menn som står for denne latterliggjøringen. 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...