Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobba fulltid i barnehage/skole siden jeg var 18. Er nå 30 og føler jeg bør utdanne meg mer nå, slik at jeg kanskje har flere strenger å spille på i fremtiden. Jeg har per i dag ikke fast stilling, men vikariat på skole. Jeg har migrene og mild grad av CP. Helsa er veldig uforutsigbar og selv om jeg er mye dårlig, er jeg sjelden borte fra jobb (ca. en fraværsdag i måneden som ikke er mye mtp. helsa). Men merker jeg blir utrolig sliten av å ha det sånn her. Jeg biter tenna sammen for å klare dagene på jobb. Ofte er jeg sengeliggende og tar smertestillende ettermiddag og helg etter å ha presset meg gjennom dagene. Bekymrer meg mye for fremtiden.. merker at jeg ikke er ungdom lenger og er hele tiden redd for å bli dårligere/ikke få forlenget kontrakt fordi jeg har fravær. Når jeg ikke er syk er jeg en ressurs. Har god arbeidsmoral, er disiplinert, ordentlig og liker å jobbe. Jeg hadde nok vært friskere uten dette stresset hengende over meg. Jeg liker godt å jobbe i skolen og er utdannet innen pedagogikk. Men tror en mer fleksibel arbeidssituasjon hadde passet meg bedre. Feks med mulighet for å starte senere/ta igjen arbeid på kveldstid eller helg. Jeg har mange interesser. Liker å skrive, er interessert i helse, trening, kosthold. Prøvd å undersøke muligheter for å jobbe med transkribering, men da bør man helst ha utdannelse. Jeg kan godt arbeide litt på pc, men en jobb med for mye stillesitting er ikke bra for kroppen min. Trenger en balanse. Noen som har ideer/tanker til meg? 

Anonymkode: d2faf...008

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne en time hos Karrieresenteret i ditt fylke være noe for deg? De vet kanskje mer om hvilke muligheter som finnes i ditt distrikt. 

Anonymkode: 8bca7...59d

Skrevet

Min første tanke var at kanskje konsulent/saksbehandler på en skole kunne vært noe for deg. Ettersom du kjenner til skolesystemet. Og her i min kommune er det fleksitid på slike stillinger iallefall. Ganske fritt, selv om det er kjernetid. Det er dog mye stillesittende arbeid foran pc... selv om man nok går en del rundt også. 

Hvor vanskelig det er å få en slik jobb avhenger nok fra kommune til kommune. Her må man som oftest ha bachlor i økonomi/administrasjon for å komme gjennom. 

Ellers poppet tanken om resepsjonist på treningsenter også opp. Mulighet for å jobbe både dag og kveld der, og er nok mange forskjellige arbeidsoppgaver som utføres der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...