Tiuren Skrevet 19. januar 2020 #1 Skrevet 19. januar 2020 Er det noen som etter å ha lest artikkelen under kan forklare meg hvorfor Europa skal ta hele regningen, og hva dette vil bety for den økonomiske utviklingen her? https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-klima-og-co2-tallene-som-sjelden-blir-snakket-om/3423903610.html 2
amit Skrevet 19. januar 2020 #2 Skrevet 19. januar 2020 Erna sa i nyttårstalen at Norge ikke skulle drive med symbolpolitikk når det gjelder CO2-utslipp, men sannheten er at ALT Norge driver med når det gjelder CO2-utslipp, er symbolpolitikk. Norges CO2-utslipp utgjør ca 0,16 % av verdens totale CO2-utslipp, eller omtrent det samme som Kinas ØKER sine CO2-utslipp med HVER MÅNED. Det er klart at uansett hvar Norge gjør, om vi halverer våre CO2-utslipp, eller om vi DOBLER våre CO2-utslipp, så vil ikke dette ha noen målbar innvirkning på verdens CO2-utslipp. Erna tror tydeligvis at norske velgere er idioter. Det verste er at hun har rett - norske velgere ER idioter. 3
Tiuren Skrevet 19. januar 2020 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2020 Slik jeg leser tallene i artikkelen så må vi i Europa for eksempel stenger sementfabrikker (og annen kraftkrevende industri), og vil da få et kutt i våre utslipp. Men siden vi gjerne vil bygge så må vi kjøpe sementen fra de landene som har forpliktet seg til å øke utslippene, og sende den på skip til Europa. Hva er logikken i det? 1
Tiuren Skrevet 20. januar 2020 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2020 9 hours ago, Drizzt said: Nei, ikke Europa. Bare Norge. Hilsen, MDG. Det er mulig vi tar en større andel en det vi burde, men det er jeg ikke så bekymret for. Jeg er mer bekymret for at Europa tar regningen, bilindustrien vi blant annet få astronomiske bøter, og at vi dermed mister vår økonomiske autoritet. Mister vi den så mister vi og vår politiske autoritet, og regioner med andre verdier og politiske strukturer vil overta verdensarenaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå