AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #1 Skrevet 19. januar 2020 Har landet på at jeg skal søke sykepleie til høsten, men er usikker på hvor. Kunne tenkt meg å studere i Stavanger, Oslo eller Bergen. Noen som har erfaringer med sykepleiestudiet på UiS, OsloMet, Gjøvik eller VID i Bergen? Eventuelt har noen andre anbefalinger om gode sykepleiestudier. ☺️ Anonymkode: 552f4...dc3
Wilma89 Skrevet 19. januar 2020 #3 Skrevet 19. januar 2020 Vid vitenskapelige høgskole skal visst være en av de beste. Studerte der selv. Veldig fornøyd, men har jo ingenting å sammenligne med🙈
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #4 Skrevet 19. januar 2020 2 minutter siden, Wilma89 said: Vid vitenskapelige høgskole skal visst være en av de beste. Studerte der selv. Veldig fornøyd, men har jo ingenting å sammenligne med🙈 Hvilken by studerte du i? Anonymkode: 552f4...dc3
Wilma89 Skrevet 19. januar 2020 #5 Skrevet 19. januar 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken by studerte du i? Anonymkode: 552f4...dc3 Oslo
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #6 Skrevet 19. januar 2020 Ikke høgskolen i Bergen hvertfall. Dårlig, dårlig, dårlig skole Anonymkode: addef...995
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #7 Skrevet 19. januar 2020 Oslo met og Bergen ville jeg holdt meg langt unna. Har hatt studenter derfra, INGEN har vært bra. Dessverre har mange fått ikke-godkjent i praksis. Anonymkode: 54721...0b9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #8 Skrevet 19. januar 2020 Jeg syns alltid at de danske eller svenske sykepleierne er de beste, hva med å studere ett annet land der det er litt «bedre»? Anonymkode: 216a4...99b
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #9 Skrevet 19. januar 2020 Høgskolen i Innlandet (Elverum) er veldig veldig bra. Bra og tett oppfølging fra dyktige lærere, utrolig godt miljø, og generelt hele opplegget til skolen er bare gull. I tillegg er Elverum som studiested overraskende bra. Ville valgt INN over en storby anytime. Anonymkode: 83583...8fe
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #10 Skrevet 19. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oslo met og Bergen ville jeg holdt meg langt unna. Har hatt studenter derfra, INGEN har vært bra. Dessverre har mange fått ikke-godkjent i praksis. Anonymkode: 54721...0b9 Nå har ikke studentene på Oslo met og i Bergen samme praksissteder, så skal du lyve i en tråd bør det ikke være så åpenbar løgn. Anonymkode: bf0ed...0a5 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #11 Skrevet 19. januar 2020 Lovisenberg diakonale høgskole i Oslo er anerkjent. Anonymkode: 5000d...4e4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #12 Skrevet 19. januar 2020 Lovisenberg er vel den beste skolen ja (Oslo) Anonymkode: e2790...646
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #13 Skrevet 20. januar 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Nå har ikke studentene på Oslo met og i Bergen samme praksissteder, så skal du lyve i en tråd bør det ikke være så åpenbar løgn. Anonymkode: bf0ed...0a5 Du vet det går fint an å jobbe flere steder? Eller bytte jobber? Skal du være så bastant så sjekk opp litt først Anonymkode: 54721...0b9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #14 Skrevet 20. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du vet det går fint an å jobbe flere steder? Eller bytte jobber? Skal du være så bastant så sjekk opp litt først Anonymkode: 54721...0b9 Hehe, skal du argumentere med at du ble tatt i løgn? Man kan jobbe flere steder ja, men da er praksis bestått og man er ferdig utdannet. Du sier du har hatt folk i praksis fra både Oslo og Bergen, og at disse har strøket. Da jobber de ikke, de er studenter. Og nei, studenter fra Oslo og Bergen er ikke i praksis samme sted. Slutt å spre løgn, og lær deg å skille mellom praksis og jobb, og student og ansatt. Anonymkode: bf0ed...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #15 Skrevet 20. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, skal du argumentere med at du ble tatt i løgn? Man kan jobbe flere steder ja, men da er praksis bestått og man er ferdig utdannet. Du sier du har hatt folk i praksis fra både Oslo og Bergen, og at disse har strøket. Da jobber de ikke, de er studenter. Og nei, studenter fra Oslo og Bergen er ikke i praksis samme sted. Slutt å spre løgn, og lær deg å skille mellom praksis og jobb, og student og ansatt. Anonymkode: bf0ed...0a5 HEHE. Personen som har hatt studenter med seg i praksis kan ha jobbet både i Oslo og Bergen, ikke studenten. Lær deg å skille mellom praksis og jobb, og student og ansatt Anonymkode: 83583...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #16 Skrevet 20. januar 2020 TS, i steden for å høre på folk lyger i øst og vest over her, så sjekk ut studiebarometeret.no og se hvor studentene er fornøyd. Her kan du sammenligne ulike studiesteder med landsgjennomsnittet. (For øvrig gjør HVL Bergen det bedre enn gj.snittet her, mens Oslo met ligger litt under) Hør med folk du kjenner som har studert og hva de anbefaler. Det er også få som stryker på sykepleien (for få vil jeg si, men men), så ikke blir skremt av frøken fordom her oppe. Vil du bli sykepleier og gjør en god innsats så har det mindre å si hvilken skole du har gått på, og mer å si på egen innsats. Anonymkode: bf0ed...0a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå