Gjest Lei. Skrevet 5. juni 2005 #1 Skrevet 5. juni 2005 Er det noen som vet? Jeg har ikke peiling på dette. Jeg er dum. Jeg lurer på en ting. Har fått masse diagnoser som angst og depresjon. Ekstrem Sosialangst, gad og alvorlig depresjon, unnvikende og avhengig. Er nå til utredning for å finne ut om jeg også har asberger. Siden psykologen min mener jeg har noe annet som ligger bak angsten min. Har gått til så mye behandlertyper gjennom hele barendommen, uten å bli noe bedre. Gått til psykolog, lege, psykiater, sosionom, kunst og utryksterapaut, gestalterapaut, psykiomotorisk fysioterapaut, og masse andre. Uten å bli noe bedre med denne angsten. Derfor trodde psykologen min at det var noe galt. Og hun sa også at hvis jeg har asberger syndrom så sitter angsten mere fast. At det er enda mere vanskelig å bli frisk? Stemmer dette? Kommer jeg aldri til å bli frisk jeg da? Siden asberger varer livet ut? Jeg orker ikke å leve flere år som jeg er nå. Og hvis jeg har asberger og ikke kommer til å bli noe bedre av angsten min så har jeg bare lyst til å ta selvmord. Jeg har hatt angst og depresjoner så lenge jeg kan huske og jeg er 30 år nå. Og nå har jeg gitt helt opp. Jeg kommer aldri til å bli noe bedre uansett hva jeg gjør? Også så psykologen min at det eneste man må gjøre for å ikke få angst er å oppsøke alle stedene man får angst i. Men hvis man har asberger så hjelper det ikke å oppsøke disse stedene? Er dette riktig? Hva skal jeg gjøre for å komme ut av angsten min da? Eller surrer jeg helt? Psykologen min snakket også at jeg måtte komme meg ut i jobb. Har vært midlertidlig ufør. Men har ikke blitt noe bedre. Men jeg orker ikke å jobbe. Jeg klarer ikke mere jobb. Føler meg så dårlig og syk. Og da kommer jeg heller ikke til å bli bedre. Nå går jeg på et dagsenter, men siden jeg ikke har blitt noe bedre så vil de ikke ha meg der mere. Siden jeg opptar plass og ikke blitt friskere. Derfor sier de at jeg må ut i jobb? Men da gir de også meg opp da? Siden jeg ikke blir noe bedre. Kanskje jeg bare kan gi opp. Siden behandlerne har gitt meg opp, og dagsentret ikke vil ha meg mere siden jeg ikke blir bedre. Jeg har ikke lyst til å slutte der. Men jeg må, fordi jeg blir bare dårligere. Men jeg blir jo ikke noe bedre å jobbe heller? Og hvis de tvinger meg til å prøve noe nytt nå, så knekker jeg helt sammen. Jeg har så lyst til å fortsette på det dagsentret siden jeg kjenner mange der. Men jeg får ikke lov. Er det vanlig? At man kaster ut pasienter fordi man ikke blir bedre? Da straffer man pasientene da? Jeg føler meg straffet siden jeg ikke blir bedre. Orker ikke mere.
Gjest prøver å hjelpe litt Skrevet 5. juni 2005 #2 Skrevet 5. juni 2005 For å bli bedre må man hvertfall ha troen på det selv! Jeg forstår at du er lei etter så lenge, men du må ikke gi opp for det! Da har du allerede tapt kampen! Prøv å gjør som legene sier, de vet som regel best selvom du kanskje ikke ser det akkurat nå. Man styrer mye med bare tenke litt positivt og at: "dette skal jeg klare". Vis dem, vis legene at du klarer dette.
Ephemera Skrevet 5. juni 2005 #3 Skrevet 5. juni 2005 Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Mental Helse. Du finner dem her www.mentalhelse.no Ønsker deg lykke til og håper du snart føler deg bedre!
Gjest Bellatrix Skrevet 5. juni 2005 #5 Skrevet 5. juni 2005 www.asperger.no Det kalles også høytfungerende autisme.
lykketrolle Skrevet 5. juni 2005 #6 Skrevet 5. juni 2005 Det er ikke lett å leve med angst og depresjon! Det er mange som lever med disse symptomene hele livet. Og som opplever sosial tilbaketrekking fra omverden. Det er mulig å lære seg å takle symptomene på utfra forskjellige terapimodeller. Det virker som om at du har prøvd ut en god del, uten å lykkes med å finne en som virker for deg. Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre, det må du selv finne ut av, men det er mange som sliter med din problematikk. Det finnes mange nettsider der du kan snakke med andre som har lik erfaring. For noen hjelper det å finne frem til positive sider ved seg selv. Gjøre noe som du har opplevd som meningsfylt. Dersom du går rundt med selvmordstanker bør du snakke med psykologen din om disse tankene. De er alvorlige og bør derfor taes alvorlig. Angstringen har telefon xx xx xx xx. Kirkens SOS har telefon xxx xx xxx Det er ikke lov å legge ut telefonnummer i forumet, så jeg har tatt de bort. Angstringen finner du på www.angstringen.no og Kirkens SOS på www.kirkens-sos.no Mie (mod)
_____ Skrevet 15. juni 2005 #7 Skrevet 15. juni 2005 Jeg har selv kvittet meg med angst og depresjon. les dette. http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...2153998#2153998 håper det kan være til hjelp..
Gjest gjesta Skrevet 20. juni 2005 #8 Skrevet 20. juni 2005 Jeg vil anbefale deg å ta en telefon til Mental Helse. Nummeret deres finner du på www.mentalhelse.no Ingen her inne har kompetanse til å hjelpe deg slik som de kan, og på det grunnlaget stenges denne tråden. Lykke til! Mie (mod)
Fremhevede innlegg