Gå til innhold

Det går til helvete med alle barn, spesielt sønner som er oppvokst kun med mor?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De blir visstnok rusmisbrukere, trygdede, drapsmenn, faller helt ut av skolen, havner i BV systemet og sliter psykisk i følge forskning og statistikk..

Så hva kan jeg gjøre bedre nå som alenemor, som allerede gjør så godt jeg kan og makter for mitt barn?!? Etter at barnefar forlot meg for godt, 3 mnd på vei, har vært alene med barn i 6 år nå..

Er jo forhåndsdømt til å gå til helvete uansett, tydeligvis!

Hilsen fortvilt aleneforsørger..

Anonymkode: 22aab...cf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere gå litt oftere turer i skog og mark? Grille pølser på bålet, drikke kakao og nyte norsk natur? 

Det er forebygging i mine ører. 

Anonymkode: e6536...46d

• Liker 2
Skrevet

Tull og tøys, det meste av den statistikken er fra USA og ikke overførbar til Norge. 

Anonymkode: 564d2...ad6

• Liker 8
Skrevet

Gutter oppvokst med alenemor blir bedre partnere.

Anonymkode: fbbb6...c2e

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan dere gå litt oftere turer i skog og mark? Grille pølser på bålet, drikke kakao og nyte norsk natur? 

Det er forebygging i mine ører. 

Anonymkode: e6536...46d

Vi går på tur og gjør masse sammen, hver eneste dag, har det kjempefint sammen, men så er det statistikken som sier at jeg, som alenemor, er udugelig og utilstrekkelig, uansett hva jeg gjør, bare fordi jeg er alene med mitt barn..

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tull og tøys, det meste av den statistikken er fra USA og ikke overførbar til Norge. 

Har du sett hva Bufdir spyr ut, og media forøvrig?!

Skrevet

Prøv å gi han andre gode mannlige forbilder. Barn og ungdom ser gjerne opp til en av samme kjønn, det ligger vel litt i instinktene.

Hva med bestefar? Stefar? Onkel? Har du noen andre gode mannlige forbilder?

Anonymkode: 2306f...a87

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vi går på tur og gjør masse sammen, hver eneste dag, har det kjempefint sammen, men så er det statistikken som sier at jeg, som alenemor, er udugelig og utilstrekkelig, uansett hva jeg gjør, bare fordi jeg er alene med mitt barn..

Det er ikke fordi du ts som kvinne er udugelig, men små gutter trenger en farsfigur så enkelt er det. Har selv vokst opp uten en far som har vist meg noen som helst interesse eller lært meg hvordan en blir mann for å si det slik.. Det er skadelig på lang sikt!

Anonymkode: a3063...9cc

Skrevet

Har du link til påstandene? 

Anonymkode: 859ee...ced

• Liker 1
Skrevet

Min sønn er vokst opp med bare meg. Og har blitt en intelligent og harmonisk ung mann med eget firma og boligeier allerede som 20-åring. Eneste aberet med han er at han er alt for respektfull og snill mot damer.

Anonymkode: 22cd1...407

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sårbare barn av enslige mødre

https://www.aftenposten.no/article/ap-rR7a.html

Hva skulle dette bevise? Eneste artikkelen sier er at barn av yngre alenemødre har gjennomsnittlig 1 karakter lavere på ungdomsskolen. Ikke akkurat en dødsdom over alle barn av alenemødre. 

• Liker 2
Skrevet

Gikk ikke ille for meg. Vokste opp med en eldre søster alene med mamma. Jeg ble advokat og søsteren sivilingeniør.  Jeg vil si at jeg har verdens fineste familie. Det er bare oss tre (og våre menn og barn), men vi har hatt en utrolig flott oppvekst til tross for sparsom økonomi.

Anonymkode: c3f4a...394

• Liker 2
Skrevet

Gjelder dette bare menn? Kvinner som vokser opp med kun en forelder, får jo ofte fars/morskomplekser. 

Anonymkode: f435c...1c8

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv å gi han andre gode mannlige forbilder. Barn og ungdom ser gjerne opp til en av samme kjønn, det ligger vel litt i instinktene.

Hva med bestefar? Stefar? Onkel? Har du noen andre gode mannlige forbilder?

Anonymkode: 2306f...a87

Ja barnet har en onkel, som bryr seg veldig mye og er et forbilde, heldigvis!❤️

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke fordi du ts som kvinne er udugelig, men små gutter trenger en farsfigur så enkelt er det. Har selv vokst opp uten en far som har vist meg noen som helst interesse eller lært meg hvordan en blir mann for å si det slik.. Det er skadelig på lang sikt!

Anonymkode: a3063...9cc

Ja hva skal jeg gjøre da, når far ikke er der, eller stiller opp for sitt barn?!?😔

Ts..

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gutter oppvokst med alenemor blir bedre partnere.

Anonymkode: fbbb6...c2e

Sier en kvinne?

Anonymkode: 270df...a36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...