AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #1 Skrevet 19. januar 2020 Jeg kjenner jeg blir helt ifra meg altså.. HVORFOR får kvinner som hverken har utdanning eller fast jobb barn?! Med ingen sikker framtid? Grunnen til at jeg tar dette opp er at jeg hører støtt og stadig om kvinner som ikke klarer seg uten mannen, ikke kan gå fra de pga økonomi osv osv. vær så snill for barnas skyld, ha din egen grunnmur og forsikre deg OM det skulle bli slutt med mannen så kan dere forsørge dere selv.. Både for din egen skyld og barnets skyld! jeg forstår at noen blir enig om at mor skal være hjemmeværende og at ting kan oppstå.. men ikke sett dere i den sårbare situasjonen der dere er totalt avhengig av mannen. et eksempel : jeg kjenner en som såvidt har jobbet i hele sitt liv, 25 år gammel. Bare studert på overgangsstønader osv. Hun har fått 3 barn oppi dette uten noe form for sikker inntekt og ingen jobb. Hun klarer ikke å gå fra barnefar pga hun ikke klarer seg økonomisk og syns det er tungt med 3 barn. Nå skal hun ta fag slik at hun får overgangstønad igjen, hun hadde aldri gjort det om hun ikke fikk penger ut av det. Igjen må samfunnet forsørge hun pga hun var dum nok til å få 3 barn i et ustabilt forhold uten noe form for jobb. Kjenner også en som påstår hun er for syk til å jobbe og ikke har jobbet på 7 år, men 2 barn med noen års mellomrom kunne hun sette til verden og er nå fullstendig avhengig av at noen forsørger henne pluss en baby på noen måneder. Blir hun singel så må staten forsørge henne. Hun har ikke fått noe konstantert hos legen men påstår selv det er noe som feiler hun. Ingen sikker framtid om det skulle gå skeis med barnefar.. ingen egen inntekt. Tenk dere om før dere får barn og sikre dere en trygg framtid.. dette er ikke ment mot de som Virkelig blir syke eller de som har andre tilfeller som gjør det vanskelig. Men til dere som er friske og fint kunne bygget dere en karriere før dere bestemte dere for barn. Tilfeller kan skje og er ikke det jeg snakker om og er ikke ment mot de. Anonymkode: 313b1...7cb 17
Silva Pluvialis Skrevet 19. januar 2020 #2 Skrevet 19. januar 2020 Om man har sex, så vet man at man kan bli gravid. Og om man først har sex og blir gravid så er det jo kjempebra at de tar ansvar for det. Hva skulle de ellers gjort? Det er mange som aldri ville klart å gjennomføre en abort. 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #3 Skrevet 19. januar 2020 Dette har du ingen verdens ting med. Anonymkode: a1d13...d45 27
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #4 Skrevet 19. januar 2020 Akkurat nå, Gorilla skrev: Om man har sex, så vet man at man kan bli gravid. Og om man først har sex og blir gravid så er det jo kjempebra at de tar ansvar for det. Hva skulle de ellers gjort? Det er mange som aldri ville klart å gjennomføre en abort. Ja men hvilken ansvar tar de egentlig om det er staten som skal forsørge? Om man er frisk så må man da få seg jobb og ta ansvar. Ikke leve på stønader eller mennene.. Pass på dette før dere setter barn til verden! Blir en enorm utgift på staten.. og en utrygg framtid for barnet/barna. Anonymkode: 313b1...7cb 8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #5 Skrevet 19. januar 2020 Helt enig. Men du kommer ingen vei på kvinneguiden. Her er vi mest opptatt av å ta den som skriver innlegg. Anonymkode: 51e11...748 22
mammahjarte Skrevet 19. januar 2020 #6 Skrevet 19. januar 2020 Kva med alle mannfolka som lage lausungar rundt om kring da? Og reproduksjon er generelt positivt for vårt samfunn. Vi trenger fleire barn i norge. Kanskje hennas tre barn vokser opp til å bli veltilpassa skattebetalarar? Vi kan faktisk ta oss råd til å ta vare på dei barna som bur i detta landet. Sjølv om det ikkje blir prioritert i stor nok grad. 15
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #7 Skrevet 19. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men hvilken ansvar tar de egentlig om det er staten som skal forsørge? Om man er frisk så må man da få seg jobb og ta ansvar. Ikke leve på stønader eller mennene.. Pass på dette før dere setter barn til verden! Blir en enorm utgift på staten.. og en utrygg framtid for barnet/barna. Anonymkode: 313b1...7cb Staten forsørger deg også dersom du blir syk eller ufør, tenk det du. Anonymkode: a1d13...d45 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #8 Skrevet 19. januar 2020 1 minutt siden, mammahjarte skrev: Kva med alle mannfolka som lage lausungar rundt om kring da? Og reproduksjon er generelt positivt for vårt samfunn. Vi trenger fleire barn i norge. Kanskje hennas tre barn vokser opp til å bli veltilpassa skattebetalarar? Vi kan faktisk ta oss råd til å ta vare på dei barna som bur i detta landet. Sjølv om det ikkje blir prioritert i stor nok grad. Kunne ikke ha skrevet det bedre! Dette landet trenger flere barn for å i det hele tatt gå rundt. Anonymkode: a1d13...d45 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #9 Skrevet 19. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja men hvilken ansvar tar de egentlig om det er staten som skal forsørge? Om man er frisk så må man da få seg jobb og ta ansvar. Ikke leve på stønader eller mennene.. Pass på dette før dere setter barn til verden! Blir en enorm utgift på staten.. og en utrygg framtid for barnet/barna. Anonymkode: 313b1...7cb Hva gjør det om hun lever på mannen/barnefaren? Det er da hans barn og da hans plikt å forsørge dem. Du får det til å virke som at menn har null ansvar mens kvinnene har alt. Jeg kan love deg at det er bra mange tafatte arbeidsledige menn der ute som knuller alt som kan spre bein mens de lurer av seg kondomen under pulinga fordi det "er som å spise sjokolade med papiret på". Anonymkode: 9aa80...341 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #10 Skrevet 19. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Men du kommer ingen vei på kvinneguiden. Her er vi mest opptatt av å ta den som skriver innlegg. Anonymkode: 51e11...748 Ja, har skjønt det 😅 men dette er faktisk et problem... skal barna vokse opp med en hjelpeløs mor som er avhengig av alle andre for at de skal ha mat på bordet? Er det det de skal lære? Jeg sikter ikke til de syke.. som sikkert jeg blir tatt for nå likevel😅 bare blir så irritert! Man må tenke framover når man setter barn til verden og vite at man kan forsørge de.. Anonymkode: 313b1...7cb 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #11 Skrevet 19. januar 2020 3 minutter siden, mammahjarte skrev: Kva med alle mannfolka som lage lausungar rundt om kring da? Og reproduksjon er generelt positivt for vårt samfunn. Vi trenger fleire barn i norge. Kanskje hennas tre barn vokser opp til å bli veltilpassa skattebetalarar? Vi kan faktisk ta oss råd til å ta vare på dei barna som bur i detta landet. Sjølv om det ikkje blir prioritert i stor nok grad. Nettopp. Min far var ufør og min mor hadde en dårlig betalt sekretærjobb og gikk mye arbeidsledig i perioder. Min tante var også ufør og mine 3 søskenbarn vokste opp under svært trange kår. Vi har alle gode jobber idag og bidrar til fellesskapet. Hadde det vært slik at mennesker som må leve på staten ikke skulle fått barn så hadde samfunnet gått glipp av 5 stykker som den dag idag står på i gode jobber. Anonymkode: 9aa80...341 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #12 Skrevet 19. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Staten forsørger deg også dersom du blir syk eller ufør, tenk det du. Anonymkode: a1d13...d45 Det er noe helt annet! Jeg betaler skatt og jobber hardt for det om det skulle skje! Anonymkode: 313b1...7cb 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #13 Skrevet 19. januar 2020 Jo mindre penger i omløp, jo flere kids...desverre løsningen for mange...( tror de) Anonymkode: b2c03...ce7 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #14 Skrevet 19. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør det om hun lever på mannen/barnefaren? Det er da hans barn og da hans plikt å forsørge dem. Du får det til å virke som at menn har null ansvar mens kvinnene har alt. Jeg kan love deg at det er bra mange tafatte arbeidsledige menn der ute som knuller alt som kan spre bein mens de lurer av seg kondomen under pulinga fordi det "er som å spise sjokolade med papiret på". Anonymkode: 9aa80...341 Dette handler like mye om menn som damer men er som oftest damene som har mest ansvar for barna om man går fra hverandre. Spørs alder osv. Men det gjelder menn også! Anonymkode: 313b1...7cb
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #15 Skrevet 19. januar 2020 Ikke noe du trenger å bry deg med Anonymkode: fb755...af2 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #16 Skrevet 19. januar 2020 Fatter ikke hvorfor folk er så opptatt av hva andre gjør og hvordan andre folk lever. Anonymkode: 56db1...5c0 8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #17 Skrevet 19. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Min far var ufør og min mor hadde en dårlig betalt sekretærjobb og gikk mye arbeidsledig i perioder. Min tante var også ufør og mine 3 søskenbarn vokste opp under svært trange kår. Vi har alle gode jobber idag og bidrar til fellesskapet. Hadde det vært slik at mennesker som må leve på staten ikke skulle fått barn så hadde samfunnet gått glipp av 5 stykker som den dag idag står på i gode jobber. Anonymkode: 9aa80...341 Men herre, jeg sikter ikke til uføre kjære deg! Jeg sikter til folk som er friske som uten utdanning og jobb frivillig setter barn til verden med en så usikker framtid. Anonymkode: 313b1...7cb 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #18 Skrevet 19. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men herre, jeg sikter ikke til uføre kjære deg! Jeg sikter til folk som er friske som uten utdanning og jobb frivillig setter barn til verden med en så usikker framtid. Anonymkode: 313b1...7cb Hvordan vet du at den fremtiden er så usikker? Er det slike kår du er oppvokst under selv? Om far har jobb og økonomi til å forsørge kona si og ungene og derfor kan la mor gå hjemme så kan hun bidra med ganske mye når det kommer til oppfølging av ungene både på skolen og i fritiden. Kanskje en familie synes det er helt greit å ikke ha sydenturer hver sommer eller dyre smarttelefoner i bytte mot å slippe å måtte være nøkkelbarn? Hvorfor skal det være sånn at begge foreldrene må jobbe selv om den ene ønsker å gå hjemme å ta seg av hus og unger? Jeg kjenner plenty av folk fra barndommen min som hadde hjemmeværende friske mødre. Det har gått bra med de aller fleste av dem. Anonymkode: 9aa80...341 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #19 Skrevet 19. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at den fremtiden er så usikker? Er det slike kår du er oppvokst under selv? Om far har jobb og økonomi til å forsørge kona si og ungene og derfor kan la mor gå hjemme så kan hun bidra med ganske mye når det kommer til oppfølging av ungene både på skolen og i fritiden. Kanskje en familie synes det er helt greit å ikke ha sydenturer hver sommer eller dyre smarttelefoner i bytte mot å slippe å måtte være nøkkelbarn? Hvorfor skal det være sånn at begge foreldrene må jobbe selv om den ene ønsker å gå hjemme å ta seg av hus og unger? Jeg kjenner plenty av folk fra barndommen min som hadde hjemmeværende friske mødre. Det har gått bra med de aller fleste av dem. Anonymkode: 9aa80...341 Sier ikke at det i seg selv er gale, men om det plutselig skulle bli slutt med barnefar da? Hva gjør mor da? Går an å ta ulønnet perm. Men uten noe jobb å gå til etterpå, hva gjør man da? Jo da må staten trå til. Og hva med pensjon ? Man mister så mye. Det er absolutt sunt at en av foreldrene kan følge ungene nøyere opp, men hva med 50,60,70 % jobb ? Det er det de fleste gjør. Da har man inntekt, får gjøre noe utenfor husets fire vegger og ikke minst stille mer opp for barna. Mange som går ned i stilling de første årene. Da har man hvertfall noe sikkerhet. Anonymkode: 313b1...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #20 Skrevet 19. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sier ikke at det i seg selv er gale, men om det plutselig skulle bli slutt med barnefar da? Hva gjør mor da? Går an å ta ulønnet perm. Men uten noe jobb å gå til etterpå, hva gjør man da? Jo da må staten trå til. Og hva med pensjon ? Man mister så mye. Det er absolutt sunt at en av foreldrene kan følge ungene nøyere opp, men hva med 50,60,70 % jobb ? Det er det de fleste gjør. Da har man inntekt, får gjøre noe utenfor husets fire vegger og ikke minst stille mer opp for barna. Mange som går ned i stilling de første årene. Da har man hvertfall noe sikkerhet. Anonymkode: 313b1...7cb Er det ikke godt for mor å vite at « jeg klarer meg selv om barnefar stikker!» « jeg kan gi ungene det de trenger om jeg ender opp alene» noe form for trygghet både for mor og ungene? Er ikke det godt å vite? Anonymkode: 313b1...7cb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå