Gå til innhold

Hvordan feira dere dåp/navnefest???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem fikk invitasjon ??? Onkler , tanter, kusiner, fettere og venner eller kun nærmeste familie???Hvor mange var dere?
Hvor hadde dere det? Hva kan man ønske seg på vegne av baby? 
Hva mat hadde dere? 
Var det vellykket? baket dere selv kake? 
hadde dere noen aktiviteter/taler annet??

Trenger litt tips. Har en gutt på 5 måneder som skal døpes snart men vi har ikke planlagt noen ting ....

Anonymkode: fc906...e17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi inviterte våre foreldre, våre søsken med ektefeller/samboere og deres barn. I tillegg har hvert av barna minst en fadder som ikke er i slekt med oss, og denne fadderens samboer/ektefelle ble selvsagt også invitert. Vi har stor familie (mange søsken), så bare nærmeste familie blir over 50 personer...

Vi leide et ungdomshus.

Vi hadde egentlig ikke noen ønskeliste, men fikk de vanlige tingene: bestikk, servise, sparebøsse, penger osv.

Vi serverte lunsj (koldtbord), et par nabojenter i 18-årsalderen var innleid som kjøkkenpersonale.

Alle kakene var hjemmebakte, bakte noen selv og noen gjester ble spurt om å bake.

Far eller mor (vi byttet på det) holdt en kort tale før maten, ønsket velkommen og kom med noen praktiske opplysninger om lokalet o.l.

Gudmor/gudfar holdt gjerne en tale til barnet, noen av disse har vi fått skrevet ned og limt inn i minnebok.

En av mine svogere har som regel lest et dikt, han har et han leser for jenter og et for gutter.

En av fadderne holdt en kort takk for maten-tale.

Vi hadde spill og tegnesaker til barna ved et eget bord bakerst i salen, så de kunne gå dit når de var ferdige med maten. De eldste barna fikk noen kroner for å holde øye med de minste.

Anonymkode: cfb77...1ec

Skrevet

Vi inviterte besteforeldre, oldeforeldre, mine tanter, onkler og søsken, hans søsken og et vennepar hver. Han har mange søsken, mens jeg har én, men er nære onklene og tantene mine. Så da ble det sånn. Vi ble 30 stykker. Leide et grendehus. 

Vi er i Trøndelag, så vi hadde sodd. Baker ikke, så fikk andre til å bake, og så kjøpte vi litt kaker. 

Ønsket oss ingenting, men fikk bøker, noe klær, sparebøsse, smykker, penger osv.

Hadde ingen aktiviteter eller taler. Familiene hadde ikke møttes før, så det ble mingling mellom middag og kaffen. Fungerte fint.

Anonymkode: 48997...40a

Skrevet

Vi har hatt barnevelsignelse med begge to. 

Inviterte mine foreldre, søster, svoger, tanter, søskenbarn og bestemor, og hans foreldre, bror, svigerinne, onkelbarn. (han har mindre familie). Det er det vi regner som nærmeste familie, ble ca 25 begge gangene. 

Hadde det hjemme. Liker å ha et forhold til stedet vi har feiringer på, og hadde heldigvis god plass 

Serverte trøndersodd, og hjemmelagde kaker.  Vi liker å lage mat, men synes godt folk kan kjøpe om det er lettere for dem. 

Ønsket oss ikke så mye spesielt, men fikk penger, bestikk, sparebøsse (2 til første, ingen til nr 2 :/), kniv og portvin til lagring, men også Nike sko, bøker og kule leker.  Selv liker jeg å gi en gave som kan vare. 

Det var svært vellykket begge ganger :)

Skrevet

Leide velhuset i nabolaget etter å meldt oss inn, slik ble det billigere.

Invitasjoner til alle som skulle komme. Familie, de som hadde invitert oss til sine barns Dåp/navnedag. Med god svarfrist.

Serverte catering fra indisk sted i nærheten. Kjøpte brus, juice, melk til kaffe, te, kaffe. Sukkerbiter også.

Kaken kom fra https://www.bakehuset.no/kakemakeren/kaker/marsipankake/, hentet den på lokal Meny butikken vår. La inn bilde av barnet, det likte ikke svigers da, for de likte ikke å hverken skjære i bildet av barnet, eller spise bilde av barnet. Så det har vi ikke gjort igjen.

Pynt kjøpt fra en butikk på St. Hanshaugen https://www.congratulations.no/dap-og-baby-shower.html?gclid=Cj0KCQiAvJXxBRCeARIsAMSkApq0uSfk8A0mrNRU60bsGCDowt7PKG4ovDCozoOZYeHHM9S39RyDEh0aAuNmEALw_wcB

Super dag!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...