AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #1 Skrevet 19. januar 2020 Noen som har erfaring med langturnus og barn? Jobber en turnus der jeg går 14 timers vakter man-torsdag. Har så 7 dager fri. Så jobber jeg 14 timer fre-søn. 7 dager fri. Er såå fornøyd med denne ordningen!! Jeg og samboer har begynt å prøve å få barn. Men er det mulig å fortsette å jobbe slik jeg gjør med små barn? Samboeren har en jobb som gjør det mulig i praksis å fortsette denne ordningen for meg, fordi han alltid er hjemme om ettermiddagene. Men hvordan er det rent følelsesmessig å være "borte" så lenge? Jeg har ikke barn, så aner jo ikke hvordan dette er (har en helt oppegående mann som selvfølgelig tar seg av barnets behov). Tenker jo at gulerota er masse tid sammen med barnet når jeg har fri. Ikke noe hverdagsstress.. men er jeg helt urealistisk i tankegangen? Har blitt så vandt til denne ordningen at bare tanken av å gå tilbake til en vanlig dag/kveld turnus gjør meg trist. Ser for meg mye mer stress og mindre tid sammen som familie da. Vet jo at jeg ikke en gang er gravid enda, men hadde blitt glad for å høre andres erfaringer og meninger rundt dette. Greit å ha reflektert over dette. Ny turnus skal lages etter sommeren, da flere ønsker den ordningen som jeg går nå, så jeg må ha bestemt meg til da. Har btw ikke råd til/ønske om lavere stilling. Anonymkode: 084d2...c88
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #2 Skrevet 19. januar 2020 Det blir nok vanskelig for andre å svare for hvordan det vil føles for deg! 😊 Jeg har tre barn, og vet godt med meg selv at jeg ikke hadde orket å være «så lenge» borte fra barna, spesielt ikke de første årene. Jeg har en mann som jeg VET er like godt i stand til å ta vare på barna som meg, det handler absolutt ikke om det. Det handler om min tilknytning til barna og mitt behov for å se dem, være med dem osv. Tenker også at 3 dager for en 1 åring blir mye, spesielt når det ikke bare er «engangstilfelle», men en jevnlig ordning. Mener å ha lest at barn er rundt 1,5 år når de begynner å forstå at foreldrene kommer tilbake (feks ved levering i bhg).. Det er jo hjerteskjærende i seg selv mtp at de fleste barn begynner i barnehage rundt året og noen enda tidligere 😕 Men - når alt kommer til alt - er dette noe bare du vil kunne avgjøre ifht deg, ditt barn og din mann. Ingen kan fortelle deg hvordan du BØR føle deg elle hvordan du kommer til å føle det. Skjønner godt fordelene med en sånn turnus da! For ja, det er stress med «vanlig kontortid», lange dager og kort tid med barna.. Anonymkode: 4286d...4f1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #3 Skrevet 19. januar 2020 Nei, det er kjempevanskelig å få det til å fungere. Det blir slitsomt for både deg, mannen og barnet. Særlig når barnet skal i BHG. Anonymkode: 08621...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå