AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #1 Skrevet 19. januar 2020 Har to barn under tre som går på hver sin avdeling i barnehagen. Både i går og i dag har begge hatt flere (2-3) litt løse bæsjebleier (men ikke i nærheten av diaré), vært litt slappe og slitne (ikke sånn at jeg legger veldig merke til det), og de har nesten ikke spist. Men ellers er alt som normalt. Så jeg lurer på om jeg på bakgrunn av dette burde holde de hjemme fra barnehagen eller ikke. Kan det være et mildt magevirus? Eller kan det være tilfeldig? Hva ville du gjort? Kjedelig å bruke sykt barn dager dersom det egentlig ikke er nødvendig, men enda verre å sende syke barn i barnehagen.. Anonymkode: 92f33...77f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #2 Skrevet 19. januar 2020 Hold de hjemme! Ikke risiker å smitte andre småbarn! Anonymkode: 4ead3...a60 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #3 Skrevet 19. januar 2020 De har jo tydeligvis nedsatt allmenntilstand, da sendes de ikke i barnehagen! Slutt å tenk på deg selv og bruk av sykt-barn-dager og sett heller formen til ungene foran deg! Anonymkode: 2854c...524 11
Jadzia Skrevet 19. januar 2020 #4 Skrevet 19. januar 2020 Hold dem hjemme. Det går vanvittig mye omgangsyke nå. Ikke vær med på å spre det! Minsten i huset her får kun et par runder diare ved omgangsyke men mister matlysta og er slapp. Kunne aldri falt meg inn å sende han da 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #5 Skrevet 19. januar 2020 Er du virkelig så usikker på det å ha barn at du må spørre på KG hva du skal gjøre? Hvis du tror de har ett magevirus så skal du selvfølgelig golde de hjemme. Ett annet tips er å kanskje ta de med til lege hvis det ikke bedrer seg i løpet av 2-3 dager. Anonymkode: 3af5e...31d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #6 Skrevet 19. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har jo tydeligvis nedsatt allmenntilstand, da sendes de ikke i barnehagen! Slutt å tenk på deg selv og bruk av sykt-barn-dager og sett heller formen til ungene foran deg! Anonymkode: 2854c...524 Hvor tenker jeg på meg selv? Selvfølgelig holder jeg de hjemme hvis de er syke. Men det må da være lov til å lure på om dette er sykdom eller tilfeldigheter. Trodde nemlig type omgangssyke var mye "verre". Anonymkode: 92f33...77f 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #7 Skrevet 19. januar 2020 Altså! Hvordan er det dere svarer? Her spør jeg etter råd fra andre småbarnsmødre fordi jeg er usikker, og så er det piggene ut med en gang! Håper dere holder en annen tone til barna deres. Anonymkode: 92f33...77f 11
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #8 Skrevet 19. januar 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har to barn under tre som går på hver sin avdeling i barnehagen. Både i går og i dag har begge hatt flere (2-3) litt løse bæsjebleier (men ikke i nærheten av diaré), vært litt slappe og slitne (ikke sånn at jeg legger veldig merke til det), og de har nesten ikke spist. Men ellers er alt som normalt. Så jeg lurer på om jeg på bakgrunn av dette burde holde de hjemme fra barnehagen eller ikke. Kan det være et mildt magevirus? Eller kan det være tilfeldig? Hva ville du gjort? Kjedelig å bruke sykt barn dager dersom det egentlig ikke er nødvendig, men enda verre å sende syke barn i barnehagen.. Anonymkode: 92f33...77f Jeg ville holdt hjemme. Det er usannsynlig at begge to tilfeldigvis blir pjusk og løsmaget samtidig, det er mer sannsynlig at det er snakk om virus. Omgangssyke arter seg ekstremt forskjellig fra virus til virus og person til person. Det kan variere fra 'litt løsmaget og småuggen' via to-tre runder oppkast uten diaré til simultan prosjektilutblåsning fra begge ender fire døgn til endes. Løs avføring kan også være opptakten til en ren Armageddon utblåsningsmessig, så bedre føre var tenker jeg. Anonymkode: 5b6a1...42e 3
Krok1 Skrevet 19. januar 2020 #9 Skrevet 19. januar 2020 Hold barn med nedsatt allmenntilstand og muligens magevirus hjemme.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #10 Skrevet 19. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså! Hvordan er det dere svarer? Her spør jeg etter råd fra andre småbarnsmødre fordi jeg er usikker, og så er det piggene ut med en gang! Håper dere holder en annen tone til barna deres. Anonymkode: 92f33...77f Du skriver jo at de har nedsatt allmenntilstand når de er slappe og slitne, da må du regne med å få sånne svar som du har fått når du lurer på om du bør holde hjemme eller ikke! Du har jo svaret på spørsmålet selv jo! Anonymkode: 2854c...524 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #11 Skrevet 19. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skriver jo at de har nedsatt allmenntilstand når de er slappe og slitne, da må du regne med å få sånne svar som du har fått når du lurer på om du bør holde hjemme eller ikke! Du har jo svaret på spørsmålet selv jo! Anonymkode: 2854c...524 Uansett går det an å svare ordentlig! Dessuten så skriver jeg at jeg at det er såvidt jeg legger merke til at de er slitne og slappe, altså det kunne fort vært normal helgeslitenhet. Hadde symptomene vært så tydelige at det ikke var noen tvil, så trenger man vel ikke lage en tråd. Men faktisk er det så ullent nå at dersom det bare hadde vært den ene, tror jeg ikke jeg hadde mistenkt magevirus en gang. Det er jo ikke unormalt sånn egentlig å være litt sliten og litt løs i magen og ha litt dårlig matlyst av og til. Anonymkode: 92f33...77f 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #12 Skrevet 19. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville holdt hjemme. Det er usannsynlig at begge to tilfeldigvis blir pjusk og løsmaget samtidig, det er mer sannsynlig at det er snakk om virus. Omgangssyke arter seg ekstremt forskjellig fra virus til virus og person til person. Det kan variere fra 'litt løsmaget og småuggen' via to-tre runder oppkast uten diaré til simultan prosjektilutblåsning fra begge ender fire døgn til endes. Løs avføring kan også være opptakten til en ren Armageddon utblåsningsmessig, så bedre føre var tenker jeg. Anonymkode: 5b6a1...42e Ja det var det jeg tenkte og. Takk for et ordentlig svar! Anonymkode: 92f33...77f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #13 Skrevet 19. januar 2020 Vær så snill å hold dem hjemme. Jeg er høygravid og på 18 timen med kraftig oppkast. Sønnen vår slapp unne med en runde oppkast og to diarebleier. Jeg og pappaen ikke like heldige. Sånne ting er så vilt smittsomt og barn får mye mindre symptomer. Anonymkode: d3631...9be 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #14 Skrevet 19. januar 2020 Usj folk her er så frekke av og til. Ikkje bry deg om det ❤️ Eg ville holdt dei heima, med mindre dei sover det av seg og er heilt turbo i morgon. Du ser kjapt om dei ikkje er i form etter litt søvn. Er det litt som det var i dag har dei det mykje bedre med deg. Anonymkode: 168a2...0e9 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #15 Skrevet 19. januar 2020 Jeg ville nok sendt i barnehagen. Hvis jeg skulle hatt sønnen min hjemme hver gang han var løs i magen hadde jeg trengt det dobbelte av de sykt barn dagene jeg har. Jeg er litt sånn er jeg litt usikker på begynnelsen av Året, sender jeg i barnehagen, er jeg det på slutten av året så holder jeg de hjemme. Anonymkode: 1b639...d3b 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #16 Skrevet 19. januar 2020 Som barnehageansatt og mor ville jeg holdt barna hjemme. Grunnen til at det går oppkast om og igjen og om igjen er at for får holder barna hjemme når de er syke, eller sender de for tidlig tilbake i bhg. Det du beskriver med løse bleier, slapphet og nedsatt matlyst høres ut som barna ikke er helt i form. Selv om du nesten ikke merker at barna er slapp når de er hjemme med deg så er det noe helt annet å være i Bhg sammen med mange andre barn. Har opplevd det så mange ganger at et barn er i god form hjemme og slapp i Bhg, for det krever mer av barnet å være sammen med mange andre barn, mye lyd, konflikter, får ikke full oppmerksomhet osv. God bedring til barna. Anonymkode: af81f...098 4
Boblerone Skrevet 19. januar 2020 #17 Skrevet 19. januar 2020 Noen blir skikkelig utslått av omgangssyke, noen får bare litt løse bleier. Hold hjemme og god bedring
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #18 Skrevet 19. januar 2020 Hold hjemme. Det faktum at du tar det opp her inne vitner jo om at de ikke er normale i formen. Det er kjipt med folk som sender syke barn avsted så barnehager aldri blir kvitt «epidimiene» Anonymkode: b5492...978
Curlyme Skrevet 19. januar 2020 #19 Skrevet 19. januar 2020 Jeg ville sett det litt ann imorgen når de står opp ts. Min kan ha en sånn dag og dagen etter være helt fin.
skk Skrevet 19. januar 2020 #20 Skrevet 19. januar 2020 Damn for noen kommentarer! Vet jeg kan være mammapoliti altså, men flere her er jo virkelig ille! Er ikke rart barn mobber andre i dag når man ser hvordan foreldrene er. Hadde holdt barna hjemme for å være sikker☺️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå