AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #1 Skrevet 19. januar 2020 Hei Jeg vurderer å søke ny jobb. Si at man har én måneds oppsigelsestid. Hva skjer dersom jeg blir sykmeldt midt i oppsigelsestiden? Hva skjer økonomisk og hva skjer med ny arbeidsgiver man har signet opp for? Har en kul jeg må få sjekket ut. Er sikkert ingenting, men må vite om mulig scenario. Takk! Anonymkode: 80d11...f0a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #2 Skrevet 19. januar 2020 Jeg ble sykmeldt i oppsigelsesperioden, var riktignok ikke på vei inn i ny jobb men skulle begynne å studere. Det var ikke noe forskjell fra å være sykmeldt til vanlig. Anonymkode: 775d6...c1f 1
*Emma* Skrevet 21. januar 2020 #3 Skrevet 21. januar 2020 Det skjer ikke noe annet enn hvis du blir sykemeldt og ikke skal bytte jobb.... 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #4 Skrevet 21. januar 2020 3 timer siden, *Emma* skrev: Det skjer ikke noe annet enn hvis du blir sykemeldt og ikke skal bytte jobb.... Men hvis man allerede har signert avtale hos ny arbeidstaker. Blir man da stående i den nye jobb når man er tilbake etter sykmelding? Anonymkode: 80d11...f0a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #5 Skrevet 21. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis man allerede har signert avtale hos ny arbeidstaker. Blir man da stående i den nye jobb når man er tilbake etter sykmelding? Anonymkode: 80d11...f0a Ja Anonymkode: 49674...4cf
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #6 Skrevet 21. januar 2020 Du beholder selvsagt den nye jobben og samarbeider med arbeidsgiver for å starte så snart du kan. Det er ikke gitt at du har rett til sykepenger, sjekk nav.no. (Å være sykemeldt betyr ikke alltid at man fyller vilkår for å få sykepenger utbetalt). Anonymkode: 24489...9ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå